تبیان، دستیار زندگی
بشر سرگردان و ناکام از کسب آرامش توسط سیگار و قرص؛ گامی بزرگتر و خطرناکتر برداشته و برای فرار از مشکلات و ناراحتی‏ها، به مواد مخدر پناه برده است تا از خود بی خود شده و برای ساعاتی به اصطلاح راحت و آرام باشد! امروزه میلیونها نفر در سراسر جهان- بویژه جوانان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بخاطر آرامش تریاک نکشید!

معتاد

روش‏های کاذب کسب آرامش و راحتی 11

اشاره:

از آنجا که کسب آرامش و راحتی برای بشر، هدفی بسیار مهم و جدی به شمار می‏رود، لذا در طی قرن اخیر آدمی تلاش‏های فراوانی کرده و روش‏های گوناگونی را برای مقابله با بیماریهای روحی و روانی و ناآرامیها و نگرانیهای خود به کار برده است. اما تعمق در آنها مشاهده واقعیتهای بیرونی و موجود در عرصه زندگی فردی و اجتماعی، به‏ خوبی نشان می‏دهد که بشر موفق نبوده است.

امروزه بسیاری از مردم جهان، غالباً از روشهایی برای کسب آرامش و راحتی در زندگی استفاده می‏کنند که ناکار آمده بوده و آنها را به مقصود نمی‏رساند. این روشهای نادرست که ما از آنها به عنوان روشهای کاذب نام می‌بریم، بسیار فراوان و متنوع هستند.

ابتدا در این مجموعه 12 روش کاذب و سپس در مجموعه ای مستقل 100 عامل حقیقی آرامش برای شما بیان خواهد شد.

آنچه گذشت: استفاده از قرص و دارو؛ سیگار کشیدن؛ ریاست طلبی؛ گناه و بی‏بند و باری؛ علایق دنیوی؛ رقص و آواز؛ شرابخواری؛ حرامخواری؛ کسب ثروت زیاد؛  تکنولوژی‏ و اختراعات بشر

آیا این شخص معتاد است ؟

قسمت یازدهم - استعمال مواد مخدر

بشر سرگردان و ناکام از کسب آرامش توسط سیگار و قرص؛ گامی بزرگتر و خطرناکتر برداشته و برای فرار از مشکلات و ناراحتی‏ها، به مواد مخدر پناه برده است تا از خود بی خود شده و برای ساعاتی به اصطلاح راحت و آرام باشد! امروزه میلیونها نفر در سراسر جهان- بویژه جوانان- دچار این آفت بزرگ شده و گام در مسیری گذاشته‏اند که یا راه بازگشتی ندارد و یا بسیار سخت و پیچیده است.

طبعاً این روش نیز موثر واقع نشده و آدمی را به راحتی و آرامش واقعی و زندگی سالم نرسانده و نمی‏رساند. کاش ماجرا به همین‏جا ختم می‏شد، ولی اعتیاد و مواد مخدر علاوه بر اینکه نتوانست آدمی را به آرامش و راحتی برساند، خود باعث مشکلات و ناراحتی‏ها و نا آرامی‏های فراوان دیگری شد. فقر، فحشاء، سرافکندگی و تحقیر شخصیت، بیکاری، فرزندان آشفته و سرگردان، همسران بی‏سرپرست، طلاق، متلاشی شدن کانون خانواده، قتل و سرقت و ده‏ها جرم و جنایت دیگر و مشکلات حاد سیاسی، اجتماعی و خانوادگی، از جمله پیامدهای ناگوار و تلخ اعتیاد و مصرف انواع مواد مخدر می‏باشد.

آنچه در شماره بعدی خواهید خواند: خودکشی

تنظیم برای تبیان: گروه دین و اندیشه - حسین عسگری

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.