تبیان، دستیار زندگی
طبق قوانین سازمان لیگ فصل نقل و انتقالات 10 روز مانده به شروع لیگ نهم حرفه‌ای به پایان می‌رسد.........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقل وانتقالات لیگ برتر زیر ذره بین

آرم و نشان چند  باشگاه لیگ برتر

طبق قوانین سازمان لیگ فصل نقل و انتقالات 10 روز مانده به شروع لیگ نهم حرفه‌ای به پایان می‌رسد. یعنی تیم‌ها كمتر از یك ماه و حدود 27 روز دیگر فرصت دارند تا نفرات مورد نظر خود را جذب كرده و لیست خود را تكمیل كنند. تا به امروز تیم‌های سایپا ، سپاهان و استقلال پركارترین و موفق‌ترین‌ها در این فصل بودند. در نقطه مقابل شاهین بوشهر و مقاومت سپاسی از جمله كم كارترین تیم‌ها محسوب می‌شوند.

تمرین تیم فوتبال استقلال تهران

1) استقلال تهران

استقلال تا به امروز 9 بازیكن خود به شرح اشكان نامداری، ابراهیم تقی‌پور، پیروز قربانی، بیژن كوشكی، میثم منیعی، یدا... اكبری، علی علیزاده، علیرضا عباسفرد و احمد خذیراوی را از دست داده است. وضعیت سه بازیكن دیگر این تیم هم هنوز نامشخص است. مجتبی جباری، آرش برهانی و مهدی امیرآبادی ماندن یا رفتن‌شان قطعی نیست.

در نقطه مقابل شش بازیكن تازه وارد آبی‌پوش شده‌اند. محمد محمدی، حنیف عمران‌زاده، امیرحسین صادقی، كیانوش رحمتی، مهدی سیدصالحی و غلامرضا عنایتی.

2) ذوب‌آهن اصفهان

ذوب‌آهن نایب قهرمان لیگ برتر و قهرمان جام حذفی تاكنون سه بازیكن خود را از دست داده است. شاهین خیری، مجید باجلان و عیسی اندوی این تیم را ترك كرده‌اند. در ازای این نفرات محمد قاضی از فولاد، جلال امیدیان از مس و برنارد مدافع 28 ساله لهستانی خریداری شدند. آنها در پی خرید میثم بائو و شهاب گردان هم هستند.

صادقی و رحمتی

3)‌ مس كرمان

كرمانی‌ها تاكنون نفرات كلیدی‌ را از دست دادند و البته خریدهای خوبی هم داشتند. مهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، مرتضی ابراهیمی، علی حمودی، جلال امیدیان و مجید خدابنده‌لو بازیكنانی هستند كه جدایی آنها از مس قطعی شده است. در نقطه مقابل عباس محمدی از سپاهان، پیروز قربانی از استقلال، علی سامره از عجمان امارات، و یك مدافع برزیلی به نام جیووانی به این تیم اضافه شدند.

4) سپاهان اصفهان

تاكنون رفتن 9 بازیكن از جمع زردپوشان قطعی است. رسول خطیبی، ژاك الونگ‌الونگ، جلال اكبری، عبدالوهاب ابوالهیل، فرشاد بهادرانی، امیرهوشنگ سعادتی، ابراهیم لوینیان، حسن میرزایی و عباس محمدی این نفرات هستند. ماندن یا رفتن احسان حاج‌صفی با توجه به اینكه سرباز است هم هنوز مشخص نیست. در ازای این نفرات احمد آل‌نعمه (فولاد)، میثم خسروی (پیكان)، ابراهیم توره (پرسپولیس)، مهدی كریمیان (برق)، جلال حسینی (سایپا) و مهدی رحمتی (مس) و شاهین خیری (ذوب‌آهن) نفراتی هستند كه زردپوش شده‌اند. نكته قابل توجه پر شدن شش سهمیه لیگ برتری سپاهان است.

مهدی شیری در کنار عباس انصاری فرد

5)‌پرسپولیس تهران

جدایی حداقل هفت الی هشت بازیكن پرسپولیس از این تیم قطعی است. توره رسما به سپاهان رفت. مسعود زارعی، سپهر حیدری، هادی نوروزی، پژمان نوری، فرانك آتسو، ایوان پتروویچ و مهدی واعظی نفراتی هستند كه جدایی آنها قطعی است. با این وجود احتمال جدایی علی كریمی، مازیار زارع و نفراتی از این دست هم زیاد است.

در ازای این همه بازیكن رفتنی تاكنون اشپیتیم آرفی (پیام)، جلال اكبری (سپاهان)، ابراهیم شكوری (پیام)، مهدی شیری (النصر عربستان) و شیث رضایی (صبا) پنج بازیكنی هستند كه پرسپولیسی شدند.

6)‌ صبای قم

رفتن پنج بازیكن صبا از این تیم محتمل است. شیث رضایی، المیر تولیا، علی لطیفی، مهدی خیری و حمید سرآبادانی رفتنی شدند. ماندن یا رفتن غلامرضا رضایی هم هنوز مشخص نیست. سایر نفرات فصل گذشته حفظ خواهند شد. ابراهیم تقی‌پور از استقلال به صبا آمده و مسوولان این تیم مدعی‌اند كه كار جذب داوود حقی و احمد تقوی هم مراحل پایانی خود را طی می‌كند.

فولاد خوزستان

7) فولاد خوزستان

فولاد هم از جمله تیم‌هایی است كه به نسبت فصل گذشته تغییر و تحولات بسیاری دارد. تاكنون رفتن نفراتی چون محمد قاضی، كارلوس آلبرتو، احمد آل‌نعمه، سهراب بختیاری‌زاده، رضا جلالی، علی بداوی و رضا مردانی از این تیم قطعی شده است. جدا از این هفت نفر بحث جدایی حجت چهارمحالی، رضا طاهری، داسیلوا و لوسیانو والنته هم بسیار جدی مطرح است. در ازای این 11 نفر نام برده شده شش نفر جذب فولاد شده‌اند. لفته حمیدی از دسته دوم امارات، حسین آشنا از راه‌آهن، جواد شیرزاد، محمد علوی از پاس، علی حمودی از مس و جابا مجیری از گرجستان این نفرات را تشكیل می‌دهند. جدا از این‌ها چند بازیكن هم از تیم‌های پایه‌ای فولاد به این تیم اضافه شدند كه فرشاد حاجی‌پور و ابوالفضل بهادرانی از این جمله هستند.

8) مقاومت سپاسی شیراز

در شرایطی كه هنوز وضعیت سرمربی این تیم برای فصل آینده نامشخص است جدایی نفراتی چون مسعود همامی، هادی ایمانی، امین متوسل‌زاده، هادی رمضانی و رضا خالقی‌فر از این تیم قطعی است. جدا از این‌ها بحث جدایی محسن نیسانی، شهرام گودرزی هم مطرح است و احتمال دارد این تیم را ترك كنند. در ازای این همه بازیكن از دست رفته تاكنون تنها سیروس سنگچولی از پیام جذب شده‌ است.

سپاهان اصفهان، سایپا

9) سایپای كرج

تا به امروز جدایی هفت بازیكن فصل گذشته سایپا قطعی است. جلال حسینی، عیسی ترائوره، صابر میرقربانی، علو ترائوره، كیانوش رحمتی، عباس آقایی و روزبه شاه‌علی‌دوست رفتنی هستند. جدا از این‌ها رفتن حسین كعبی هم بسیار محتمل است. در مقابل این‌ها داریوش یزدانی (الامارات)، جان‌دی نگودی (ابومسلم)، رضا خالقی‌فر (مقاومت)، مرتضی ابراهیمی (مس)، مهدی خیری (صبا) و سعید یوسف‌زاده (ملوان) شش بازیكنی هستند كه پیراهن نارنجی را به تن كرده‌اند. سایپا تنها یك جای خالی دیگر در سهمیه لیگ برتری خود دارد.مابقی بازیکنان سایپا نیز قراداد خود را به ثبت رسانده اند و اولین تیمی بودند که تمرینات خود را شروع کردند.

10) راه‌آهن ری

احمد تقوی، داوود حقی، حسین آشنا، علی‌محمد دهقان و آلوارو پینتوس پنج بازیكنی هستند كه جدایی آنها از راه‌آهن قطعی است. در ازای این نفرات 10 بازیكن جدید با راه‌آهن ثبت كردند. فرشید كریمی (داماش)، مسعود همامی (مقاومت)، ایمان حیدری (پیكان)، مهرداد باجلان (ذوب‌آهن)، ابراهیم خلدون (تیم ملی عراق)، محسن زاهدی و حسین كوشكی (پیام)، عیسی ترائوره (سایپا)، فرید عابدی (برق) و كمال كامیابی (امید مس) این نفرات را تشكیل می‌دهند. جالب اینكه تنها چهار نفر از این بازیكنان سهمیه لیگ برتری محسوب می‌شوند. راه‌آهنی‌ها در ادامه در پی جذب علی علیزاده، بیژن كوشكی و احمد خذیراوی هستند كه البته فقط دو نفر آنها می‌توانند به راه‌آهن بروند چرا كه مشكل سهمیه لیگ برتری مانع جذب هر سه بازیكن می‌شود.

تیم فوتبال پاس همدان

11) پاس همدان

پاس در شرایطی كه هنوز سرمربی فصل آینده خود را نمی‌شناسد حضور گسترده‌ای در فصل نقل و انتقالات داشته است: تاكنون رفتن حنیف عمران‌زاده، سامان صفا، جواد شیرزاد و محمد علوی از این تیم قطعی است. در ازای این‌ها 9 بازیكن به پاس اضافه شدند. همت عابدی‌نژاد (برق)، مرتضی عزیزمحمدی (پیكان)، یدا... اكبری (استقلال)، هادی رمضانی و امین متوسل‌زاده (مقاومت)، روزبه شاه‌علی‌دوست (سایپا)، سعید بیات، حسین میرزایی (سپاهان) و آرمن طهماسبیان (آرارات) این نفرات را تشكیل می‌دهند. به این ترتیب سهمیه لیگ برتری پاس تكمیل شده است.

12) پیكان قزوین

پیكان پنج بازیكن كلیدی و تاثیرگذار فصل گذشته خود را از دست داده است. محمد محمدی، مهدی سیدصالحی، مرتضی عزیزمحمدی، ایمان حیدری و میثم خسروی این نفرات هستند. در ازای این نفرات تاكنون تنها سامان صفا از پاس علیرضا عباسفرد از استقلال و مجید خدابنده‌لو از مس جذب شده‌اند.

13) ملوان بندرانزلی

تاكنون جدایی چهار بازیكن ملوان قطعی است. مسعود غلامعلی‌زاد، محسن گیاهی، سعید یوسف‌زاده و امیر خدامرادی برای فصل آینده در ملوان حضور ندارند. در ازای این نفرات حسین ابراهیمی از داماش و سجاد بیرانوند از برق شیراز جذب شدند.

استقلال اهواز، صبای قم

14) استقلال اهواز

از جمع نفرات كلیدی و ثابت استقلال اهواز در فصل گذشته تاكنون جدایی حمیدرضا بابایی و محمد ناصرشكرون قطعی است. در ازای این نفرات نادر غبیشاوی (را‌ه‌آهن)، امیرحسین یوسفی (داماش)، محمد مطوری و محسن ارزانی (پیام)، جواد رزاقی (ابومسلم) و امیر خلیفه اصل (تربیت‌یزد) تاكنون آبی‌پوش شده‌اند.

15) ابومسلم مشهد

از جمع سیاه جامگان رفتن میثم بائو، جان دی نگودی، شهاب گردان، حمید شفیعی، جواد رزاقی، احمد مقدسی‌پور، باقر احمدی، امیر اظهری، مهدی ثابتی و سعید بیات تقریبا قطعی است. در ازای این نفرات تاكنون محمد سهیمی، روح‌ا... بهرامی، علیرضا جلیلی، محمدحسن رجب‌زاده و محمد صنعتی از پیام، فرشاد بهادرانی و ابراهیم لوینیان از سپاهان و آدریانو آلوز از داماش و پژمان جمشیدی از فولاد قطعی است. جذب رضا چاووشی از داماش هم مراحل آخر خود را طی می‌كند. آنها دنبال جذب یك دروازه‌بان هم هستند.

16) تراكتورسازی تبریز

بازیكن خاص و مطرحی از جمع تراكتور جدا نشده است اما آنها تعداد قابل توجهی بازیكن نامدار و لیگ برتری جذب كرده‌اند. رسول خطیبی (سپاهان)، سهراب بختیاری‌زاده (فولاد)، آلو ترائوره، عباس آقایی و صابر میرقربانی (سایپا) پنج بازیكن لیگ برتری تراكتور برای فصل آینده هستند.

استیل آذین لیگ برتری شد

17) استیل‌آذین تهران

استیل‌آذین تا به امروز موفق به جذب بازیكن جدیدی نشده است. البته در لیست خرید آنها نفراتی چون علی عشوری‌زاد، محمدرضا مهدوی و رضا چاووشی از داماش، علی كریمی از پرسپولیس، مجتبی جباری از استقلال، غلامرضا رضایی از صبا و حسین كعبی از سایپا و البته محمد نصرتی از النصر امارات به چشم می‌خورد كه باید دید آیا سرانجام موفق به جذب آنها می‌شوند یا خیر؟

18) شاهین پارس جنوبی

این تیم تاكنون فعالیت و عملكردی در فصل نقل و انتقالات نداشته است. هنوز لیست خرید و بودجه آنها برای حضور در بازار خرید بازیكن تصویب نشده است.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری