تبیان، دستیار زندگی
اوباما تا کنون می دانست که در پیش گرفتن راه جبران و مرمت سالهای دوران بوش می تواند به شکست وی منتهی شود و تا به حال از قرار گرفتن در این مسیر اجتناب می کرد،
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سایه اشتباهات بوش همچنان بر فراز حکومت اوباما

رئیس جمهور آمریکا

یک روزنامه آلمانی رسوایی های به بار آمده در دوران حکومت بوش را که به مرور فاش می شود عامل افزایش فشار بر حکومت اوباما ارزیابی کرد و سایه تاریک اشتباهات گذشته بوش را همچنان بر فراز حکومت اوباما گسترده دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه "زوددویچه سایتونگ" در تحلیلی در این باره نوشت: باراک اوباما می خواست قوانینی را برای آینده در پیش گیرد، اما تاریخ و دوران تاریک و سیاه بوش وی را رها نمی کند.

نویسنده در ادامه با تاکید بر اینکه سایه های تاریک دوران حکومت بوش باراک اوباما را رها نمی کند، نوشت: ننگ ها و رسوایی های سلف اوباما بیش از حد اوباما را مشغول کرده است.

نویسنده در ادامه به فاش شدن اسرار سیاستهای مبارزه با تروریسم دوران حکومت بوش و به خصوص فعالیتهای غیر قانونی سازمان امنیتی سیا در این دوران در هفته های اخیر اشاره کرده و این را عامل افزایش فشار بر اوباما ارزیابی کرد.

اوباما تا کنون می دانست که در پیش گرفتن راه جبران و مرمت سالهای دوران بوش می تواند به شکست وی منتهی شود و تا به حال از قرار گرفتن در این مسیر اجتناب می کرد

در بخش دیگری از این مطلب آمده است : اوباما تا کنون می دانست که در پیش گرفتن راه جبران و مرمت سالهای دوران بوش می تواند به شکست وی منتهی شود و تا به حال از قرار گرفتن در این مسیر اجتناب می کرد، اما افشاگریهای اخیر درباره رسوایی های دوران سلف وی، فشارها برای قرار گرفتن در این مسیر را بر روی وی افزایش داد.

در ادامه آمده است: جمهوریخواهان میانه رو نیز که اوباما روی حمایت آنها امیدوار بود آمادگی برای همکاری با وی را از دست داده اند.

این روزنامه آلمانی در ادامه خاطر نشان کرد: به این ترتیب به خصوص مسئله جنگ با ترور را که اوباما می خواست با سکوتش به آرامی آن را خاتمه دهد دوباره جنجال آفرین شد و برنامه اصلاحات وی را که از مهمترین اهداف اوباما در هفته ها و ماههای آینده باید باشد، تحت الشعاع قرار داد.

در ادامه آمده است: برنامه اصلاحات اوباما در بخش سلامت در جدالهای گروهها در کنگره کاملا سست و بی اساس شده است و قانون حمایت از محیط زیست نیز که در مجلس تصویب شد تا کنون ناتمام باقی مانده است.

تهیه و تنظیم برای تبیان: سعید آقازاده