تبیان، دستیار زندگی
یارانش كه 313 نفر مى‎باشند، مانند باران‎هاى پراكنده پاییز، به هم مى‎پیوندند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دروازه غرب به دست او گشوده مى‎شود

امام مهدی (عج)

حضرت باقر(علیه‎السلام) فرمود: قائم ما نهضت خویش را از مكه مى‎آغازد، و پرچم و شمشیر رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و دیگر نشانه‎هاى پیامبر و درخشش گفتار محمدى(صلی الله علیه و آله) با اوست .

پس از نماز شامگاه فریاد برمى‎آورد: اى مردم! شما كه در دیدگاه خدا، زیر فرمان و اراده او هستید، به هوش باشید. به خدا ایمان آرید كه پیامبران را با مشعل كتاب و قانون و برهان‎هاى روشن، فرستاده است خدا شما را فرمان مى‎دهد كه براى او شریك قرار ندهید و پاسدار دین و گفتار پیامبر باشید. زنده بدارید آنچه قرآن زنده كرده است. و نابود سازید آنچه قرآن از بین برده است. قلبتان به خاطر هدایت و نجات گمراهان بتپد. من شما را به سوى خدا و پیامبر مى‎خوانم، كه برنامه‎هاى قرآن را اجرا كنید. باطل را بكوبید و راه و روش پیامبر را به پا دارید. پس از این گفتار، یارانش كه 313 نفر مى‎باشند، مانند باران‎هاى پراكنده پاییز، به هم مى‎پیوندند. آنها مردانى هستند كه در شب به راز و نیاز با خدا زنده‎اند و در روز، شیران بیشه شجاعتند.

یارانش كه 313 نفر مى‎باشند، مانند باران‎هاى پراكنده پاییز، به هم مى‎پیوندند.

خداوند نخست حجاز را براى او مى‎گشاید و او زندانیان بنى هاشم را آزاد مى‎سازد، پرچم‎هاى سیاه كوفه به زیر مى‎آید، و به عنوان نشانه بیعت، به سوى امام قائم فرستاده مى‎شود. در این هنگام است كه امام سپاه را به شرق و غرب جهان مى‎فرستد تا بیداد و بیدادگران را ریشه كن سازند، و كشورها براى او گشوده مى‎گردد و به دست او استانبول (دروازه غرب) فتح مى‎شود.


برگرفته از کتاب جهانگشاى عادل، سید جمال الدین دین پرور

گروه دین و اندیشه تبیان، هدهدی.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.