تبیان، دستیار زندگی
مدرسه علمیه امام رضا (ع) ویژه طلاب حافظ قرآن کریم با مصوبه معاونت آموزش حوزه علمیه برای سال تحصیلی 89-88 از میان طلاب حافظ 10 جزء به بالای مدارس علمیه قم و شهرستان‌ها پذیرش می‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پذیرش طلاب حافظ قرآن شهرستانی‌ در قم
پذیرش طلاب حافظ قرآن شهرستانی‌ در قم

مدرسه علمیه امام رضا (ع) ویژه طلاب حافظ قرآن کریم با مصوبه معاونت آموزش حوزه علمیه برای سال تحصیلی 89-88 از میان طلاب حافظ 10 جزء به بالای مدارس علمیه قم و شهرستان‌ها پذیرش می‌کند.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا (ع) در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه با اعلام این خبر گفت: این مدرسه از طلاب پایه‌های اول تا ششم که حافظ 10 جزء قرآن هستند پذیرش می‌کند و طلاب شهرستانی بدون مراجعه به کمیسیون حوزه می‌توانند به این مدرسه منتقل شوند.

حجت‌الاسلام سمیعیان با اشاره به شرایط پذیرش طلاب در این مدرسه افزود: طلاب حافظ قرآن پایه اول باید مسیر پذیرش حوزه را بگذرانند، اما پایه‌های دوم به بالا با دارا بودن معدل 16 و معرفی از مدرسه مربوطه، می‌توانند در این مدرسه ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش در سال جدید تحصیلی 120 طلبه خواهد بود، خاطرنشان کرد: زمان ثبت‌نام تا شروع سال تحصیلی می‌باشد اما اگر ظرفیت اعلام شده تکمیل شود، ثبت‌نام متوقف خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا (ع) بیان داشت: در حال حاضر 106 طلبه حافظ قرآن در این مدرسه اشتغال به تحصیل دارند که برای آنان علاوه بر دروس حوزه، برنامه‌های قرآنی اجرا می‌شود تا محفوظات آنها فراموش نگردد.

وی با اشاره به فعالیت‌های این مدرسه، ادامه داد: در مباحث آموزشی طلاب از اساتید مجربی که حافظ قرآن هستند، استفاده می‌کنیم و در کنار برنامه‌‌های آموزشی، واحد پژوهش و تبلیغ مدرسه نیز فعال است.

حجت‌الاسلام سمیعیان گفت: برای ایجاد انگیزه در راستای حفظ قرآن، واحد قرآن مدرسه، برنامه‌‌های مرور و تثبیت قرآن، مسابقه قرآن و محافل انس با قرآن را برگزار می‌کند.

وی افزود: اگر طلاب حافظ کل قرآن در رشته علوم قرآنی امتحان دهند، مدرک کارشناسی رسمی از سوی وزارت علوم به آنان اعطا می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا (ع) با تاکید بر ضرورت اجرای برنامه‌‌های قرآنی در مدارس علمیه، خاطرنشان کرد: سایر مدارس علمیه در کنار برنامه‌های دیگر، حفظ قرآن و نهج‌البلاغه را اجرا کنند و اگر این مسئله در آیین‌نامه‌های آموزشی مدارس تعریف شود  طلاب با انگیزه بیشتری به حفظ قرآن و نهج‌البلاغه خواهند پرداخت.

وی یادآور شد: امیدواریم مدیران مدارس علمیه برای انتقال طلاب حافظ قرآن به این مدرسه همکاری لازم را انجام دهند.