تبیان، دستیار زندگی
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان پس از تمدید قراردادش با فدراسیون فوتبال، هدف تیم ملی ایران را دستیابی ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بعد از 35 سال قهرمان آسیا می شویم

قطبی از تیم ملی می گوید

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان پس از تمدید قراردادش با فدراسیون فوتبال، هدف تیم ملی ایران را دستیابی به عنوان قهرمانی جام ملتهای آسیا پس از 35 سال عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به این مهم به کمک تمام اهالی فوتبال نیاز داریم.

به نقل از مهر، افشین قطبی که بامداد چهارشنبه وارد ایران شد و قراردادش را با فدراسیون فوتبال تمدید کرد در نخستین نشست خبری پس از این اتفاق به گفتگو با خبرنگاران نشست.

در این نشست که ظهر امروز در محل روابط عمومی فدراسیون فوتبال برگزار شد، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان ضمن ابراز خوشحالی از تمدید قراردادش کمی به گذشته برگشت و گفت: برای حضور درجام جهانی تمام تلاش خود را بکار گرفتیم. بازیکنان تیم ملی شرایط خیلی سخت داشتند و برای حضور در جام جهانی تمام تلاش و تجربه خود را بکار گرفتند اما متاسفانه با وضعیت سختی که پیش روی تیم ملی بود قسمت نشد در آفریقای جنوبی حاضر شویم.

افشین قطبی در ادامه گفتگوی خود با خبرنگاران به خداحافظی هاشمیان ، مهدوی کیا و کریمی از تیم ملی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: از شنیدن این موضوع خیلی ناراحت شدم. حتما طی تماسی سعی خواهم کرد تا با بازیکنان صحبت کرده و آنها را به تیم ملی بازگردانم. اما اگر تصمیم شان نهایی است به تفکرشان احترام می کنم.

افشین قطبی

قطبی در خصوص رفتار مربیان در رسانه ها گفت: باید همه به یکدیگر احترام بگذارند. توهین در رسانه ها از طریق مربیان به یکدیگر کار مناسبی نیست. باید احترام به یکدیگر را سرمنشا کارهای خود قرار بدهیم تا با اصولی دقیق بتوان ورزش را به جایگاه واقعی خود رساند.

سرمربی تیم ملی درخصوص استفاده از نظرات و پیشنهدات مربیان لیگ برتری در کادر تیم ملی گفت: من مربی می خواهم در کنار تیم باشد که اولا تجربه فوق العاده ای داشته باشد. ثانیا از حاشیه به دور باشد. چرا که تیم ملی باید در شرایطی تمرینات خود را پیگیری کند که حضور موفقش در جام ملتها و برزیل قطعی شود.

وی در ادامه بیان کرد: سعی می کنیم بهترین شرایط را برای مربی یا یک ورزشکار در تیم ملی فراهم کنیم و با برنامه ریزی دقیق فوتبال ایران را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

افشین قطبی از حضور بازیکنان جوان و مستعد برای حضور در تیم ملی خبر داد و افزود: به دلیل اینکه نتیجه حرف اول و آخر را در فوتبال می زند از این پس در کنار با تجربه های ایران از جوانان و نوجوان استفاده خواهم کرد تا با تیمی منسجم فوتبال ایرن را به جایگاه ویژه ای برسانیم.

قطبی سرمربی تیم ملی فوتبال

قطبی در ادامه خاطرنشان کرد: هدف ما حضوری پرقدرت و کسب عنوان قهرمانی در جام ملتهای آسیاست. قهرمانی ایران کار بسیار سختی است اما اگر بخواهیم، می توانیم این موفقیت را کسب کنیم که این امر کار بسیار سختی است.

وی در خصوص استفاده از کمک مربیان داخلی یا خارجی در کنار تیم ملی گفت: انتخاب کادر فنی با سرمربی تیم ملی است. نفراتی را انتخاب خواهم کرد که بدون حاشیه بوده و بتوانند تیم را درمسیری که به موفقیتشان کمک کند همراهی کنند.

وی درادامه بیان کرد: باید بازیهای تدارکاتی زیادی را برای تیم ملی برگزار کنیم تا تیم از هر لحاظ به آمادگی کامل برسد تا بتوان حضوری موفق در جام جهانی 2014 داشت.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پایان به روابط باشگاهها و فدراسیون اشاره کرد و گفت: باشگاهها باید با فدراسیون فوتبال روابط تنگاتنگی داشته باشند تا بتوانیم تیم قدری داشته باشیم. روابط وهمدلی بین فدراسیون وباشگاهها می تواند فوتبال ملی ایران را در مسیر رشد قرار داد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری