تبیان، دستیار زندگی
رشد اسلام‌خواهی علت ترس و هراس غرب از ترویج سیاست‌های استعماری است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتقاد رییس حوزه علمیه لندن از سانسور خبری در غرب
انتقاد رییس حوزه علمیه لندن از سانسور خبری در غرب

رشد اسلام‌خواهی علت ترس و هراس غرب از ترویج سیاست‌های استعماری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حکیم‌الهی معاون بین‌الملل جامعه‌المصطفی در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه با اشاره به کشته‌شدن زن مسلمان مصری در دادگاه آلمان و همچنین کشتار مسلمانان چین گفت: برخورد غیرانسانی و نژادپرستانه ملت‌ها و دولت‌های غربی در مقابل مسلمانان همواره نمایانگر ادعای دروغین غرب از نظام دموکراسی است.

وی رشد روز‌افزون اسلام و انقلاب اسلامی در کشورهای مختلف جهان را یادآور شد و گفت: به کارگیری ارزش‌ها و نام‌گذاری اسلامی، گرایش به حجاب و ایجاد روحیه مقاومت و ایستادگی همگی این ادعا را ثابت می‌کنند.

رییس حوزه علمیه لندن، کشته شدن زن مسلمان در حادثه اخیر دادگاه آلمان را نشانه‌ دیگری از نبود حقوق بشر در جوامع مدعی آن ذکر کرد و گفت: پرهیز و عدم دخالت پلیس و دستگاه‌های نظارتی در این حادثه با وجود آنکه دادگاه‌های قضایی آلمان دارای کنترل و نظارت دقیقی است، نظام قضایی آن را زیر سئوال می‌برد.

وی با اشاره به تناقض در گفتار و رفتار دولت‌های غربی گفت: اگر همین حادثه در ایران و یا سایر کشورهای اسلامی انجام می‌گرفت دستگاه‌های تبلیغاتی غرب جنجال گسترده‌ای را آغاز کرده بودند و سازمان‌های بین‌المللی نیز در صف نخست حمایت‌کنندگان قرار می‌گرفتند اما انجام این حادثه و بازتاب آن مورد سانسور خبری در غرب قرار گرفت.

حجت‌الاسلام حکیم‌الهی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کشتار مسلمانان چین گفت: ملت چین از ملت‌هایی است که در بعد اسلام‌خواهی و ارزش‌های آن بسیار رشد کرده است که حتی با وجود مخالفت‌های دولتی نسبت به ادیان بومی، توانسته مقاومت و تکامل بیابد از این رو اسلام‌ستیزی در چین نیز به دنبال وابستگی اقتصادی این کشور به غرب ایجاد شده است.

وی پیگیری منطقی و احضار و تذکر به سفیر چین در این زمینه را خواستار شد و گفت: منافع اقتصادی نباید مانع کمرنگی حقیقت‌ها شود.

رییس حوزه علمیه لندن نقش اساسی در اعلام انزجار و حمایت از مسلمانان در این زمینه را بر عهده علما، مراجع و حوزه‌های دینی دانست و گفت: کنفرانس اسلامی نیز به عنوان حمایت‌کننده حقوق مسلمانان باید موضع مستحکمی را اتخاذ نماید.