تبیان، دستیار زندگی
فیلم «بیست» به كارگردانی «عبدالرضا كاهانی» جایزه «كلیسای جهانی» را نیز از جشنواره كارلووی‌واری دریافت كرد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شب گذشته در مراسم پایانی چهل و چهارمین جشنواره فیلم كارلووی واری جمهوری چك، فیلم «بیست» به كارگردانی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جایزه كلیسای جهانی «كارلووی‌واری» به ایران

فیلم سینمایی بیست

پس از دریافت جایزه‌ی ویژه هیات داوران ،

جایزه كلیسای جهانی «كارلووی‌واری» هم به «بیست» رسید .

فیلم «بیست» به كارگردانی «عبدالرضا كاهانی» جایزه «كلیسای جهانی» را نیز از جشنواره كارلووی‌واری دریافت كرد.

شب گذشته در مراسم پایانی چهل و چهارمین جشنواره فیلم كارلووی واری جمهوری چك، فیلم «بیست» به كارگردانی «عبدالرضا كاهانی» موفق شد علاوه‌بر جایزه ویژه هیات‌داوران، جایزه «كلیسای جهانی» را نیز به‌دست‌آورد.

هیات‌داوران جایزه كلیسای جهانی برای بهترین فیلم معنوی جشنواره، در بیانیه خود اعلام كرد: « فرهنگ و واقعیات روز ایران به‌شكلی برجسته در این فیلم جالب‌توجه و معاصر به‌تصویر كشیده شده است.»

بیست

در ادامه این بیانیه آمده است: «قصه‌ی فیلم در یك سالن غذاخوری كوچك روی می‌دهد كه در آن شخصیت‌های فیلم توانایی انسانی خود در مقابله با چالش‌ها و برجسته‌سازی روح انسانی در حل این مصائب را با بهره‌گیری از جسارت، عشق و امید به تماشاگر منتقل می‌كنند. زنان در این فیلم به‌عنوان مادر، همسر و فرزندان‌شان به‌ویژه با مهر و قوت انسانی دیده می‌شوند.»

در مراسم دیشب، جایزه‌ ویژه هیات‌داوران به ارزش ‌20 هزار دلار به «بیست» رسید كه میان كارگردان و تهیه‌كننده فیلم تقسیم می‌شود.

به گزارش ایسنا، پخش و عرضه‌ی بین‌المللی فیلم بیست را محمد اطبایی برعهده دارد.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی