تبیان، دستیار زندگی
در حاشیه چهارمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی، از چهار مجموعه شعر شاعران استان رونمایی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چهار کتاب در خراسان شمالي رونمايي شدند
چهار کتاب در خراسان شمالی رونمایی شدند

در حاشيه چهارمين نمايشگاه کتاب خراسان شمالي، از چهار مجموعه شعر شاعران استان رونمايي شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، در اين مراسم که با حضور مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي و جمعي از شاعران و ادب‌دوستان استان در محل برپايي اين نمايشگاه برگزار شد، از چهار مجموعه شعر با عناوين «يوسفي شدم در چاه» سروده «داراب بدخشان»، «زخم خورشيد» سروده‌ «معصومه وحداني» و «ليلا حسين نيا تنها»، «عطري به رنگ گل سرخ ناز» و مجموعه شعر «در کوچه باغ خاطراتم» به ترتيب آثاري از «قدرت الله شريفي» و «محمدحسين ظهيريان» رونمايي شد.

در اين آيين، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي با اشاره به اين‌که جامعه نيازمند به محصولات فرهنگي و توليدات فرهنگي است، تصريح کرد: اين مهم نيازمند تلاش و رسالت افراد اهل قلم و توليدکنندگان آثار ادبي است.

محمدرضا سوقندي خاطرنشان کرد: کتاب بايدبه عنوان کالاي اثرگذار و مطلوب فرهنگي در سبد خريد خانواده‌ها قرار بگيرد.

سوقندي برپايي سلسله نمايشگاه‌هاي کتاب در شهرستان‌ها را ضروري دانست و تاکيد کرد: براي توسعه فرهنگ نشر بايد زيرساخت‌هاي صنعت چاپ را جدي بگيريم.

وي با اشاره به استقبال مردم از نمايشگاه‌هاي کتاب آن را نشان از فرهنگ و شعور مردم استان دانست و تصريح کرد. در برنامه‌ريزي براي توسعه حوزه نشر بايد رويکرد مخاطب محوري و حمايت از حقوق مصرف‌کننده در دستور کار مسوولان اجرايي قرارگيرد.

وي گفت: بايد به جاي ارايه يارانه کاغذ به نويسندگان، آثار منتشر شده مولفان و ناشران خريداري شود.