تبیان، دستیار زندگی
ه بزرگ ورزشی درتهران؛ جوانان جنوب شهر صاحب استادیوم 30 هزار نفری می شوند همزمان با ولادت ثامن الائمه حضرت علی بن موسی الرضا (ع) عملیات احداث نخستین مجموعه بزرگ ورزشی از طرح "عظیم 20 ورزشگاه برای جوانان تهرانی" در منطقه 18 ته...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در پی دستور مقام معظم رهبری برای احداث 20 مجموعه بزرگ ورزشی درتهران؛

جوانان جنوب شهر صاحب استادیوم 30 هزار نفری می شوند


همزمان با ولادت ثامن الائمه حضرت علی بن موسی الرضا (ع) عملیات احداث نخستین مجموعه بزرگ ورزشی از طرح "عظیم 20 ورزشگاه برای جوانان تهرانی" در منطقه 18 تهران آغاز شد.

مراسم كلنگ زنی این طرح عمرانی با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، دكتر محمود احمدی نژاد شهردار و معاونین شهرداری تهران، دكتر ایروانی رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و اعضای شورای شهر تهران برگزار شد.

در این مراسم رئیس دفتر مقام معظم رهبری با شاره به كمبود شدید امكانات ورزشی به ویژه در مناطق جنوب شهر تهران، ساخت مجموعه‌های ورزشی را از نیازهای ضروری جوانان برشمرد و گفت: در شرایطی كه خطرات بی شماری در حوزه فرهنگی و آسیبهای اجتماعی نسل جوان را تهدید می كند، توسعه امكانات ورزشی بهترن و موثرین كار برای توانمند كردن جوانان و ایمن ساختن آنان در مقابل آسیبها وانحرافات است.

حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی با اشاره به تاكیدات مقام معظم رهبری بر توسعه ورزشی میان جوانان بر تبیین فرهنگ ورزش در جامعه تاكید كرد و افزود: با در اختیار گذاشتن امكانات مناسب و كافی ورزشی برای نسل جوان خمودی و كسالت از جوانان دور شده و زمینه شكوفایی این قشر فراهم می‌شود.

وی با تقدیر از تلاش شهردار تهران در جهت توسعه امكانات ورزشی و فرهنگی برای نسل جوان اظهار امیدواری كرد به زودی نیازهای پاسخ داده نشده این قشر تامین می شود.

وی با تقدیر ازتلاش شهردار تهران در جهت توسعه امكانات ورزشی و فرهنگی برای نسل جوان اظهار امیدواری كرد به زودی نیازهای پاسخ داده نشده این قشر تامین شود.

شهردار تهران نیز در این مراسم هدف از احداث این مجموعه‌های ورزشی را تامین بخشی از كمبود امكانات در این زمینه عنوان كرد و اظهارداشت: بسیاری از قهرمانان ورزشی ما درجنوب شهر پرورش یافتند و امیدواریم در زمینهای اهدایی مقام معظم رهبری ورزشگاه‌هایی ساخته شود كه در آن جوانان برومند تربیت شوند كه احیاگر نام ایران اسلامی در عرصه های جهانی ورزش باشند.

دكتر ایروانی، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز با ارائه گزارشی از روند برنامه‌ریزی های انجام شده برای احداث مجموعه‌های ورزشی گفت: زمینهایی كه بر اساس دستور مقام معظم رهبری اهدا شده، بالغ بر 450 میلیارد تومان ارزش دارند و در مناطق مختلف شهر تهران قرار گرفته است و پس از احداث پاسخگوی نیاز صدها هزارتن از شهروندان تهرانی خواهد بود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران نیز در این مراسم با تاكید بر عزم جدی شهردار تهران برای رفع كاستی‌های موجود در زمینه مكانهای ورزشی و فرهنگی مورد نیاز شهروندان تهرانی گفت: در پی دستور مقام معظم رهبری 20 قطعه زمین به مساحت بیش از 250 هزار متر مربع به مجموعه‌های ورزشی، در تهران اختصاص یافت كه در مساحتی حدود 320 هزار متر مربع احداث خواهد شد.

اسفندیار رحیم مشایی افزود: بیشترین حجم زمینهای در نظر گرفته شده مربوط به نیمه جنوبی شهر تهران می باشد و هدف این است كه اهالی مناطق محروم پایتخت از امكانات ارزان و مناسب ورزشی و فرهنگی برخودار شوند.

وی پیش بینی كرد، احداث این 20 مجموعه ورزشی و فرهنگی تا پایان 84 به اتمام برسد.

به گتفه مشایی اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح بالغ بر 600 میلیارد ریال است كه با بهره برداری از آن روزانه بیش از 180 هزار شهروند تهرانی از امكانات این مجموعه استفاده خواهند كرد.

در مجموعه ورزشی فرهنگی منطقه 18 كه مساحت آن بالغ بر 135 هزار متر مربع می باشد تعداد زیادی سالن و زمین ورزشی و یك استادیوم 30 هزار نفری احداث خواهد شد.