تبیان، دستیار زندگی
اردک‏ها و غازها پرندگانی آبزی هستند. اعضای این خانواده در بیشتر جاهای زمین زندگی می‏کنند. این پرندگان دارای پرهای ضخیمی هستند که آنها را گرم نگه می‏دارد. بین انگشتان پاهایشان پرده‏هایی است که آنها را به وسیله‏ای خوب برای شنا کردن تبدیل کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زندگی دو پرنده آبزی

اردک

اردک ها و غازها پرندگانی آبزی هستند. اعضای این خانواده در بیشتر جاهای زمین زندگی می‏کنند. این پرندگان دارای پرهای  ضخیمی  هستند که آنها را گرم نگه می‏دارد. بین انگشتان پاهایشان پرده‏هایی است که به آنها در شنا کمک   می کند.

- نوعی اردک که در سرزمین‏های سردسیر زندگی می‏کند، در سواحل یخ‏بسته شمالی تخم می‏گذارد. برای اینکه تخم‏ها گرم نگه داشته شوند، اردک ماده کف لانه خود را با پرهای کرک مانندی که از قسمت سینه‏اش کنده است، می‏پوشاند.

- بیشتر غازهای کانادایی که در کانادا و آلاسکا، تولید مثل کرده‏اند، در زمستان به مکزیک و جنوب آمریکا مهاجرت می‏کنند. این پرندگان، هنگام پرواز معمولاً با صدای بخصوصی فریاد می‏زنند.

غاز

- غازها از اردک‏ها بزرگ‏ترند و گردن درازتری دارند. غازها منقاری پهن و بزرگ برای بیرون کشیدن و خوردن علف‏ها دارند. اردک‏ها نیز منقار پهنی دارند که برای جدا کردن مواد غذایی از آب مناسب است.

- اردک‏ها  دارای پاهای کوتاهی هستند و تلوتلو خوران، راه می‏روند. پاهای آنها سه انگشت دراز در جلو دارد که پرده‏ای در بین آنهاست. یک انگشت نیز در پشت پا قرار دارد که از بقیه انگشتان پا جداست. بیشتر گونه‏های اردک در آب‏های شیرین زندگی می‏کنند و از علف‏ها، کرم‏ها و حشره‏ها تغذیه‏ می‏کنند.

- اردک‏های نر نسبت به اردک‏های ماده پرهای براق و خوشرنگ‏تری دارند که برای جلب ماده‏ها مناسب است. اردک‏های ماده معمولاً دارای رنگ قهوه‏ای مات هستند.

تنظیم: بخش کودک و وجوان

*************************************

مطالب مرتبط

اسب دریایی

جانوران بزرگ با بدنی بشکه ای

دنیای زیبای اسبها

آیا یک موش کور می‏تواند ببیند؟

گذراندن زمستان در خواب

وقتی در خطرم

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.