تبیان، دستیار زندگی
، بیش از 150 تن از اساتید و محققان حوزه علمیه قم طی نامه‌ای به محضر رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آیت الله خامنه‌ای حمایت قاطع خود را از بیانات حکیمانه ایشان اعلام داشتند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نامه طلاب قم خطاب به رهبر معظم انقلاب
نامه طلاب خطاب به رهبر انقلاب

به گزارش خبرگزاری رسا، بیش از 150 تن از اساتید و محققان حوزه علمیه قم طی نامه‌ای به محضر رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آیت الله خامنه‌ای حمایت قاطع خود را از بیانات حکیمانه ایشان اعلام داشتند.

متن نامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

پیشگاه مبارک حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای مدظله العالی

رهبر معظم انقلاب اسلامی و ولی امرمسلمین

باعرض سلام و تحیت و ارادت

حمد و سپاس خدواند مقتدر را که مستضعفان را بر مستکبران پیروزی می‌سازد، بینی‌گردان کشان را به خاک مالیده و صالحان را پیروز می‌گرداند؛ هم‌ او که مؤمنان را در برابر اتحاد احزاب کفر و نفاق یاری کرده، دین خود را حمایت می‌کند.

سلام و صلوات بر پیامبر خاتم و امامان معصوم علیهم صلوات الله و جانشینان برحق ایشان.

بیانات و رهنمودهای حکیمانه حضرتعالی در خطبه‌های نماز جمعه تهران(29/3/88) بار دیگر ولایت را معنا کرد و تدابیر داهیانه و مدیریت عالمانه حضرتعالی در بیست ساله گذشته را در ذهن‌ها زنده نمود؛ ولایتی که نقش درجه اول را در گذار از مشکلات بزرگ و بحران آفرینی‌ها ایفا کرده است؛ بحران‌هایی که توسط دشمنان خارجی و شیاطین داخلی طراحی و اجرا شده و اصل نظام و اسلام را نشانه‌ رفته بودند.

در مقطع کنونی که یکی از حساس‌ترین مقاطع تاریخ انقلاب اسلامی است،‌ ظرفیت‌های عظیم اسلام برای اداره اعتلای کشور به منصه ظهور رسیده و همین امر دشمنان و قدرت‌های جهانی را به وحشت انداخته، عزم آنان برای براندازی نظام اسلامی را دو چندان کرده است. از این‌رو امروز حفظ انسجام اسلامی و همبستگی ملی بیش از پیش ضرورت یافته، ایجاد تفرقه و دو دستگی میان ملت خیانتی نابخشودنی به شمار می‌رود.

برگزاری شکوه‌مند دهمین دروه انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران و پیروزی خط مستقیم ولایت و اسلام ناب محمدی(ص) در جنگ احزاب، که در آن‌ همه بدخواهان و دشمنان نظام در یک صف به مصاف خط امام و انقلاب آمده بودند، نمایشی بهت‌انگیز و جشنی تاریخی بود که با به رخ کشیدن دلبستگی اکثریت قاطع ملت ایران به نظام اسلامی و آرمان‌های امام و شهدا، آینده کشور را بیمه کرد و بار دیگر طمع دشمان را به یاس بدل نمود.

سوگمندانه مشاهده می‌شود با وجود حماسه بی‌نظیر 22 خرداد 88، رای چهل میلیونی مردم به نظام جمهوری اسلامی و انتخاب رییس جمهور مکتبی و انقلاب با رای بی‌سابقه بیست‌وچهار میلیونی، عده‌ای سعی دارند با برخی خودخواهی‌ها، بداخلاقی‌ها، وبی‌تقوایی‌ها این حادثه بزرگ را نادیده بگیرند و شیرینی آن را در کام امت اسلامی تلخ کنند. بدون شک، دشمنان نظام نیز که درکمین انقلاب نشسته‌اند، از هر تنش و اختلافی برای ضربه زدن به این نظام الهی نهایت سوء استفاده را خواهند کرد و به‌ وسیله مزدوران خویش سعی در برانگیختن انگیزه‌های شیطانی و روشن کردن آتش جنگ داخلی دارند.

ما به عنوان بخشی کوچک از اقیانوس عظیم امت اسلامی، برعهد خود با اسلام و ولایت پای می‌فشاریم و در بیعتی دوباره، اطاعت از دستورات و رهنمودهای آن مقام معظم را برخورد فرض، ‌و بیانات حضرت‌عالی را فصل‌الخطاب دانسته، بیزاری خود را از عوامل درگیری‌های اخیر و صحنه‌گردانان آن‌ها اعلام می‌داریم و آحاد ملت را به اطاعت از ولایت و تبعیت از قانون دعوت‌ و از همه مسؤولان رسیدگی به جنایات اخیر، و شناسایی و محاکمه مسببان و عوامل پشت پرده آنها را به جد مطالبه می‌کنیم.

طول عمر شریف و دوام عزت حضرت‌عالی را از درگاه ایزد متعال خواستاریم و امیدورایم ملت بزرگ ایران هم‌چنان شایستگی بهره‌مندی از هدایت‌ها و رهبری‌های حضرت‌عالی را برای سالیان دراز و تا ظهور بقیه‌الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف داشته باشد.

جمعی از اساتید و محققین حوزه علمیه قم

و السلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

گفتنی است،‌ آیات و حجج الاسلام آقایان محمد یزدی، رییس شورای عالی حوزه، دبیر جامعه مدرسین و عضو مجلس خبرگان رهبری، علی اسلامیان، عضو جامعه مدرسین و مجلس خبرگان رهبری، غلامرضا فیاضی عضو جامعه مدرسین، علی مومن، عضو جامعه مدرسین، محمود رجبی عضو جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه، محمود عبداللهی، عضو جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه، عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین و مجلس خبرگان، حسن ممدوحی، عضو جامعه مدرسین، سید عبدالهادی شاهروی، عضو مجلس خبرگان، محمدمهدی شب‌زنده‌دار، عضو جامعه مدرسین، مرتضی آقاتهرانی، نمایند مجلس شورای اسلامی، اکبر میرسپاه،محمد حسین‌زاده یزدی، علی‌اکبر بابایی، حمید پارسانیا،‌ عبدالرسول عبودیت، سیدیدالله یزدان پناه، مهدی پیشوایی، جعفر انواری، علی‌محمد قاسمی، رحیم نارویی نصرتی، مصطفی دانش‌پژوه، عسگری سلیمانی امیری، محمود فتحعلی، رحیم میردریکوندی، محمود نمازی اصفهانی، علی مصباح، محمدباقر ملکیان، مجتبی مصباح، سیداحمد رهنمایی، احمدحسین شریفی، عباسعلی شاملی، امیررضا اشرافی، علی طاهری خرم‌آبادی، یارعلی کرد فیروزجایی، سیدمحمود نبویان، محمدجواد نوروزی، محمد ناصر سقای بی‌ریا،‌ محمدباقر سعید روشن، سیدمحمود طیب حسینی، محمدجمال خلیلیانی، سیداکلر حسینی قلعه بهمن، محمد فنایی نعمت سرا، احمد ابوترابی، حامد منتظری مقدم و محمد فولادی از جمله امضا کنندگان این نامه به شمار می‌آیند.