تبیان، دستیار زندگی
بطری بزرگ پلاستیكی را با استفاده از یك قیف، پر از شن كنید. آن‌را تا جایی پر كنید كه در مخزن آب ته ‌نشین شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ساخت یك زیردریایی

وسایل مورد نیاز:

وسایل مورد نیاز

بطری پلاستیكی بزرگ، شن، قیف پلاستیكی، دو عدد بطری پلاستیكی كوچك، درفش، قیچی، خط‌كش، دو عدد نی نوشیدنی پلاستیكی، نوار لاستیكی، خمیر مدل‌سازی (از نوعی كه سخت نشود)، دو عدد گیره كاغذ

1- بطری بزرگ پلاستیكی را با استفاده از یك قیف، پر از شن كنید. آن‌را تا جایی پر كنید كه در مخزن آب ته ‌نشین شود. برای یافتن میزان مورد نیاز شن، بطری را در آب امتحان كنید. هنگام آزمایش در آب، در بطری محكم بسته باشد.

ساخت یك زیردریایی

2- یك سوراخ بزرگ (تقریبا به عرض سانتی‌متر 1) در یك طرف دو بطری پلاستیكی کوچک ایجاد كرده و در طرف دیگر یك سوراخ كوچك، به اندازه‌ای كه بتوان نی پلاستیكی را وارد آن نمود، ایجاد نمایید.

ساخت یك زیردریایی

3- دو بطری كوچك را با استفاده از نوار لاستیكی به دو طرف بطری بزرگ وصل نمایید. بطری‌های كوچك را بچرخانید تا سوراخ كوچك هر یك به سمت بالا قرار گیرد.

ساخت یك زیردریایی

4- یك نی نوشیدنی پلاستیكی را وارد هر یك از سوراخ‌های كوچك نمایید به نحوی كه قسمتی از آن وارد بطری شود. به وسیله خمیر مدل‌سازی سطح اطراف سوراخ را عایق‌بندی كرده تا یك اتصال بدون نشت آب داشته باشید.

ساخت یك زیردریایی

5- یك گیره كاغذ كوچك را به قسمت وسط نی بزنید. گیره باید به اندازه كافی محكم باشد تا بتواند مسیر نی را بسته و مانع از خروج هوا به سبب فشار آب شود.

ساخت یك زیردریایی

6- ماكت زیردریایی خود را در مخزن آب قرار دهید. با وجود گیره‌ها باید روی آب شناور بماند. گیرها را بردارید. آب وارد مخازن شناوری خواهد شد و زیردریایی در آب فرو خواهد رفت.

ساخت یك زیردریایی

تنظیمات نهایی

این ماكت نهایی زیردریایی است. ممكن است مدل شما در ابتدا در آب از جلو یا عقب خم شود. در چنین حالتی از طریق تكان دادن شن‌ها در درون بطری آن را تراز نمایید.

ساخت یك زیردریایی

7- برای اینكه زیردریایی را دوباره به سطح آب برگردانیم، هم‌زمان و به آرامی در نی‌ها بدمید. هوا، آب را به بیرون از مخازن شناوری خواهد راند و زیردریایی تا سطح آب بالا خواهد آمد.

ساخت یك زیردریایی

8- وقتی ماكت زیردریایی شما دوباره به سطح آب بازگشت، دمیدن در مخازن را به آرامی ادامه دهید و هر كدام از گیره‌ها را دوباره در جای خود بزنید. ماكت زیردریایی شما شناور روی سطح آب خواهد ماند.

ساخت یك زیردریایی

بازگشت