تبیان، دستیار زندگی
علی كریمی به طور رسمی از تیم ملی فوتبال خداحافظی كرد .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خداحافظی علی کریمی از تیم ملی

کریمی ستاره فراموس نشدنی فوتبال ایران

علی كریمی به طور رسمی از تیم ملی فوتبال خداحافظی كرد.

علی كریمی در ابتدا در خصوص بازی با كره‌ی جنوبی و عدم راه‌یابی تیم‌ملی به جام جهانی اظهار كرد: ما همه تلاش‌مان را كردیم اما متاسفانه در دقایق پایانی اتفاقی كه نباید رخ می‌داد به وقوع پیوست و بازی به تساوی كشیده شد. من به سهم خودم از همه مردم و علاقه‌مندان به فوتبال عذرخواهی می‌كنم و شرمنده آن‌ها هستم. امیدوارم تیم ملی در تورنمنت‌های بعدی و با پیروزی‌هایی كه كسب می‌كند باعث شادی مردم و هواداران شود.

وی درخصوص خداحافظی‌اش از تیم ملی گفت: این آخرین بازی ملی من بود و خیلی دوست داشتم كه با پیروزی آن را پشت سر می‌گذاشتیم اما به هر حال قسمت این چنین بود. مطمئنم جوان‌هایی كه اكنون هستند و جوان‌هایی كه بعدا به تیم ملی می‌آیند می‌توانند نتایج خوبی برای فوتبال ما كسب كنند.

کریمی و خداحافظی از تیم ملی

شماره 8 تیم ملی درخصوص مشخص شدن تیم فصل آینده‌اش اظهار كرد: تا همین لحظه با هیچ باشگاهی برای عقد قرارداد مذاكره نكرده‌ام. حتی از طرف باشگاه پرسپولیس هم بعد از بازی با بنیادكار تا این لحظه با من تماس گرفته نشده كه حتی بخواهند حال من را بپرسند، چون به هر حال من 7 ، 8 ماه بازیكن این تیم بودم. الان هم به این جهت كه اكثر تیم‌ها تمرینات آماده‌سازی خود را آغاز كرده‌اند باید تكلیفم هرچه زودتر مشخص شود. به همین دلیل تا روز شنبه منتظر تماس باشگاه هستم و بر خلاف میل باطنی‌ام اگر این اتفاق نیفتد به پیشنهاداتی كه برسد فكر می‌كنم ولی مطمئنم هواداران به من حق می‌دهند.

وی در ادامه افزود: من كاری به كادر فنی و انتخاب آن ندارم و به مدیریت باشگاه هم حق می‌دهم كه هر طور صلاح می‌داند تصمیم بگیرد. تنها دلخوری من این بود كه چرا هیچ تماسی با ما گرفته نشد، به هر حال من خودم را مدیون پرسپولیس می‌دانم و تا آخرین لحظه هم به این تیم فكر می‌كنم، چون از پرسپولیس به فوتبال راه پیدا كردم. در این مدت هم سعی داشتم بازیكن مثمر ثمری باشم و اگر كوتاهی‌ای صورت گرفته همین جا از تمامی هواداران پرسپولیس عذرخواهی می‌كنم.

علی كریمی درخصوص دلیل ناكامی تیم به ایسنا گفت: ما بدشانس بودیم. البته مسائل حاشیه‌ای و مشكلات مالی هم یكی از دلایل اصلی بود. شاید همه فكر می‌كردند با این همه بازیكن ما صددرصد قهرمان می‌شویم اما متاسفانه نتوانستیم یك سهمیه آسیایی هم كسب كنیم.

علی کریمی

وی درخصوص انتقاداتی كه در طول فصل از مدیریت باشگاه داشت، گفت: كاپیتانی فقط بستن بازوبند نیست. كاپیتان باید به مشكلات آگاه و رابط بین مدیریت و بازیكنان باشد. من در این مدت تلاش كردم این وظیفه را به نحو احسن انجام دهم. حتی اگر همه چیز به نام من تمام می‌شد. چون اگر كاپیتان یك تیم سكوت كند و حرف نزند حرف و حدیث‌های زیادی به وجود می‌آید، بعضی وقت‌ها و در حالی كه خودم هیچ طلبی از باشگاه نداشتم به خاطر بچه‌ها پیشقدم می‌شدم تا در مورد من خوب فكر كنند.

كریمی درخصوص به تعویق افتادن زمان شروع تمرینات پرسپولیس گفت: این سوالی است كه مدیریت باید پاسخ دهد. شاید آن‌ها چون اواخر فصل گذشته آمدند، زمان كافی در اختیار نداشتند، به هر حال از ایشان بپرسید كه چه كارهایی برای سال آینده انجام داده‌اند.

وی در خصوص جذب بازیكن توسط مدیریت باشگاه گفت: اگر بهترین مربی خارجی هم بیاید چون هیچ شناختی ندارد و در آینده اگر نتیجه نگیرد، حتما بهانه می‌آورد كه در انتخاب بازیكنان دخیل نبوده پس در واقع مدیرعامل باید فكر همه جوانب را بكند. در این گونه موارد مربیان ایرانی شناخت بهتری دارند.

وی با اشاره به باشگاه بایرن مونیخ گفت: زمانی كه مربی بایرن را بركنار كردند و یك مربی موقت جای او آمد، باشگاه در این فاصله با مربی فصل آینده‌اش به توافق رسیده بود و او فرصت لازم برای شناخت بازیكن مورد نظر را داشت و باشگاه هم البته به نظر او احترام می‌گذاشت و یا حداقل با او مشورت می‌كرد. پرسپولیس هم به نظر من بهتر بود این چنین رفتار می‌كرد. ما الان مربی خارجی آورده‌ایم در حالی كه نه تمرین داریم و نه مسابقه‌ای در پیش است كه او بازیكنانش را بشناسد.

علی کریمی ستاره تیم فوتبال پرسپولیس

جادوگر فوتبال آسیا درخصوص مبلغ پیشنهادی‌اش به پرسپولیس گفت: من سال گذشته كمترین دستمزد را داشتم و جزو ارزان‌ترین بازیكنان تیم بودم كه مبلغ قراردادم هم ثبت شده و موجود است كه البته هیچ منتی نیست، چون خودم این گونه خواستم، برای این كه آمده بودم دینم را ادا كنم، الان هم باید توافق طرفین به دست آید. هرچند من خیلی خوشبین نیستم.

وی اظهار كرد: تا جایی كه شنیده‌ام مدیریت باشگاه علاقه‌ای برای تمدید قرارداد من ندارد چرا كه همان طور كه گفتم هیچ تماسی با ما نداشتند، من هم تا روز شنبه منتظر می‌مانم.

كریمی در پاسخ به این سوال كه شاید انتقاداتش از مدیرعامل باشگاه باعث بی تفاوتی او نسبت به این مساله شده گفت: یك مدیر موفق مدیری است كه انتقاد پذیر باشد. انتقادات من هم بی‌مورد نبوده كه اگر چنین باشد من فوتبال را نمی‌فهمم. اختلاف نظر و انتقاد همیشه در هر خانواده‌ای است اما شاید آن‌ها از حرف‌های من خوششان نمی‌آمد. در حال حاضر تنها كاری كه می‌توانم بكنم آرزوی موفقیت برای پرسپولیس در فصل آینده و جبران ناكامی‌های فصل گذشته است.

وی در پایان گفت: باز هم از هواداران فوتبال به خاطر عدم راهیابی جام جهانی عذرخواهی و برای پرسپولیس هم آرزوی موفقیت می‌كنم.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری