تبیان، دستیار زندگی
نظریات شكل‌گیری انقلاب اسلامی از ابعاد گوناگون در كتابی با عنوان «انقلاب اسلامی، زمینه‌ها و ریشه‌های آن»‌ اثر تحقیقی دكتر محمدرحیم عیوضی، عضو هیات علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین، از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بررسي ريشه‌هاي شكل‌گيري انقلاب اسلامي

بررسی ریشه‌های شكل‌گیری انقلاب اسلامی

نظريات شكل‌گيري انقلاب اسلامي از ابعاد گوناگون در كتابي با عنوان «انقلاب اسلامي، زمينه‌ها و ريشه‌هاي آن»‌ اثر تحقيقي دكتر محمدرحيم عيوضي، عضو هيات علمي دانشگاه بين‌المللي امام خميني(ره) قزوين، از سوي دفتر نشر معارف منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي دفتر نشر معارف، نويسنده اين كتاب مي‌كوشد با بررسي و تأمل در پديده انقلاب اسلامي، تصورات و ادراكات پيشين مخاطبان كتاب را كه اغلب دانشجويان و جوانانند  نسبت به انقلاب اسلامي تصحيح كند و نگاهشان را تعميق بخشد.

بخش نخست كتاب به موضوع «انقلاب اسلامي و تقابل با انسان انقلابي عصر جديد» اختصاص دارد و نظريات شكل‌گيري انقلاب اسلامي را از مناظر روان‌شناسي و جامعه‌شناسي، تحقيق و بررسي كرده است.

در بخش دوم، انقلاب اسلامي از نگاه انقلابيون و تحليل‌گران بيروني بيان مي‌شود و چرايي و چگونگي شكل‌گيري و پيروزي انقلاب اسلامي در سومين بخش اين اثر بررسي مي‌شود.

بخش بعدي كتاب با نگاهي تاريخي به انقلاب مشروطيت، دوران پهلوي و سه مساله تغيير، هويت و استقلال مي‌پردازد. انقلاب اسلامي و قانون اساسي عنوان بخش پنجم كتاب است كه گزارشي كوتاه از قانون اساسي را ارايه مي‌كند.

نويسنده در بخش پاياني اثر به بازتاب و صدور انقلاب اسلامي و ديدگاه‌هاي صاحب‌نظران داخلي و خارجي در اين زمينه مي‌پردازد.

چاپ نخست كتاب «انقلاب اسلامي و زمينه‌ها و ريشه‌هاي آن» در شمارگان 2000 نسخه، 336 صفحه و بهاي 27000 ريال به سفارش معاونت پژوهشي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها از سوي دفتر نشر معارف منتشر شده است.