تبیان، دستیار زندگی
حجت‌الاسلام عباس اسكندری ظهر روز گذشته در جمع خبرنگاران به فرا رسیدن سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اشاره كرد و اظهار داشت: این سازمان با صدور فرمان امام خمینی(ره) در راستای ایجاد تشكیلات منسجم تبلیغی و فرهنگی در حوزه دین به وجود آمده است و....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیركل تبلیغات اسلامی استان قم:

ظرفیت‌های فرهنگی و تبلیغی قم به سراسر كشور منتقل می‌شود

اسکندری

مدیركل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: قم ظرفیت‌های فرهنگی و تبلیغی بسیاری دارد و باید معارف و علوم و دانش مربوط به مكتب اهل بیت(ع) را از طریق این مركز برای سراسر كشور ارسال و تبیین شود.

حجت‌الاسلام عباس اسكندری ظهر روز گذشته در جمع خبرنگاران به فرا رسیدن سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اشاره كرد و اظهار داشت: این سازمان با صدور فرمان امام خمینی(ره) در راستای ایجاد تشكیلات منسجم تبلیغی و فرهنگی در حوزه دین به وجود آمده است و فعالیت‌های آن متناسب با نیازهای مردم انجام می‌شود.

وی تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی را یكی از نیازهای جدی جامعه اسلامی و دینی دانست و گفت: گرچه قبل از انقلاب اسلامی تبلیغ دین به صورت سنتی سابقه بیش از یك‌هزار ساله داشته است، اما با پیروزی انقلاب اسلامی و تشكیل نظام اسلامی، لازم بود كه این فعالیت‌های سنتی در یك سازمان معین و مشخص سازماندهی شود و متناسب با نیازهای جامعه فعالیت كند.

عضو هیئت مدیر ه تبیان فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی را در سه دهه مورد تحلیل قرار داد و اضافه كرد: در دهه اول تاسیس این سازمان به لحاظ وقوع جنگ تحمیلی و شرایط ویژه‌ای كه در كشور حاكم بود، فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی بیشتر به سمت مسائل مربوط به دفاع مقدس و مقابله با تعدی دشمنان سوق داده شد.

اسكندری اعزام مبلغان دینی به جبهه‌های جنگ را یكی از فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در دهه نخست عنوان كرد و افزود: این سازمان در پشت جبهه جنگ نیز فعالیت‌های گسترده‌ای از قبیل جمع‌آوری كمك‌های مردمی و ارسال آنها به جبهه را بر‌عهده داشته است.

وی حضور تبلیغی روحانیون در روستاها با امكانات اندك، فعالیت‌های قرآنی و تلاش در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در مساجد را از دیگر فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در دهه نخست برشمرد.

مدیركل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینكه سازمان تبلیغات اسلامی در دهه اول به صورت سنتی اداره می‌شد، خاطرنشان كرد: در آن زمان شاهد تشكیلات منسجم و منطبق با قوانین و مقررات اداری و مدیریتی كشور در مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی نبوده‌ایم.

اسكندری اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی در دهه دوم از فعالیت‌هایش به سمت ایجاد تشكیلات منسجم بر اساس قوانین و مقررات هدایت شد.

وی تشكیل طرح و برنامه، اختصاص اعتبارات در قالب‌های مشخص، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در اقصی نقاط كشور از طریق ایجاد شعبه‌ها و دفاتر مختلف، آموزش نیروی انسانی مورد نیاز و جذب نیروی انسانی متناسب با ماموریت سازمان را بخشی از فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در دهه دوم فعالیتش عنوان كرد و گفت: در این دهه فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی بسیار گسترده‌تر شده و این سازمان به سمت توجه به نیازهای جوانان گام برداشته است.

مدیركل تبلیغات اسلامی استان قم با تشریح فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در دهه سوم عمرش، خاطرنشان كرد: در این دهه سازمان تبلیغات اسلامی به سمت افزایش معلومات و آگاهی‌های نیروی انسانی در راستای تحقق اهداف والای خود خیز برداشته است.

اسكندری بر ضرورت توجه به ابزار و امكانات موجود تاكید كرد و افزود: با توجه به اینكه ما در جهان و كشورمان شاهد ابزارها و امكانات پیشرفته‌ای بوده‌ایم، سازمان تبلیغات اسلامی باید از این ابزارها به خوبی استفاده می‌كرد، از این رو موسسه‌ها و مراكزی در دل این سازمان به وجود آمده است تا رسالت عظیم سازمان تبلیغات اسلامی به‌ نحو مناسبی انجام شود.

وی موسسه تبیان را یكی از این موسسه‌های تاسیس شده در سازمان تبلیغات اسلامی عنوان كرد و افزود: امروز فعالیت‌های دورن و برون‌مرزی و تنوع ماموریت‌های موسسه فرهنگی تبلیغی تبیان بسیار حائز اهمیت و در نوع خودش كم‌نظیر است.

مدیركل تبلیغات اسلامی استان قم تصریح كرد: امروز سازمان تبلیغات اسلامی لباس نویی به تن كرد تا به نیازهای جامعه به ویژه جوانان پاسخ دهد، گرچه این سازمان با موانع و مشكلات عدیده‌ای مواجه بوده، اما در انجام بسیاری از ماموریت‌هایش موفق عمل كرده است.

اسكندری در بخش دیگری از سخنان گزارشی از فعالیت‌های این اداره‌كل بیان كرد و ادامه داد: این اداره ‌كل از این به بعد وارد مرحله جدیدی از فعالیت‌های خود می‌شود و در این راستا ماموریت مهم و حساسی برای این اداره‌كل ترسیم شده است.

وی با بیان اینكه بر اساس ماموریت جدید اداره‌كل تبلیغات اسلامی استان قم، سطح این اداره‌كل ارتقا پیدا می‌كند، اظهار داشت: طبق این ماموریت، ما علاوه بر انجام فعالیت‌های استانی، نگاه جدید ملی و كشوری به فعالیت‌هایمان خواهیم داشت.

مدیركل تبلیغات اسلامی استان قم تصریح كرد: قم ظرفیت‌های فرهنگی و تبلیغی بسیاری دارد و باید معارف و علوم و دانش مربوط به مكتب اهل بیت(ع) از طریق این مركز برای سراسر كشور ارسال و تبیین شود.

اسكندری گفت: در راستای تحقق این ماموریت مهم، مدیركل تبلیغات اسلامی استان به عضویت شورای معاونان سازمان تبلیغات و مشاور رئیس این سازمان در امور مربوط به حوزه‌های علمیه و روحانیت درآمده است تا در انتقال ظرفیت‌های فرهنگی و تبلیغی دفاتر مراجع تقلید، علما، مراكز علمی و مؤسسات فرهنگی فعالیت كند.

وی با بیان اینكه مسئولان اجرایی استان نگاه مثبتی به این ماموریت دارند، همكاری تمام نهادها، مراكز علمی و حوزه‌های علمیه، مراجع تقلید و مسئولان را در راستای انجام این ماموریت خطیر خواستار شد.

روابط عمومی موسسه تبیان