تبیان، دستیار زندگی
پس از برگزاری چهارمین دوره ی پروژه های دانش آموزی تبیان که سر و صدای زیادی هم در میان خبرگزاری های داخلی به پا کرد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

" در حاشیه پروژه های دانش‏آموزی دوره چهارم "

لوح های تقدیر

پس از برگزاری چهارمین دوره ی پروژه های دانش آموزی تبیان که سر و صدای زیادی هم در میان خبرگزاری های داخلی به پا کرد، طبق معمولِ همه ی گردهمایی ها جهت سنجش بهتر عملکرد خود، سری به گوشه و کنار نمایشگاه زدیم. البته در مقوله ی نمایشگاه های دانش آموزی مسلماً معلمان و مربیان آن ها بیشترین خبرسازان حاشیه خواهند بود، ما نیز با در نظر گرفتن این موضوع پای صحبت های این عزیزان نشستیم تا آینده سازترین رویداد آموزشی کشور را از زاویه ای دیگر نظاره گر باشیم.

در این میان صحبتی هم با یکی از دبیران دلسوز استان گیلان، خانم اسماعیلی پور داشتیم که با عنوان معلم پروژه ی دو مدرسه در نمایشگاه شرکت داشتند. البته ایشان در دو دوره ی گذشته نیز حضور داشته و ارزیابی خود را از این دوره این گونه بیان می کنند:

- به دلیل شرکت در دوره های دوم وسوم پروژه های دانش آموزی، با روش آموزش پروژه محور آشنایی داشتم. در این دوره نیز با توجه به این مسأله، در هر دو مدرسه روی موضوع زلزله کار کردیم که با استقبال خوب شاگردانم مواجه شد. من از فعالیت هایم در این دوره راضی هستم که علت اصلی آن را علاقه مند شدن بچه ها به انجام کار هایی از این دست می‏دانم. به علاوه همین حضور بچه ها در یک چنین نمایشگاه هایی می تواند بهترین تقدیر از آن ها باشد.

در ادامه خانم اسماعیلی پور با تشکراز زحمات دست اندرکاران مدرسه اینترنتی، خواستار هدفمند نمودن این فعالیت ها در دراز مدت بوده تا نتایج حاصل از آن کوتاه و مقطعی نباشند.

خانم دولتشاهی یکی دیگر از دبیران شرکت کننده در همایش چهارم، به دلیل حضور در دو دوره ی قبلی و اجرای پروژه ها از سال های گذشته، به نحوه ی برگزاری آموزش پروژه محور اشراف کامل داشتند. شاگردان ایشان نیز با حضور در کلاس‏های پروژه، موضوع دلخواه خود را انتخاب و سپس با مراجعه به سایت، برنامه ها را پی گیری می کردند. از نظر این دبیر، سپردن مسئولیت به دانش آموزان در انجام پروژه  ها نیز به نوعی تقدیر از آنها محسوب می شود. همچنین خانم دولتشاهی از برخورد صمیمانه و صبورانه عوامل اجرایی کمال تشکر را داشتند.

در مجموع از دیدگاه اغلب بازدیدکنندگانِ چهارمین همایش پروژه های دانش آموزی، برگزاری این همایش بسیار جدید و در خور توجه بوده است اما اطلاع رسانی نه چندان جامع را یکی از مهمترین مشکلات این همایش عنوان کردند که امید است با عنایت به نقاط قوت و ضعف این برنامه در سال آینده، پروژه های دوره پنجم به بهترین شکل ممکن برگزار گردد.

تنظیم: زهرا موسوی