تبیان، دستیار زندگی
نمایشگاه جامع عملكرد سی ساله قوه قضاییه با ارایه صدها جلد كتاب حقوقی در غرفه معاونت آموزش و برخی دیگر از معاونت‌های این سازمان، صبح امروز(دوشنبه) با حضور مسوولان بلندپایه قوه قضاییه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به‌كار كرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آغاز نمايشگاه جامع عملكرد سي ساله قوه قضاييه در تهران
آغاز نمایشگاه جامع عملكرد سی ساله قوه قضاییه در تهران

نمايشگاه جامع عملكرد سي ساله قوه قضاييه با ارايه صدها جلد كتاب حقوقي در غرفه معاونت آموزش و برخي ديگر از معاونت‌هاي اين سازمان، صبح امروز(دوشنبه) با حضور مسوولان بلندپايه قوه قضاييه در محل دايمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران آغاز به‌كار كرد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در مراسم گشايش اين نمايشگاه حجت‌الاسلام والمسلمين عباسعلي علي‌زاده، معاون اداري و مالي قوه قضاييه و آيت‌الله حسين مفيد، رييس ديوان عالي كشور، به شرح خدمات و پيشرفت‌هاي قوه قضاييه در مدت سي سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمين عباسعلي علي‌زاده، معاون اداري و مالي قوه قضاييه در سخنانش به توليد كتاب و جزوات آموزشي در معاونت آموزش قوه قضاييه نيز اشاره كرد و گفت: حجم كارهاي انجام شده در اين معاونت از لحاظ كمي و كيفي بسيار قابل ملاحظه است، اما متأسفانه آن‌گونه كه شايسته اين اقدامات آموزشي بوده، درباره آنها در رسانه‌هاي جمعي اطلاع‌رساني نشده است.

وي افزود: بخشي از كاستي‌هاي مربوط به عدم اطلاع‌رساني جامع درباره كتاب‌هاي توليد شده در قوه قضاييه و همچنين عملكردهاي آن، متوجه ماست كه قصد داريم در آينده‌اي نزديك با اجراي برنامه‌هايي در جهت جبران آنها گام برداريم.

علي‌زاده از لايحه قانون مجازات اسلامي به عنوان يكي از افتخارات نظام جمهوري اسلامي ايران نام برد و گفت: برخي از انديشمندان و مراجع كشورمان از اين دست اقدامات قوه قضاييه بي‌اطلاع‌اند و اين نمايشگاه فرصت خوبي است كه دستاوردهاي اين قوه به مقامات، علما، انديشمندان و عموم مردم كشورمان معرفي شود.

وي در ادامه برخي از اقدامات مهم سازمان‌هاي وابسته قوه قضاييه نظير معاونت آموزش، شوراي حل اختلاف، سازمان پزشكي قانوني كشور، سازمان قضايي نيروهاي مسلح و سازمان بازررسي كل كشور را به طور خلاصه برشمرد.

پس از پايان اين مراسم كه بدون حضور آيت‌الله هاشمي‌شاهرودي رييس قوه قضاييه برگزار شد، مسوولان اين سازمان به بازديد از غرفه‌هاي نمايشگاه جامع عملكرد قوه قضاييه پرداختند.

يكي از غرفه‌هاي اين نمايشگاه كه مساحت زيادي را به خود اختصاص داده است، به معاونت آموزش قوه قضاييه تعلق دارد كه صدها جلد كتاب از آثار اين معاونت و ديگر ناشران حقوقي را ارايه مي‌كند.

اين معاونت همچنين هشتصد عنوان از آثار مكتوب خود را به صورت كتاب‌هاي الكترونيك به بازديدكنندگان اهدا خواهد كرد.

نمايشگاه جامع عملكرد سي‌ساله قوه قضاييه از يكم تا هشتم تير ماه از ساعت 9 تا 17 در سالن‌هاي ميلاد و خليج فارس نمايشگاه بين‌المللي تهران برقرار و بازديد از آن براي عموم آزاد است.