تبیان، دستیار زندگی
فصل نقل و انتقالات نهمین دوره رقابتهای فوتبال لیگ برتر در شرایطی روز دوشنبه به پایان رسید که ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جاماندگان فصل نقل و انتقالات

لیگ برتر فوتبال

فصل نقل و انتقالات نهمین دوره رقابتهای فوتبال لیگ برتر در شرایطی روز دوشنبه به پایان رسید که برخی چهره های بزرگ و البته پرسروصدای گذشته فوتبال ایران بدون تیم مانده اند که البته در بین آنها نام علی کریمی هم دیده می شود!

به نقل از مهر، در سیاهه این بازیکنان نام‌های آشنا زیاد دیده می شود، نام‌هایی که روزی گل سرسبد فصل نقل و انتقالات بودند اما امروز پشت خط تیمهای لیگ برتری ماندند.

سرآمد این فهرست رحمان رضایی است، بازیکنی که با حضور 6 ماهه در تیم پرسپولیس بازگشتی کم فروغ به فوتبال ایران داشت. او در این مدت نتوانست انتظارات را برآورده کند و به عنوان مدافعی که سابقه بازی در تیم‌های ایتالیایی را دارد به پیشنهادهای نه چندان جالب توجه تیم‌های لیگ برتری توجهی نکرد.

رحمان رضایی و کریمی

نتیجه آن شد که امروز رحمان فرصت حضور در تیمهای بزرگ لیگ برتری را از دست داده است، مگر اینکه بخواهد به استیل آذین برود یا اینکه به عضویت یکی از تیمهای تراکتورسازی یا شاهین بوشهر درآید(مهلت ثبت قرارداد برای تیم های راه یافته به لیگ برتر به مدت 3 روز تمدید شد). او مدعی است از تیمهای خارجی هم پیشنهاد دارد هنوز خبری که ادعای او را ثابت کند منتشر نشده است.

پس از چهار فصل بازی در استقلال و پرسپولیس امروز به جایی رسیده است که هیچ تیم لیگ برتری را خواهان خود نمی بیند. صحبت از علی علیزاده است که سودای آقای گلی لیگ را انگار باید فراموش کند.

دیگر جامانده فصل نقل و انتقالات اشکان نامداری است. دو فصل نیمکت نشینی در استقلال او را عاقبت به خیر نکرد و حالا باید از بیرون لیگ برتر رقابت طالب لو و محمدی را در استقلال تماشا کند.

نیکبخت و مامانی غایبان لیگ نهم

محمدرضا مامانی روزی پدیده پرسپولیس بود اما پدیده خیلی زود غروب کرد. او پس از پشت سرگذاشتن یک فصل کم فروغ در تیم پاس همدان ظاهرا به آخر خط رسیده است. بی توجهی تیمهای لیگ برتری به او که این موضوع را نشان می دهد.

روزگاری استقلال و پرسپولیس برای جذب احمد مومن زاده با هم بشدت رقابت می کردند. سالها از آن روزها می گذرد، ستاره فوتبال اصفهان حالا دیگر غروب کرده است و دیگر کسی برای جذب او رقابت نمی کند. رقابت که هیچ رغبت هم نمی کند.

سهراب انتظاری هم از دیگر جامانده های کاروان نقل و انتقالات است. پس از 3 فصل همراهی تیم راه آهن انگار جایی برای او در لیگ برتر وجود ندارد. او که قرار بود پیوس دوم شود، خیلی زود به پایان راه رسید.

به این فهرست می توان نام مهدی ثابتی، علی بداوی، علیرضا واحدی نیکبخت، حنیف عمران زاده (محروم از حضور در لیگ برتر) و علی کریمی و صابر میرقربانی (هنوز با هیچ تیمی قراردادی به ثبت نرسانده اند) ... را هم افزود، آنهایی که فعلا در لیگ تیمی را خواهان خود نمی بینند و یا اجازه بازی در این مسابقات را ندارند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری