تبیان، دستیار زندگی
وزنه بردار قرن انتخاب شود چگونه در این نظر سنجی اینترنتی که سایت فدراسیون جهانی وزنه برداری آن را برگزار کرده است شرکت کنیم ؟ با پر کردن این فرم،MS WORD FORMAT که فایل آن را برای دانلود قرار داده ایم شما می توانید با ذخیره ک...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به رضا زاده رای بدهید

تا پهلوان ایرانی به عنوان وزنه بردار قرن انتخاب شود


چگونه در این نظر سنجی اینترنتی که سایت فدراسیون جهانی وزنه برداری آن را برگزار کرده است شرکت کنیم ؟

با پر کردن این فرم،MS WORD FORMAT

که فایل آن را برای دانلود قرار داده ایم شما می توانید با ذخیره کردن این فایل در رایانه خود  - بدون آنکه نیازی به پر کردن فرم باشد صرفا لازم است نام خود و کشور محل اقامترا در قسمتVoter nameوارد نمایید -  فایل مزبور را ضمیمه (Attach ) ای میل شخصی خود کرده و به آدرسANIKO.NEMETH.MORA@IWFNET.NETارسال نمایید . با این امر شمامی توانید در انتخاب رضازاده به عنوان وزنه بردار قرن سهیم باشید .

در دو فرم که اولی مربوط به انتخاب بهترین وزنه بردار سال 2004 جهان است نام حسین رضازاده را در ردیف اول پر کرده تا این قهرمان المپیک آتن و ستاره سنگین وزن جهان به عنوان بهترین وزنه بردار سال 2004 انتخاب شود .

امافرم دوم که از اهمیت بیشتری برخوردار است مربوط به انتخاب وزنه بردار قرن جهان از 1905 تا 2005 می باشد . در این فرم که دارای پنج گزینه می باشد شما میتوانید با پر کردن نام حسین رضا زاده در این امر مهم شرکت نمایید .

چرا این انتخاب مهم است و باید شرکت کنیم ؟

هنوز صدای یااباالفضل (ع) حسین عزیز در گوشهایمان طنین انداز است .

آن هنگام که بالای سر خود ، در نبرد با پولاد سرد از قمر بنی هاشم کمک می گرفت در یادهامان زنده است .

اما ناگهان واقع بین نشوید ! احساس نکنید که بیش از حد ملی گرا شدید. مطمئناً اگر از حاشیه های این انتخابات با خبر باشید حتی باای میل های متفرقه خود نیز بارها رای می دهید و خیال نکنید آدم ها در انتخابات اینترنتی به قانون « هر نفر فقط یک رای » پایبند هستند.فراموش نکنید که فقط تا بعدازظهر جمعه این هفته ( 31 دسامبر) فرصت دارید تا زمینه ساز یک افتخار بزرگ برای تاریخ ورزش ایران باشید .

تا دو روز پیش حسن رضازاده در صدر جدول رده بندی قرار داشت اما به دلیل تبلیغات رسانه ای فراوان در یونان مردم این کشور به طرز غیر قابل باوری اقدام به پر کردن این فرم کرده اند و تا دیشب « پیروس دیماس» قهرمان 3 دوره المپیک که یونانی الاصل هم نیست به جای رضازاده در صدر قرار داشت. گرچه قرار است نتایج رده بندی تا روز جشن صد سالگی فدراسیون جهانی وزنه برداری که در اواسط اسفندماه برگزار می شود پنهان بماند اما دیروز رئیس فدراسیون ایران در گفت و گو با « شرق » به نقل از منابع آگاه در فدراسیون جهانی خبر داد که فعلاً رضازاده در رتبه دوم جای گرفته است. علی مرادی که عضو کمیته تحقیقات و پژوهش فدراسیون جهانی است چند ماه قبل به مسئولان IWF پیشنهاد داد که بهترین وزنه بردار قرن به وسیله آرای مردم آمریکا ، روسیه ، بلغارستان ، ترکیه و یونان تلاش فراوانی می کنند تا در این انتخابات اینترنتی وزنه برداران نامدار مانند نعیم سلیمان اوغلو و واسیلی الکسیف را به این افتخار مهم برسانند.

علی مرادی پس از این که تیم ملی وزنه برداری ایران فقط با طلای رضازاده از المپیک بازگشت روزهای تلخی را پشت سر گذاشت. منتقدان او معتقد بودند که مرادی باید برکنار شود اما انگار که با گذشت زمان و از روزی که مجدداً او اعلام کرد در فدراسیون می ماند تا حدودی حاشیه ها کمتر شده است!

روزهای آرامی را پشت سر می گذارید.

تقریباً ( با خنده جواب می دهد )

به خاطر این نیست که فعلاً مسابقه ای در پیش نیست؟

حرف که همیشه هست اما ماهمه فکرمان به انتخابات فدراسیون جهانی متمرکز است.

گروهی معتقدند که مقام بهترین وزنه برداری قرن با این شیوه انتخابی چندان معتبر نیست.

اتفاقاً هر چیزی که مشروعیت داشته باشد ، اعتبار دارد !

در حالت بهتر اگر کارشناسان وزنه برداری به صورت تخصصی در این مورد رای بدهند این مقام ارزش بیشتری ندارد ؟

باید به رای مردم احترام گذاشت. من فقط پیشنهاد دادم. فدراسیون جهانی تصمیم گرفته و آنها حتماً همه جوانب را در نظر گرفتند.

انگار که مردم هر کشوری که بیشتر به اینترنت دسترسی داشته باشند در این انتخابات موفق خواهند شد تا وزنه بردار خود را به صدر برسانند.

باید انگیزه ای هم وجود داشته باشد . عشق فراوان مردم به رضازاده در اینجا بسیار مهم است. از کجا می دانید که دیگران هم اینقدر در کشور خود محبوب هستند ؟ این یک فراخوان بزرگ و به شیوه ای کاملاً دموکراتیک است. مطمئناً همه ایرانیان معتقدند که رضازاده شایسته این عنوان است. اگر کارشناس ها رای می دادند نتیجه نهایی سوال برانگیزتر می شد. در سایر رشته ها این اتفاق بارها افتاده و حاشیه های فراوانی به همراه داشته است.

پس رضازاده تا این لحظه ( دیشب) دوم است ؟

بله ، من خبردار شدم که دیماس از حسین جلو افتاده و مسلماً در یونان بسیج عمومی برای کسب چنین مقامی ایجاد شده است .

کمتر از یک هفته فرصت باقی است . شما به فکر بسیج عمومی نیستید ؟

این فقط به فدراسیون مربوط نمی شود . همه رسانه ها باید به ما کمک کنند . رادیو و تلویزیون بهتر از مطبوعات کار کردند. چهار پنج روز وقت داریم . باید تمام مردم ایران کمک کنند تا بهترین وزنه بردار قرن یک ایرانی باشد. دیماس یونانی نیست. این یک حرکت تاریخی است و یونانی ها می خواهند به مانند ماراتن این مقام را هم برای خود تحریف کنند. یونان در تحریف حماسه های تاریخی سابقه بدی دارد !

مخالفان شما می گویند فدراسیون تلاش می کند تا این افتخار را بزرگ جلوه دهد تا ضعف های آشکارش را پوشش بدهد !

به این حرف ها فکر نکنید . متاسفانه فرصت کمی داریم . این یک افتخار بسیار بزرگ برای تاریخ ایران است. من به عنوان یک عضو کوچک از جامعه ورزش از مردم ایران تقاضا می کنم که در این انتخابات قهرمان استثنایی ایران را حمایت کنند ، همین .