تبیان، دستیار زندگی
طول کرم پادار 18تا8/23 سانتی متر می باشد.این کرم دارای بدن لوله ای با رنگ مایل به صورتی است و پشت سر این کرم را حلقه های پولکی پوشانده است.سر این جانور گرد و کوچک می باشد و فاقد گردن است.بدن این حیوان کشیده و شبیه کرم است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کرم پادار

طول کرم پادار 18تا8/23 سانتی متر می باشد.این کرم دارای بدن لوله ای با رنگ مایل به صورتی است و پشت سر این کرم را حلقه های پولکی پوشانده است.

کرم پادار

سر این جانور گرد و کوچک می باشد و فاقد گردن است.بدن این حیوان کشیده و شبیه کرم است.این حیوان دارای دو پا در قسمت پشت سر است که می تواند آن را در قسمت کناری طول بدن قرار دهد.

کرم پادار

روی پاهای این کرم پولکهایی نیز وجود دارد و بدون شک این پولکها به این حیوان کمک می کند تا به راحتی روی خاک بخزذ.

پوزه ی این حیوان گرد است و چشمانش در دو طرف سر، زیر پولکهای نیمه شفاف قرار گرفته است.

کرم پادار

سوراخ های گوشش را نمی توان دید.دم این حیوان کوتاه است اما برنده نیست و اگر درنده ای به آن چنگ بیاندازد،از قسمت انفصال آن خواهد شکست.کرم های پادار برخلاف مارمولکها نمی توانند دم از دست رفته را دوباره بسازند.

این خزنده کمیاب تنها در مکزیک یافت می شود.

کرم پادار

این حیوان خزنده ی کوچک را می توان در محیط های شهری یافت. با جستجو در زیر خاکها و آشغال ها و بین سنگهایی که در میان خانه ها و ساختمانها قرار دارد می توان آنها را دید.

در محیط های طبیعی،اگر شما زیر بوته های کوچک و چمن ها را بکنید وخاکهایی را که ریشه درآن قرار دارد ،بررسی کنید حتما متوجه آنها خواهید شد.

کرم پادار

کرم پادار مانند هر حیوان خزنده کوچک در برابر حیوانات بزرگتر و همچنین جانوران مفصل دار بزرگ و مارها آسیب پذیر است.کرم پادار مانند کرم خاکی می پرد و پیچ و تاب می خورد تا خود را از چنگال درندگان حفظ کند.این حیوان مانند مارها و بسیاری از مارمولک ها ماده ای با بوی مشک از خود آزاد می کند.

کرم پادار

پاهای جلویی آنها دارای چنگالهایی است که از آن برای کندن زمین استفاده می کنند.به گوشت آویزان روی پای جلویی کرم پادار توجه کنید. این گوشت به کرم ها این امکان را می دهد که وقتی از میان تونل عبور می کنند، حرکتهای مدورشان کاهش یابد.

مترجم : نعیمه درویشی

ویرایش و تنظیم برای تبیان : مهدیه زمردکار

***************************************

مطالب مرتبط

اسب دریایی

جانوران بزرگ با بدنی بشکه ای

دنیای زیبای اسبها

آیا یک موش کور می‏تواند ببیند؟

گذراندن زمستان در خواب

وقتی در خطرم

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.