تبیان، دستیار زندگی
گشایش‎ بلندترین‎‎ و پرشیب‎ترین پیست‎ اسكی‎ عیسی‎‎ ساوه‎ شمشكی رئیس‎ فـدراسیـون اسكی‎ ایستگـاه‎‎ هـفتـم‎‎ بـه پـنجـم تـوچـال‎ بزرگترین‎‎‎ و پرشیب‎ ترین پیست‎ اسكـی‎ ایـران را افتتـاح‎ كرد. مـســئول‎ روابـط عمومی‎‎ فدراسیون‎ اس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

5خبرازورزش ایران


گشایش‎ بلندترین‎‎ و پرشیب‎ترین پیست‎ اسكی‎

عیسی‎‎ ساوه‎ شمشكی رئیس‎ فـدراسیـون اسكی‎ ایستگـاه‎‎ هـفتـم‎‎ بـه پـنجـم تـوچـال‎ بزرگترین‎‎‎ و پرشیب‎ ترین پیست‎ اسكـی‎ ایـران را افتتـاح‎ كرد.

مـســئول‎ روابـط عمومی‎‎ فدراسیون‎ اسكـی گفــت‎: بــا تـوافـق‎ فدراسیون‎ و شركت‎ تـوچـال‎ مـقــرر شـد هیات‎‎ اسكی‎ استان‎‎‎ تهران نخستین پیســت پـاتـی‎‎نـاژ ( اسكی روی‎ یخ‎ ) روباز ایـران‎ را در منـطقـه‎‎ توچال‎ راه اندازی‎ كند.

یك گروه ایرانی قصد دارند دور دنیا را پیاده طی ‌كنند

یك گروه ایرانی قصد دارند دور دنیا را با پای پیاده طی كنند.

هدف این گروه از سفر به دور دنیا، رساندن پیام صلح ایرانیان به سراسر جهان است كه شعار آنها «دنیا، صلح، عدالت، زندگی و هنر» است.

برنامه‌ی تنظیمی این سفر از سال 1384 و از كشور تركیه آغاز می‌شود و تا سال 1388 به طول خواهد انجامید.طباطبایی سرپرست این گروه كه به همراه گروهش سفر به كربلا را با موفقیت پشت سر گذاشته است، گفت: قصد داریم علاوه بر ثبت ركورد در كتاب ركوردهای جهان، بلندترین فیلم مستند دنیا، نمایشگاه عكس و اقداماتی دیگر را به انجام برسانیم.

وی افزود: این اقدام مشكلاتی در پی خواهد داشت كه رفع آنها مستلزم كمك مسوولین مختلف است. در سفری كه به كشور تركیه داشتیم پول همراه ما به سرقت رفت تا مجبور به بازگشت به كشور شدیم. طباطبایی در پایان خاطر نشان كرد: به مناسبت میلاد امام رضا و همچنین همدردی با مردم زلزله زده‌ی بم فردا ساعت 9 صبح راهی مشهد مقدس می‌شویم و احتمال دارد از آنجا پیاده‌روی خود را به مقصد بم دنبال كنیم كه امیدوارم این حركت سرآغاز پیاده‌روی به دور دنیا باشد.

شاهین شاه صاحبی و محمد عباسی دیگر افراد این گروه سه نفره هستند.

محمدعلی صنعت كاران:

چهره‌های نسبتا خوبی را شناسایی كردیم

لیگ باعث شد مسابقات در سطح بالایی برگزار نشود

مدیر سازمان تیم‌های ملی كشتی كشور معتقد است كه می‌توان به برخی چهره‌ها كه در مسابقات قهرمانی كشور شركت داشتند امیدوار بود.

محمدعلی صنعتكاران در پایان رقابتهای كشتی آزاد قهرمانی كشور و مرحله اول انتخابی تیم ملی در كرمانشاه سطح كیفی مسابقات را نسبتا خوب عنوان كرد و گفت: با وجود این مسئله كه چهره‌های سرشناس كمتری از كشتی كشور در این مسابقات حاضر بودند اما در چند وزن جوانان حرفی برای گفتن داشتند و می‌توان به برخی از آنها امیدوار بود.

وی با تأثیر گذار دانستن برگزاری هم زمان مسابقات قهرمانی كشور با لیگ برتر در پایین آمدن سطح كیفی مسابقات، اظهار داشت: در واقع لیگ سدی شد برای اینكه آنچنان كه شایسته و بایسته است این رقابتها در سطح خیلی بالایی برگزار نشود، ولی به طور كلی مسابقات نسبتا خوب بود.

صنعتكاران ابراز امیدواری كرد كه فدراسیون كشتی با انجام برنامه‌ریزی بهتر، طوری لیگ را تنظیم كند كه با مسابقات قهرمان كشوری برخورد نداشته باشد.

مدیر سازمان تیم‌های ملی كشتی كشور میزبانی كرمانشاه را در سطح خوبی دانست و گفت: در بعضی اوزان چهره‌های نسبتا خوبی را شناسایی كردیم.

تورنمنت‌های بین‌المللی والیبال ساحلی با نام خلیج فارس برگزار می‌شود

تورنمنت‌های بین‌المللی والیبال ساحلی كه قرار است چند ماه آینده در جزیره‌ی كیش برگزار شود با نام خلیج فارس برگزار خواهد شد.

پس از حمایت‌های همه جانبه فدراسیون‌های مختلف ورزشی از طرح برگزاری مسابقات بین‌المللی تحت عنوان جام خلیج فارس، رییس فدراسیون والیبال نیز اعلام كرد كه تورنمنت‌ بین‌المللی آسیایی والیبال ساحلی و مسابقات والیبال ساحلی دهه‌ی مبارك فجر با نام جام خلیج فارس برگزار خواهد شد.

گفتنی است در تورنمنت بین‌المللی آسیایی والیبال ساحلی در كیش تیم‌های مختلفی از آسیا در آن شركت خواهند داشت، همچنین مسابقات بین‌المللی والیبال ساحلی دهه‌ی فجر نیز هر ساله در جزیره‌ی كیش برگزار می‌شود كه این دوره با دو روز اختلاف قبل از تورنمنت آسیایی برگزار خواهد شد.

مسابقات بین‌المللی كاراته «جام خلیج همیشه فارس» در تهران آغاز شد

دومین دوره‌ی مسابقات بین‌المللی كاراته كاپ ایران زمین تحت عنوان «جام خلیج همیشه فارس» از صبح شنبه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد.

این دوره از مسابقات با حضور 5 تیم خارجی جمهوری آذربایجان، كوزوو، عراق، افغانستان و پاكستان و همچنین سه تیم منتخب دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، تیم باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد و تیم منتخب سبك WSKF ایران در سالن شهید افراسیابی مجموعه‌ی ورزشی شهید شیرودی تهران برگزار می‌شود.

لازم به ذكر است در اولین دوره این مسابقات كه در تبریز برگزار شد تیم منتخب دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به مقام قهرمانی و تیم‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را كسب كردند.