تبیان، دستیار زندگی
افسوسا! كه شما راز كار مرا نمى‎دانید. بهره آنچه انجام داده‎ام، فزونتر از همه چیزهایى است كه خورشید بر آن مى‎تابد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مردی چهل ساله ظهور می‎کند

امام مهدی(عج)

نوح پیغمبر(علیه‎السلام) 950 سال، مردم را به خداپرستى و انسانیت خواند، ولى مردم نه تنها به او ایمان نیاوردند، بلكه به مسخره‎اش گرفتند و او را سخت آزردند. از آن همه جمعیت، تنها شماری به وى گرویدند، و دین او را پذیرا شدند. نوح(علیه‎السلام) پس از 50 سال صبر و شكیباى و پیگیرى در راه هدایت مردم، از آنان ناامید شد و سرانجام به نفرینشان برخاست خداوند دعاى او را پذیرفت و به وى دستور داد كشتى بزرگى بسازد. هنگامى كه نشانه‎اى از عذاب رسید كسانى كه ایمان آورده بودند به كشتى سوار شدند.

سیلاب باران از آسمان سرازیر شد، و چشمه‎هاى زمین به شدت جوشید. سیلى وحشتناك همه جا را فرا گرفت و بیابان‎ها و فراز و فرودها را پر كرد. آب، كشتى را به این سو و آن سو مى‎برد و چون گهواره مى‎گرداند، ولى سرنشینان هرگز آسیبى ندیدند و از خطر رستند.

كافران كه نوح و دیگر ایمانداران را به مسخره مى‎گرفتند. طعمه امواج خروشان شدند و از بین رفتند.

نوح(علیه‎السلام) پس از 50 سال صبر و شكیباى و پیگیرى در راه هدایت مردم، از آنان ناامید شد و سرانجام به نفرینشان برخاست

اینك پیامبر ما از نوح سخن مى‎گوید:

یارانم! فرزندان پاك من، چنان كشتى نوح‎اند، هر كس به كشتى نشست از نابودى برست. كسانى هم كه فرزندان پاك مرا پیشوا قرار دهند از گمراهى و هلاكت نجات پیدا خواهند كرد ... .

این هنگام مردى پرسید: یا رسول الله! پیشوایان بعد از شما چند نفرند؟

حضرت فرمود: دوازده نفر كه همگان از دودمان منند.

او كاخ ستمگران را در هم مى‎كوبد .

تیرگى، روزگاران را فرا گرفته، و امام مجتبى به خانه نشسته است. آنان نامردمى كرده و امام را در نبرد با معاویه یارى ننموده بودند، به صلح وى خرده مى‎گرفتند.

امام مجتبى در پاسخشان فرمود: افسوسا! كه شما راز كار مرا نمى‎دانید. بهره آنچه انجام داده‎ام، فزونتر از همه چیزهایى است كه خورشید بر آن مى‎تابد... مگر نمى‎دانید من پیشواى شما هستم و اطاعت من بر شما لازم است؟ مگر پیامبر عزیز اسلامى(صلی الله علیه و آله) مرا یكى از دو سرور جوانان بهشت معرفى نفرمود؟

مردم: آرى

امام مهدی(عج)

امام: مگر نمى‎دانید آنگاه كه خضر آن کشتى را سوراخ كرد و دیوار خرابه را ساخت و ... حضرت موسى چون از راز آنها بى خبر بود و حكمت و دلیل آن را نمى‎دانست به خشم آمد. (اینان همچون حكمت صلح و كناره‎گیرى مرا نمى‎دانند، خرده مى‎گیرند) مگر نمى‎دانید كه ما امامان گرفتار بیدادگران زمان خود هستیم، به جز امام قائم(علیه‎السلام) آن كه عیسی پشت سر او نماز مى‎گزارد. خداوند ولادت وى را پنهان، و او را از دیده‎ها دور خواهد داشت، تا در هنگامه خروج و نهضتش گرفتار بیعت ستمكارى نباشد، او نهمین فرزند برادرم حسین(علیه‎السلام) است .

خداوند عمر او را در روزگار غیبت دراز مى‎كند و آنگاه وى را به صورت جوانى چهل ساله ظاهر مى‎سازد، تا مردم بدانند خداوند بر همه چیز توانا است.


برگرفته از کتاب جهانگشاى عادل، سید جمال الدین دین پرور

گروه دین و اندیشه تبیان، هدهدی.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.