تبیان، دستیار زندگی
كاربردهاى احكام و مقررات اضطرارى در آیین اسلام در کتابی با نام «نظریه ضرورت در فقه اسلامی» به قلم دكتر «وهبه زحیلى» با ترجمه دكتر حسین صابرى از سوی موسسه بوستان کتاب به زودی منتشر خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«نظريه ضرورت در فقه اسلامی» در آستانه انتشار
«نظریه ضرورت در فقه اسلامی» در آستانه انتشار

كاربردهاى احكام و مقررات اضطرارى در آیین اسلام در کتابی با نام «نظريه ضرورت در فقه اسلامی» به قلم دكتر «وهبه زحيلى» با ترجمه دكتر حسين صابرى از سوی موسسه بوستان کتاب به زودی منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، جواد آهنگر، دبير شوراي بررسي آثار موسسه بوستان كتاب،‌ با بيان اين مطلب اظهار داشت: هدف از تألیف اين كتاب تبیین دلیل و چرایی تغییر برخی قوانین اسلامی در شرایط و مقتضیلا گوناگون است.

وی افزود: با توجه به مضامین این اثر می‌توان گفت که اسلام، آيين زندگى و مطابق با نيازهاى فرد و اجتماع و شايسته اجرا در هر زمان و مكانى است. اين دين جاودانه به هيچ‌وجه بن‌بست ندارد و فرد مسلمان را در همه مراحل در مسير تكامل، راهنمايى مى‌كند. اين ويژگى مهم اسلام به سبب قوانين ثابت و نيز متغيرى است كه متناسب با شرايط و اقتضائات زمان و مكان تشريح شده‌اند.

آهنگر تصریح کرد: در اين ميان بايد مشخص كرد كه قوانين متغير كه در هنگامه «ضرورت»ها پيش مى‌آيد، چيست و ساز و كار حاكم بر آنها كدام است يا اين كه چگونه مى‌توان نظريه‌اى عمومى در باب ضرورت ارائه داد؟ این کتاب با تبیین چنين شرایطي، پاسخ‌هایی را با استناد به منابع معتبر دینی و فقهی به این سوالات ارایه می‌کند.

دبير شوراي بررسي آثار موسسه بوستان كتاب بیان داشت: اثر حاضر با همين پرسش‌ها به پژوهش درباره معنا، مصداق و كاربردهاى احكام و مقررات اضطرارى در اسلام طی هشت فصل می‌پردازد.

چاپ اول كتاب «نظریه ضرورت در فقه اسلامی» از سوی بوستان کتاب در شمارگان 1300 نسخه، 456 صفحه، قطع وزیری و جلد سلفون به زودي منتشر خواهد شد.