تبیان، دستیار زندگی
محمدرضا آهنج ، كارگردان این مجموعه در گفتگو با «جام‌جم» ضمن اعلام این خبر می‌گوید: تا به حال حدود 60 درصد كار پیش رفته و گروه تولید حالا بعد از گرفتن صحنه‌های میانی، مشغول گرفتن صحنه‌های حادثه‌ای و اكشن است كه حدود 2 تا از این موارد در هر قسمت از این مجمو
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

احمد نجفی آتش نشان می شود

احمد نجفی

احمد نجفی فرمانده یك ایستگاه آتش‌نشانی می‌شود

تصویربرداری صحنه‌های حادثه‌ای سری دوم مجموعه تلویزیونی «عملیات 125» آغاز شده است.

محمدرضا آهنج ، كارگردان این مجموعه در گفتگو با «جام‌جم» ضمن اعلام این خبر می‌گوید: تا به حال حدود 60 درصد كار پیش رفته و گروه تولید حالا بعد از گرفتن صحنه‌های میانی، مشغول گرفتن صحنه‌های حادثه‌ای و اكشن است كه حدود 2 تا از این موارد در هر قسمت از این مجموعه وجود دارد.

به گزارش جام جم ،گروه هم‌‌‌اكنون در كارخانه بزرگی در اطراف جاجرود مشغول به كار است و بزودی نیز برای گرفتن صحنه‌های دیگر عازم یك كارخانه بزرگ رنگ‌سازی كه در همان اطراف جاجرود است، خواهد شد. ضمن این كه یكی از لوكیشن‌های اخیر كارخانه گچی در اطراف لواسان بوده است.

آهنج از حضور مجدد مجید رجبی معمار، رئیس شبكه تهران و محمدرضا معصوم‌زادگان، مدیر گروه فیلم و سریال و دیگر مسوولان شبكه تهران به اتفاق مسوولان آتش‌نشانی كشور در روزهای اخیر برای بازدید یكی از همان صحنه‌های حادثه‌ای خبر می‌دهد.

یكی از مهم‌ترین گزینه‌های گروه برای تولید صحنه‌های اكشن زنده‌یاد پیمان ابدی و گروهش بود كه زمان تولید سریال با فوت وی همزمان شد و یكی از دلایل عقب افتادن تصویربرداری این صحنه‌ها هم انتخاب گزینه‌ای مناسب برای این كار بود. كارگردان این مجموعه ادامه می‌دهد: در تدوین كار به روزیم و تدوین كار همزمان با تصویربرداری آن پیش می‌رود و تا كنون 345 دقیقه از حدود 600 دقیقه كل كار تدوین شده است.

در این مجموعه بازیگران زیادی حضور دارند. اما قهرمان اصلی كار احمد نجفی است كه نقش علی عابدی، فرمانده آتش‌نشانی را بازی می‌كند. آتیلا پسیانی هم یكی دیگر از بازیگران است كه یكی از بازماندگان جنگ است و موقع حركت پسرش برای رسیدن به فرودگاه و سفر خارج از كشور، دچار سانحه می‌شود و مشكلاتی برایش پیش می‌آید. شبنم قلی‌خانی و سعید آهنج از بازیگرانی هستند كه جدیدا به این گروه پیوسته‌اند و به احتمال زیاد مجید مشیری هم به آنها خواهد پیوست.

یكی از مهم‌ترین گزینه‌های گروه برای تولید صحنه‌های اكشن زنده‌یاد پیمان ابدی و گروهش بود كه زمان تولید سریال با فوت وی همزمان شد و یكی از دلایل عقب افتادن تصویربرداری این صحنه‌ها هم انتخاب گزینه‌ای مناسب برای این كار بود.

آهنج پیش از این درباره تفاوت‌های سری دوم این مجموعه با سری اول آن كه علیرضا افخمی كارگردانی‌اش را به عهده داشت، این‌طور توضیح داده بود كه افخمی در سری اول برای معرفی زیرساخت‌های آتش‌نشانی تلاش كرد و حالا محور موضوعات سری دوم مجموعه ایمنی و پیشگیری و آموزش غیرمستقیم از حوادثی است كه ممكن است در كلانشهری مثل تهران اتفاق بیفتد. ضمن این كه در كنار این‌ها مسائل خانوادگی خود آتش‌نشانان نیز به داستان‌ها رنگ و بوی دیگری می‌بخشد. در این سریال مجموعه‌ای از هنرمندان و بازیگران پیشكسوت جلوی دوربین می‌روند و در تلاشیم بدون این كه شعار بدهیم بتوانیم ارتباط خوبی با مردم برقرار كنیم.

داستان این مجموعه درباره چند جوان است كه در آتش‌نشانی مشغول بكارند و درگیر ماجراهای مختلف می‌شوند. در هر قسمت از مجموعه چند بازیگر جدید به سریال اضافه می‌‌شوند و تا به حال احمد نجفی،‌ آتیلا پسیانی، امید زندگانی، عبدالرضا اكبری، كاوه خداشناس، ایمان صفا، مجتبی رجبی، حمیدرضا پگاه، بهمن دان، رضا توكلی، رحیم نوروزی، امیرمحمد زند، مهدی امینی‌خواه، امیرحسین مدرس، رضا بنفشه‌خواه، بهزار رحیم‌‌خانی، شهروز ابراهیمی، اكرم محمدی، نفیسه روشن و... در آن ایفای نقش كرده‌اند.

سری دوم عملیات 125 با مشاركت آتش‌نشانی تهران و شبكه تهران در 13 قسمت 45 دقیقه‌ای به نویسندگی علیرضا افخمی و مهدی شیرزاد براساس طرح اولیه از افخمی تهیه می‌شود. از قرار معلوم تهیه‌كنندگان قصد دارند آن را تا چند فاز دیگر و تا 100 قسمت ادامه بدهند. با اتمام این فاز و با احتساب 12 قسمتی كه در سری اول مجموعه ساخته شد، عدد قسمت‌ها به 25 خواهد رسید.

سری دوم عملیات 125 با مشاركت آتش‌نشانی تهران و شبكه تهران در 13 قسمت 45 دقیقه‌ای به نویسندگی علیرضا افخمی و مهدی شیرزاد براساس طرح اولیه از افخمی تهیه می‌شود. از قرار معلوم تهیه‌كنندگان قصد دارند آن را تا چند فاز دیگر و تا 100 قسمت ادامه بدهند. با اتمام این فاز و با احتساب 12 قسمتی كه در سری اول مجموعه ساخته شد، عدد قسمت‌ها به 25 خواهد رسید.

برخی از عوامل و دست‌اندركاران دیگر كار هم عبارتند از: مجری طرح: داود هاشمی، طراح چهره‌پردازی: جلال معیریان، طراح صحنه و لباس: شهریار كلهر، مدیرتصویربرداری: فرشاد گل‌سفید، مدیرتولید: اصلان مرتضایی، مدیر صدابرداری: مرتضی اصلان‌زاده و تدوین، صداگذاری و میكس: روح‌الله انصاری.

تصویربرداری فاز دوم عملیات 125 حدودا 2 ماه و نیم دیگر ادامه خواهد داشت و پس از آن به احتمال زیاد از نیمه دوم سال و اواخر پاییز از آنتن شبكه تهران پخش می‌شود.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی