تبیان، دستیار زندگی
جناب حجة الاسلام على مرعشى به نقل از جناب حاج جواد خلیفه و ایشان نیز از پدرش شیخ صادق و او به نقل از حاج محمد، دایى‎اش فرمود: روزى در كنار شط كوفه پس از گرفتن وضو، آماده نماز بودم، ناگهان شخصى به نزدم آمده و از من به اصرار خواست تا با او به مسجد سهله بروی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تشرف شبانه در مسجد سهله

میلاد امام مهدی ( عج )

جناب حجة الاسلام على مرعشى به نقل از جناب حاج جواد خلیفه و ایشان نیز از پدرش شیخ صادق و او به نقل از حاج محمد، دایى‎اش فرمود:

روزى در كنار شط كوفه پس از گرفتن وضو، آماده نماز بودم، ناگهان شخصى به نزدم آمده و از من به اصرار خواست تا با او به مسجد سهله برویم، وقتى با او به مسجد سهله آمدیم، در بسته بود!

آن مرد ناگهان چنین صدا زد: خضر خضر!

كسى از داخل مسجد چنین پاسخ داد: بلى مولا!

آنگاه همان مرد در بزرگ مسجد سهله را با آن كلون بزرگ باز كرد و ما به اتفاق یكدیگر وارد مسجد شده و نماز گزاردیم. آن شب را تا به صبح در مسجد ماندم، خسته شدم، پس با آن مرد خداحافظى كرده و از جایم برخاستم تا به خانه باز گردم .

وقتى به در مسجد رسیدم، با حیرت آن را بسته یافتم، با ناراحتى به سراغ خادم رفته و اعتراض كنان از علت بسته بودن در پرسیدم، او با تعجب گفت: من از اول شب در مسجد سهله را بسته بودم و دیگر آن را باز نكرده بودم. شما در مسجد چه مى‎كردید و چگونه وارد شدید؟

آن وقت بود كه فهمیدم آن شب را خدمت حضرت بقیة الله اعظم (عجل الله تعالى فرجه الشریف) گذرانده‎ام و حضرت خضر علیه‎السلام را نیز دیده‎ام.


برگرفته از تشرف یافتگان، از مجموعه شمیم عرش، پژوهشكده تزكیه اخلاقى امام على علیه السلام

گروه دین و اندیشه تبیان، هدهدی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.