تبیان، دستیار زندگی
بشتابید! بشتابید! تنها 21 روز فرصت دارید. سرمایه از شما و سود هزار برابر از خدا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سرمایه‏گذاری با سود هزار برابر!

سرمایه

بشتابید! بشتابید! تنها 21 روز فرصت دارید. سرمایه از شما و سود هزار برابر از خدا

هر کس از شما در ماه شعبان و در هر روز آن هفتاد بار استغفار کند برابر است با هفتاد هزار استغفار در ماه‏های دیگر. شک نکنید. زیرا خداوند می‏فرماید:

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلَى تِجَارَةٍ تُنجِیكُم مِّنْ عَذَابٍ أَلِیمٍ؟

تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَتُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِكُمْ وَأَنفُسِكُمْ ذَلِكُمْ خَیْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ 1

ترجمه: ای کسانی که ایمان آورده اید ، آیا شما را به تجارتی که از عذاب دردآوررهاییتان دهد راه بنمایم؟ به خدا و پیامبرش ایمان بیاورید ، و در راه خدا با مال و جان خویش جهاد کنید و این برای شما بهتر است ، اگر دانا باشید.

و آیا تجارتی و سرمایه‏ گذاری که قطعاً سودآور است و در آن هیچ شکست و از دست دست رفتن سرمایه  باشد، می‏خواهید؟

إِنَّ الَّذِینَ یَتْلُونَ كِتَابَ اللَّهِ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَنفَقُوا مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرًّا وَعَلَانِیَةً یَرْجُونَ تِجَارَةً لَّن تَبُورَ 2

ترجمه: آنان که کتاب خدا را می خوانند و نماز می گزارند و از آنچه به آنها داده ایم پنهانی و آشکارا انفاق می کنند ، امیدوار به تجارتی هستند که هرگززیان نمی کند.

هر کس از شما در ماه شعبان و در هر روز آن هفتاد بار استغفار کند برابر است با هفتاد هزار استغفار در ماه‏های دیگر.

پیامبراکرم (ص) فرمودند: برترین اعمال در ماه شعبان صدقه دادن و استغفار نمودن است. هر که در ماه شعبان صدقه بدهد، خداوند متعال این صدقه را مانند شما که بچه شتراش را تربیت می‏کند؛ بزرگ می‏کند تا در قیامت به صاحبش برسد در حالیکه به اندازه کوه احد می‏شود. دیگر جای درنگ و تامل نیست. از این فرصت باقی مانده کمال استفاده را بنمایید. زیرا این لطف خداوند، مقدمه پذیرایی از شما در ضیافت و مهمانی اختصاص خدای مهربان از جنابعالی و سایر همراهان در ماه مبارک رمضان است.

پس در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست.

نوشته شده برای تبیان: سلطانی


1- سوره مبارکه صف آیات 10 و 11

2- سوره مبارکه فاطر آیه 29

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.