تبیان، دستیار زندگی
مدیر اجرایی دومین جشنواره وبلاگ های فرهنگی و دینی تبیان زنجان گفت: در جامعه اسلامی اهمیت به فضای مجازی و هویت دینی از مهمترین دغدغه های مسئولین است.وی یكی از ثمرات جشنواره اخیر را زمینه سازی برای پژوهشی در خصوص وضعیت و كیفیت وبلاگ های دینی دانست و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیر اجرایی دومین جشنواره وبلاگ نویسی تبیان زنجان:

در جامعه اسلامی اهمیت به فضای مجازی و هویت دینی از مهمترین دغدغه های مسئولین است

دومین جشنواره وبلاگنویسی تبیان زنجان

مدیر اجرایی دومین جشنواره وبلاگ های فرهنگی و دینی تبیان زنجان گفت: در جامعه اسلامی اهمیت به فضای مجازی و هویت دینی از مهمترین دغدغه های مسئولین است.

وی یكی از ثمرات جشنواره اخیر را زمینه سازی برای پژوهشی در خصوص وضعیت و كیفیت وبلاگ های دینی دانست و افزود : در این جشنواره وبلاگ های منتخب از مرحله سوم داوری که تعداد آنها به حدود 350 وبلاگ رسید دارای شناسنامه محتوایی و فنی در شاخص های کمی و کیفی شدند و برنامه ریزی انجام شده به گونه ای است که با همکاری برخی اساتید و پژوهشگران حوزه و دانشگاه این وبلاگ ها مورد تحلیل قرار بگیرند.

وی ادامه داد: به علت دائمی بودن این جشنواره مراحل این کار تحقیقاتی در سال آینده تکمیل و پس از تدوین در اختیار مراکز تحقیقاتی و پژوهشی قرار خواهد گرفت.

امیر حسین اکبری با اشاره به اثرات دنیای مجازی بر هویت افراد جامعه افزود: در جامعه اسلامی اهمیت به فضای مجازی و هویت دینی از مهمترین دغدغه های مسئولین است و در این میان وبلاگ فرآیندی در رسانه است که در آن فرد ضمن کسب آگاهی، اقدام به تولید محتوا می کند و نقش موثری در تقویت باورهای ناب دینی و مقابله با بی اخلاقی و هجمه ها دارد.

وی با اشاره به برگزاری همزمان کارگاه های وبلاگ نویسی و شهروند الکترونیکی برای علاقمندان حوزوی و هسته های فرهنگی در بازه زمانی جشنواره افزود: امروز حضور مبلغین و مبلغات در عرصه اینترنتی برای گسترش معارف اصیل از بزرگترین نیازهای جامعه مجازی دینی کشور است و تبیان زنجان از تمام ظرفیت خود برای توسعه وبلاگ نویسی دینی و شناساندن این فضا و اهمیت آن در این راستا استفاده نموده است.

مدیر اجرایی جشنواره وبلاگ نویسی تبیان زنجان ادامه داد: نکته ارزشمندی در نوع وبلاگ نویسی دینی وجود دارد و آن تلاش مخلصانه در این مسیر است و وبلاگ نویسان دینی مجهز به تقوای ویژه ای هستند که علاوه بر دنیای حقیقی در فضای سایبر نیز برای گسترش معارف استفاده می کنند و نیت خدایی رمز جاودانگی تلاش آنهاست. در این میان نیز تبیان زنجان همواره در تلاش برای الگودهی و تقدیر از این تلاش مخلصانه است.

تنظیم برای تبیان: هومن بهلولی

روابط عمومی موسسه تبیان