تبیان، دستیار زندگی
با اشاره به تشکیل کارگروه های تخصصی در حوزه گفت: حوزه علمیه خراسان در حال راه اندازی مدارس عالی فقه، کلام و سایر رشته های تخصصی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راه‌اندازی مدارس عالی فقه و کلام در خراسان
راه‌اندازی مدارس عالی فقه و کلام در خراسان

با اشاره به تشکیل کارگروه های تخصصی در حوزه گفت: حوزه علمیه خراسان در حال راه اندازی مدارس عالی فقه، کلام و سایر رشته های تخصصی است.

به گزارش  خبرگزاری رسا در مشهد, همزمان با آخرین روز امتحانات شفاهی دروس خارج حوزه علمیه خراسان، نشست هم اندیشی اساتید و ممتحنین این سطح در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام محمدجواذ نظافت، معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان با اشاره به مشکلات گذشته و پیش‌روی حوزه گفت:حوزه علمیه خراسان در حال حاظر قدم های مثبتی برای بهبود، پیشرفت و تحول برداشته و کلیات نظام جامع این حوزه نیز به تصویب مدیر عالی حوزه علمیه خراسان رسیده است.

وی با تأکید بر این نکته که نتوانسته‌ایم حوزه را به جامعه معرفی کنیم اظهار داشت: امسال حوزه علمیه خراسان با ابتکار خوبی که داشت به میان دانش آموزان مستعد رفت و طی اردوهایی که با همکاری آموزش و پرورش به صورت مشترک برگزار شد توانست تا حدی آنان را با حوزه آشنا کند.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان به برنامه ای آموزشی این حوزه اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری آزمون برای اساتید، توجه به جنبه های اخلاقی در حوزه، تکریم طلاب و توجه به خانواده های آنان از جمله فعالیت های این معاونت تا کنون بوده است.

وی در ادامه افزود: تهیه دستورالعمل واحد برای مدیران مدارس و یرگزاری جلسات پیوسته با طلاب و اساتید از دیگر برنامه هایی است که در حوزه علمیه در حال پیگیری است.

وی در پایان با اشاره به تشکیل کارگروه های تخصصی در حوزه گفت: حوزه علمیه خراسان در حال راه اندازی مدارس عالی فقه، کلام و سایر رشته های تخصصی است.

گفتنی است، در این نشست اساتید و ممتحنین درس خارج نیز به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در خصوص این امتحانات پرداختند.