تبیان، دستیار زندگی
علی کریمی هافبک میانی فصل گذشته تیم فوتبال پرسپولیس پس از چند هفته مذاکره با مسئولان این باشگاه در نهایت ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علی کریمی از پرسپولیس جدا شد

علی کریمی

علی کریمی هافبک میانی فصل گذشته تیم فوتبال پرسپولیس پس از چند هفته مذاکره با مسئولان این باشگاه در نهایت برای همراهی این تیم در رقابتهای لیگ نهم با عباس انصاریفرد به توافق نرسید تا به فکر تیم دیگری باشد.

در حالی که از چند هفته پیش موضوع تمدید قرارداد علی کریمی با پرسپولیس مطرح شده بود، این بازیکن توسط مدیر برنامه هایش شرایط خود را به باشگاه اعلام کرد اما ظاهرا این پیشنهادت مورد موافقت عباس انصاریفرد قرار نگرفت.

پس از آن كه جلسات و مذاكرات علی كریمی و مدیر برنامه‌های او با عباس انصاری‌فرد به درازا انجامید، این شائبه به وجود آمد كه علی كریمی و پرسپولیس دو داستان جدا از هم دارند. اما، اظهارنظرهای دو طرف و ابراز علاقه‌ی كریمی به ماندن و انصاری‌فرد برای نگاه داشتن كریمی بارقه‌هایی از امید را برای هواداران زنده نگه می‌داشت. اما، در حالی كه دیروز فصل نقل و انتقالات رقابت‌های لیگ برتر به پایان ‌رسید، باید باور كرد كه كریمی بازیكنی كه فصل گذشته بیشترین تاثیرگذاری را در نتایج این تیم داشت، فصل آینده جایی در این تیم نخواهد داشت.

علی کریمی

روزی برای خداحافظی به پرسپولیس بازخواهم گشت

پس از قطعی شدن جدایی علی كریمی از پرسپولیس، او گفت: روزی برای خداحافظی از فوتبال به پرسپولیس بازخواهم گشت.

علی كریمی در گفت گو با ایسنا، درباره‌ی جدایی‌اش از پرسپولیس اظهار كرد: چیز زیادی نمی‌توانم بگویم. هواداران پرسپولیس خودشان می‌توانند بهترین قضاوت را داشته باشند. اگر قرار بود كه پرسپولیس من را در باشگاه نگه دارد، نباید چهار هفته من را بازی می‌دادند. بقیه‌ی مسایل را هم مدیر برنامه‌هایم در گفت‌وگویی اعلام كرده است.

وی افزود: پرسپولیس خانه‌ی اول و آخر من است و به هیچ شخص خاصی تعلق ندارد. پرسپولیس به امثال عابدزاده‌، باقری‌، مهدوی‌كیا و قبل‌تر از آن به امثال محمدخانی‌ها تعلق دارد.

كریمی در پایان گفت: مطمئنا روزی برای خداحافظی از فوتبال به پرسپولیس برمی‌گردم.

عباس انصاری فرد و علی کریمی

قرارداد کریمی ترکمنچای است

یكشنبه عباس انصاری‌فرد اظهارنظری كرد كه می‌توان براساس آن دریافت كه راه كریمی و پرسپولیس دیگر از هم جدا شده است.

مدیرعامل قرمزهای پایتخت كه یكشنبه با یكی از برنامه‌های ورزشی سیما گفت‌وگو می‌كرد، پیشنهاد مدیر برنامه‌های كریمی به پرسپولیس را به قرارداد تركمنچای تشبیه كرد و گفت: «ما نمی‌توانیم درخواست‌های مالی كریمی را برآورده كنیم. او در پیشنهادی كه توسط مدیر برنامه‌هایش برای ما ارسال كرده درخواست 350 میلیون تومان در قرارداد و همچنین 150 میلیون اضافه را داشته است. اما، با مشكلات مالی كه ما داریم امكان پرداخت چنین پولی وجود ندارد. پرسپولیس مشكلات مالی فراوانی دارد به همین خاطر ما نتوانستیم پیش قرارداد حسین بادامكی و محسن خلیلی را بپردازیم. با وجود این كه یك جای خالی برای كریمی باقی گذاشته بودیم اما، تا این لحظه (دیروز) نتوانستیم با او به توافق برسیم.»

به گفته‌ی انصاری‌فرد در بند دیگری از پیشنهاد كریمی به پرسپولیس آمده است كه او هر جای فصل كه خواست، می‌تواند قراردادش را فسخ كند و باید تا پایان نیم فصل قرارداد او با پرسپولیس تسویه شده باشد.

مدیران پرسپولیس حقایق را نمی گویند

به گفته‌ی مدیر برنامه‌های علی كریمی حضور این بازیكن در پرسپولیس را باید تمام شده دانست.

محمودرضا فاضلی مدیر برنامه های علی کریمی با اشاره به صحبت‌های ضد و نقیض مطرح شده در چند روز اخیر درباره‌ی علی كریمی گفت: به اعتقاد من این پروژه‌ی دفع علی كریمی از پرسپولیس بوده كه از چهار هفته پیش آغاز شده است. بنابراین تا زمانی كه شرایط فعلی و چنین مدیریتی در باشگاه حاكم باشد، امكان حضور علی كریمی در پرسپولیس وجود ندارد.

کریمی با پرسپولیس به توافق نرسید

وی درباره‌ی بندهایی كه توسط روزنامه‌های ورزشی امروز تحت عنوان قرارداد پیشنهادی علی كریمی به پرسپولیس منتشر شده بود، گفت: ما هیچ پیشنهاد مالی به باشگاه پرسپولیس نداده‌ایم تنها آنها پیشنهاد شفاهی را مطرح كردند كه پس از آن در پیشنهاد كتبی‌شان 30 درصد از آن مبلغ كم كردند و گفتند كه این 30 درصد را از راههای دیگر كه به اعتقاد ما راه‌های غیر قانونی بود، پرداخت می‌كنند و ما هم در پاسخ گفتیم تا به حال تمامی كارها به صورت قانونی طی شده و باید بقیه راه هم به این صورت طی شود.

فاضلی با گلایه از رفتار مدیران پرسپولیس گفت: 9 روز است كه موفق نشده‌ام با انصاری فرد صحبت كنم و صحبت‌های من با رییس دفتر انصاری‌فرد است. این برای نخستین بار است كه برای انتقال یك بازیكن دو طرف صحبت‌هایشان را با مطبوعات انجام می‌دهند. مدیران پرسپولیس صحبتی را مطرح می‌كنند و ما هم مجبور می‌شویم در رسانه‌ها پاسخ‌شان را بدهیم.

وی افزود: سال گذشته علی كریمی با ماهی شش میلیون تومان پذیرفت برای پرسپولیس بازی كند. سال قبل مدیران باشگاه می‌گفتند سال آینده جبران می‌كنیم. ما نیازی نداریم كه آنها بخواهند جبران كنند اما، تنها انتظاری كه داشتیم این بود كه حقایق را بگویند و با شخصیت علی كریمی بازی نكنند. چطور می‌شود بازیكنی كه با ماهی شش میلیون تومان به پرسپولیس می‌آید، بخواهد امسال رقم بالایی را پیشنهاد دهد. از مدیران باشگاه می‌خواهم حقایق را بگویند و بهانه نیاورند.

فاضلی مدیر برنامه های علی کریمی

فاضلی در پاسخ به این سوال كه شنیده می‌شود در یكی از بندهای قرارداد آمده است كه به محض امضای قرارداد باید بیست و پنج میلیون تومان به مدیر برنامه‌های كریمی پرداخت شود، گفت: خوشحالم كه چنین بحثی در رسانه‌ها مطرح شده است. باید مطلبی را بعد از سه سال عنوان كنم. روزی كه قرار شد بایرن مونیخ به تهران سفر كند، با مدیران وقت باشگاه پرسپولیس تماس گرفتیم و اعلام كردیم كه سفارت برای صدور ویزای اعضای باشگاه بایرن مونیخ طلب پول كرده است. آنها ابتدا گفتند با سفارت صحبت شده و چون كار فرهنگی است، برای روادید پولی گرفته نمی‌شود. وقتی به سفارت ایران در امارات مراجعه كردیم، سفارت برای صدور ویزا طلب پول كرد. با مسوولان باشگاه تماس گرفتیم. آنها گفتند شما بپردازید و ما این پول را به شما می‌دهیم. باید بگویم پس از سه سال هنوز طلبم را از پرسپولیس نگرفته‌ام.

وی ادامه داد: این برای نخستین بار است كه چنین مساله‌ای را در رسانه‌ها مطرح می‌كنم. انصاری‌فرد می‌تواند با برادرش تماس بگیرد و صحت صحبت من را جویا شود. تمام مدارك هم موجود است. وقتی با باشگاه پرسپولیس صحبت كردم و جریان طلبم را اعلام كردم، آنها گفتند كه در زمان قرارداد با كریمی طلبم را هم پرداخت می‌كنند اما، متاسفم كه حالا حقایق را وارونه جلوه می‌دهند و می‌گویند یكی از شرایط كریمی دادن 25 میلیون تومان به مدیر برنامه‌هایش بوده است.

علی کریمی ستاره تیم فوتبال پرسپولیس

فاضلی با بیان این كه اگر به خاطر من نبود بایرن مونیخ به تهران نمی‌آمد، ادامه داد: من بایرن مونیخ را به تهران آوردم اما، آقایان پزش را دادند. آن موقع به خاطر اینكه آمدن بایرن مونیخ كار بزرگی بود و این كار به خاطره‌ی زلزله‌ی بم انجام می‌گرفت، بدون اینكه حتی یك ریال بابت هماهنگی سفر بایرن مونیخ به تهران پولی بگیرم، این تیم را به تهران آوردم. این 25 میلیون تومان را هم تنها بابت پول ویزا پرداخت كرده‌ام و تا به حال هم در این باره یك كلام صحبت نكرده‌ام اما، دیگر تصمیم گرفتم كه از این مساله پرده بردارم. باید حتی بگویم پولی را بابت خرید تعدادی توپ از پرسپولیس طلبكارم.

مدیر برنامه‌های كریمی ادامه داد: طرفداران پرسپولیس خود به خوبی می‌توانند قضاوت كنند. او اولویتش پرسپولیس و ماندن در ایران بود و در شرایطی كه از دو تیم خارجی پیشنهاد داشت اما، به خاطر علاقه‌اش به ماندن در ایران و پرسپولیس به آنها پاسخ منفی داد. با این حال برای كریمی پیشنهاداتی وجود دارد و از امروز باب مذاكره را برای حضور كریمی در تیم‌های دیگر باز خواهیم كرد.

فاضلی در پایان گفت: كریمی بازیكن آزاد است و براساس قوانین فیفا بازیكن آزاد در هر زمان از فصل می‌تواند به عضویت تیم دیگری درآید.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری