تبیان، دستیار زندگی
بالاخره و بعد از حرف و حدیث‌های فراوان جادوگر با ثبت قرارداد یک ساله به تیم فوتبال استیل آذین پیوست .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علی کریمی: سرکارم گذاشتند

علی کریمی با پیراهن استیل آذین

بالاخره و بعد از حرف و حدیث‌های فراوان جادوگر با ثبت قرارداد یك ساله به تیم فوتبال استیل‌آذین پیوست. كریمی می‌دانست اگر باشگاه پرسپولیس برای جذب او اقدام كند، در همان لحظه می‌تواند شماره هشت پرسپولیس را بپوشد اما این اتفاق هرگز نیفتاد و جادوگر با ناامیدی پای برگه قرارداد استیل‌آذین را امضا كرد.

صحبتهای  جادوگر پس از ثبت قرارداد با استیل‌آذین می‌خوانید.

چی شد كه بالاخره به استیل‌آذین پیوستی؟

مرا نخواستند و وقتی این اتفاق افتاد، بهتر دیدم كه به استیل‌آذین بروم. شرایط این تیم خوب بود و چون پرسپولیسی‌ها مرا نخواستند مجبور شدم كه به استیل‌آذین بروم.

می‌گویند كریمی تاخیر داشت و نمی‌خواست قرارداد ببندد ولی اگر اینها مرا می‌خواستند من زودتر می‌آمدم و قرارداد می‌بستم. انصاری‌فرد توقع دارد من از ساختمان باشگاه بروم بالا و قسمشان بدهم كه با من قرارداد ببندند. كجای دنیا این اتفاق‌ها می‌افتد؟ در كجای دنیا بازیكن می‌رود دنبال باشگاه و قرارداد می‌بندد ولی اینها بهانه آوردند تا من از پرسپولیس دور شوم.

اما تو و انصاری‌فرد حتی در جلسه‌ای هم شركت كردید و به توافق رسیدید!؟

چه جلسه‌ای؟ گفتند بیا صحبت كنیم و من رفتم باشگاه! دلیل این دعوت هم این بود كه روزنامه‌ها مدام می‌نوشتند انصاری‌فرد مرا نمی‌خواهد و او این كار را انجام داد تا نشان دهد مرا می‌خواهد. اتفاقا خیلی زود یك عكاس را هم هماهنگ كردند تا چند عكس بگیرد و به روزنامه‌ها بدهد تا نشان دهند مشكلی بین ما وجود ندارد.

مبلغ درخواستی تو از باشگاه پرسپولیس چقدر بود و آیا صحت دارد كه بیشتر از 600میلیون از این باشگاه خواسته‌ای؟

اتفاقا خوب شد این سوال را پرسیدید. برخلاف آنچه كه می‌گویند مبلغ من 350 میلیون نبود! توی قرارداد روی 350 تا قرار شد كه انصاری‌فرد 150 میلیون تومان از گوشه و كنار به من بدهد! البته ایشان هیچ وقت راجع به گوشه و كنار صحبتی نكرد و ما نفهمیدیم كه اگر از گوشه و كنار این باشگاه 150 میلیون تومان پول در می‌آید و به این راحتی به بازیكنان داده می‌شود پس چرا پرسپولیس همیشه بدهكار است!من مرد هستم. راستش را می‌گویم...حتی اگر به ضررم باشد. همه می‌دانند كه من چه اخلاقی دارم و به همین دلیل با صراحت می‌گویم كه قرار بود قرارداد 500 میلیون تومانی ببندم. اگر آقای انصاری‌فرد درست می‌گوید، بیاید حرف بزند. در پرسپولیس بازیكنان دیگری هستند كه هم سقف قراردادهایشان خیلی بالاتر از 250 میلیون تومان است و هم مالیاتشان را باشگاه پرداخت كرده است.برای باشگاهی كه مدیرعاملش چهار تا قانون را هم نمی‌داند،‌واقعا متاسفم!

علی کریمی

مدیر برنامه‌های من گفته كه اگر پیشنهادی بود ما در فصل‌ نقل‌ وانتقالات جدا می‌شدیم ولی این آقا گمان كرد من گفته‌ام هر وقت دلم خواست، می‌روم! جدا از اینها پول فاضل مربوط به سه سال پیش و زمان حضور بایرن‌مونیخ است برادر همین آقای مدیرعامل با اصرار از فاضل خواست پول بدهد و حالا پول او را نمی‌دهد.نكته عجیب‌تر این است كه این آقایان به جای پرداخت طلب مدیر برنامه‌های من،‌تصمیم گرفته‌اند تا از او شكایت كنند! بعضی‌ها راهش را یاد گرفته‌اند و تا اتفاقی می‌افتد می‌روند سراغ دادگاه و شكایت! اصلا بهتر است كه این آقایان از همین حالا از من هم شكایت كنند تا از دستم خلاص شوند چون من آرفی نیستم كه طاقت بیاورم و بگذارم كسی با آ‌برویم بازی كند.

البته آقای انصاری‌فرد یك خصوصیت جالبی دارد و آن این است كه ایشان زیر حرف نمی‌ماند!

گفته بودند كه قرارداد تو مثل عهدنامه تركمنچای بوده است!

برای پرسپولیس متاسفم كه این آقا مدیرعامل آن است. قسم می‌خورم كه این آقا در مورد قرارداد به ما پیشنهاد داد و حتی مبلغ قرارداد را هم خودش گفت.اما نمی‌دانم بعدش چه اتفاقی افتاد كه زیر همه چیز زد. امیدوارم كه مرد باشد و بیاید توی یك برنامه زنده در مورد همه چیز صحبت كند. من سند و مدرك دارم. همه را رو می‌كنم. اما انصاری‌فرد هیچ چیز ندارد . تنها كاری كه می‌تواند بكند این است كه زیر حرفش بزند.

ماجرای جلسه دوشنبه شب در دفتر هدایتی چه بود؟ درست است كه انصاری‌فرد آنجا هم مسایل جدیدی را مطرح كرد؟

در این جلسه آقای نژاد فلاح حاضر بود و آقای هدایتی هم كه زنده است. من حتی قبول كردم كه با پرسپولیس سفید امضا كنم.ساعت 12 شب كه دیگر كسی چك و پول و قرارداد ندارد. گفتم خیالی نیست...می‌روم و سفید امضا می‌كنم، اما باز هم مرا سر كار گذاشتند. آقای انصاری‌فرد مدام بهانه آورد. نژادفلاح هر 10 دقیقه یكبار روی موبایل انصاری‌فرد زنگ می‌زد ولی ایشان حتی جواب ما را نمی‌داد و در آخر هم گفت كه لیست پرسپولیس پر است.

مگر نگفتند كه تا ساعت 12 شب به خاطر تو صبر می‌كنند؟

اینها را از خودشان بپرسید. من از ساعت 10 و 5/9 منتظر بودم و نژادفلاح و هدایتی شاهدان من هستند. اینها مرا نخواستند و جالب اینكه حتی آقای نژادفلاح به عنوان عضو هیات مدیره پرسپولیس مصاحبه كرد و این حرفها را زد و من از ایشان به خاطر صداقتی كه به خرج داد، تشكر می‌كنم.

گفته بودی كه یك روزی برای خداحافظی از فوتبال به پرسپولیس برمی‌گردی!

پوشیدن پیراهن پرسپولیس یك افتخار است و من به خاطر جدایی از پرسپولیس متضرر شده‌ام و تا آخر عمرم این موضوع یادم نمی‌رود. این آرزوی من است كه دوباره پیراهن پرسپولیس را بپوشم و اگر قسمت شود برای خداحافظی از فوتبال برمی‌گردم.

کریمی و کاویانپور در کنار یکدیگر

از تیم‌های خارجی هم پیشنهاد داشتی؟

بله...از آمریكا پیشنهاداتی داشتم ولی دوست داشتم توی ایران بمانم و توی مملكت خودم بازی كنم. دلم نمی‌خواهد از مردم و از هوادارانم دور باشم. می‌دانم كه هواداران پرسپولیس هر جا كه باشم با من هستند و آنها را دوست دارم.

اولین حضور استیل‌آذین در لیگ‌برتر را چطور می‌بینی؟

استیل‌آذین مثل هندوانه دربسته می‌ماند. نمی‌شود به این راحتی اظهارنظر كرد. این اولین سالی است كه استیل‌آذین به لیگ‌برتر آمده و به این راحتی نمی‌توان در مورد آن حرف زد.ولی با تمام این حرف‌ها استیل‌آذین تیمی است كه می‌تواند انگیزه‌های زیادی داشته باشد و من مطمئن هستم كه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. استیل‌آذین برای قهرمانی كار سختی در پیش دارد و كسی از این تیم توقع قهرمانی ندارد ولی می‌تواند تیم نگاهی به صدر جدول داشته باشد.

عنوان شده بود با حمید استیلی مشكل داری!

چنین چیزی اصلا صحت ندارد. اگر اینطوری بود به استیل‌آذین نمی‌آمدم. حمید استیلی مربی جوانی است كه می‌تواند آینده خوبی داشته باشد و آنهایی كه اهل فن هستند نقش بزرگ استیلی را در قهرمانی آخر پرسپولیس ارزیابی و آن را درك كنند. من با استیلی همبازی بوده‌ام و حالا هم در خدمت كادر فنی خوب استیل‌آذین هستم.

درست است كه قرار بود تو سهامدار استیل‌آذین شوی؟

بله،‌صحبت‌هایی در این مورد شد و شاید سهامدار شدم. این نظر لطف آقای هدایتی است، اما با تمام این حرف‌ها می‌خواهم فقط به فوتبالم برسم.

كسانی كه اینجا هستند معتقدند كه تو مثل همیشه نیستی و در حالی قراردادت را با استیل‌آذین امضا می‌كنی كه از این موضوع راضی به نظر نمی‌رسی!

من ناراحتم و دلیل بزرگ این ناراحتی این است كه از هواداران پرسپولیس دور هستم.دوست داشتم در پرسپولیس باشم ولی نگذاشتند من در پرسپولیس بمانم.دوست دارم مردم بدانند كه مرا از پرسپولیس جدا كردند و من عاشق پرسپولیس هستم.

تنظیم برای تبیان: رضاسیگاری