تبیان، دستیار زندگی
خدا" پکن – خبرگزاری رویتر : یک فیزیکدان 82 ساله چینی که برنده جایزه نوبل هم شده است می خواهد با دانشجوی 28 ساله اش ازدواج کند. دکتر « پن نینگ یانگ» که در چین به نام « یانگ ژنینگ» شناخته می شود، در ماه ژانویه با دانشجوی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ازدواج فیزیکدان 82 ساله با "هدیه ی خدا"

ازدواج فیزیکدان 82 ساله با هدیه ی خدا

پکن – خبرگزاری رویتر : یک فیزیکدان 82 ساله چینی که برنده جایزه نوبل هم شده است می خواهد با دانشجوی 28 ساله اش ازدواج کند. دکتر « پن نینگ یانگ» که در چین به نام « یانگ ژنینگ» شناخته می شود، در ماه ژانویه با دانشجوی جوانش که او را آخرین هدیه ی الهی می داند ازدواج خواهد کرد.

این فیزیکدان در سال 1975 مشترکاً با " لی تسونگ دائو" به خاطر تحقیقاتشان روی قوانین تعادل که منجر به اکتشافات مهمی درباره ی عناصر اصلی شد جایزه نوبل را به دست آورد. این دانشمند که همسرش سال گذشته فوت کرد استاد دانشگاه « تسینگ هوآ» است. دکتر یانگ در مصاحبه ای گفت: " او انگلیسی را خیلی خوب بلد است ، دختر خوبی است ولی حسابگر نیست. او آخرین هدیه ای است که خداوند به من عطا کرده است."

یک دانشجوی سابق ِ دکتر « یانگ» به خبرنگاران گفت : " او سراپا انرژی است و قلبی بسیار جوان دارد. من و همه ی دوستانم بهترین آرزوهای خود را در اینترنت تقدیم وی کردیم. از آنجایی که او خدمات بزرگی به جهان دانش کرده است همه ی ما فوق العاده به او احترام می گذاریم."

ترجمه: مریم پاک رو