تبیان، دستیار زندگی
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با بیان اینکه برای رسیدن به موفقیت در رویدادهای پیش رو همین امروز هم دیر شده است گفت: ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قطبی از عدم صعود می گوید

قطبی از تیم ملی می گوید

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با بیان اینکه برای رسیدن به موفقیت در رویدادهای پیش رو همین امروز هم دیر شده است گفت: اگر فوتبال ایران می خواهد دیگر شاهد این ناکامی ها نباشد باید از دیروز کارش را شروع می کرد چرا که نقایص و کمبودهای زیادی دارد.

نشست خبری افشین قطبی سه روز پس از ناکامی تیم ملی فوتبال ایران از راهیابی به جام جهانی بعدازظهر دیروز در محل روابط عمومی فدراسیون فوتبال برگزار شد.

سرمربی تیم ملی فوتبال در ادامه به تشریح عملکرد خود در این تیم پرداخت و گفت: افتخار می کنم به تیم ملی ایران به فدراسیون فوتبال ایران، به تمام بازیکنانی که در اردوها و دیدارهای تیم ملی ما را همراهی کردند، به اعضای کادر فنی تیم ملی، به اعضای کادر تدارکات و پزشکی که طی شش هفته گذشته تمام تلاش خود را برای موفقیت  تیم ملی گذاشتند اما ما متاسفانه فقط 9 دقیقه با جام جهانی آفریقای جنوبی فاصله داشتیم و در همین زمان کوتاه فرصت حضور در این رقابت ها را از دست دادیم.

اگر تیم ملی به جام جهانی می رفت هر تصمیمی که در بازیهای اخیر گرفته بودیم و هر تصمیمی که استفاده کرده بودیم از دید منتقدان منطقی بود. ما در این مسابقات سعی کردیم تصمیماتی منطقی و طلایی اتخاذ کنیم که نتیجه بخش باشد.

قطبی با اشاره به اینکه هر لحظه از حضورش در تیم ملی فوتبال ایران از موفقیت این تیم اطمینان داشته و احساس می کرده که تیمش می تواند به جام جهانی راه یابد افزود: مسئولیت شکست تیم ملی را برعهده می گیرم چرا که اعتقاد دارم یک سرمربی در زمان شکست و پیروزی باید تمام بار مسئولیت تیمش را بر دوش گیرد. در عین حال از همه مردم ایران عذرخواهی می کنم و دست تک تک آنها را می بوسم که نتوانستم تیم ملی را به جام جهانی ببریم اما به آنها می گویم تیم ملی با تمام نفراتش در سه بازی گذشته  از هر چه داشت بهره گرفت اما نتوانستیم به جام جهانی صعود کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال با اشاره به مشکلات و چالش هایی که تیم ملی با آن روبرو بوده است افزود: در 11 روز انجام دادن 3 بازی دشواری که دو تای آنها در خارج از خانه است و آن هم با 40 ساعت پرواز، کار آسانی نیست . ما مقابل کره شمالی و کره جنوبی آن هم در خانه این دو تیم که به جام جهانی صعود کردند کار دشواری داشتیم. ما تمام توان خود را به کار گرفتیم و کم کاری نداشتیم اما با این کار ازبابت اشتباهاتی هم که داشته ایم از مردم عذرخواهی می کنم.

قطبی گفت: من تمام تلاشم را برای مردم و به عشق مردم گذاشتم ، خیلی شب ها نخوابیدم هنوز هم شب ها نمی توانم بخوابم و در ذهنم تمام اتفاقات باز ی ایران - کره را مرور می کنم شاید تا آخر عمرم تمام اتفاقات 9 دقیقه آخر این دیدار را فراموش نمی کنم.

سرمربی تیم ملی فوتبال  در ادامه با اذعان به اینکه خیلی آسان می شود در خصوص اختلاف سطح فوتبال ایران با تیم های بزرگ دنیا حرف زد افزود: پارک جی سونگ بهترین بازیکن کره در منچستر یونایتد یکی از بهترین تیم های دنیا بازی می کنم که تجربه حضور در لیگ قهرمانان اروپا را دارد و در بهترین فضای ممکن فوتبال بازی می کند اما بهترین بازیکنان ایران در تیم هایی بازی می کنند که برای رهایی از سقوط از لیگ هایشان می جنگند یا اینکه اصلا فرصت بازی پیدا نمی کنند و ذخیره نشین هستند.

افشین قطبی

وی در ادامه از مردم ایران تشکر کرد عشق و علاقه با آنها را در امر هدایت تیم ملی برای خود تعیین کننده خواند و گفت: باید از منصور پورحیدری نیز تشکر کنم که تجربه 45 ساله اش در فوتبال ایران را به من داد، همچنین از آقای محصص که همیشه همراه تیم ملی بوده و از نظر تجربی به ما کمک زیادی کرد. از روز اول تا آخر که مسئولین تیم ملی ایران را بر عهده داشتم همه ایران به من کمک کردند و امروز افتخار می کنم که یک ایرانی هستم.

سرمربی تیم ملی فوتبال مدعی شد در هر بازی بهترین ترکیب از بازیکنان را به زمین فرستاده است و سعی کردیم از وجود بازیکنان باتجربه و با کیفیت استفاده کنند.

قطبی در توضیح اتخاذ این تصمیم گفت: با تجربه ای که من دارم در بازی های دشواری که به امتیاز آن نیاز داشتیم نمی توانستم ریسک کنم. ما فرصت ریسک کردن نداشتیم و باید از وجود بازیکنان با تجربه که پیش از این توانایی خود را نشان داده بودند استفاده می کردیم. شاید اگر فرصت داشتم به نیروهای جوان  نیز اعتماد می کردم.

من به این نظرها احترام می گذارم و آن را عاملی در جهت جذابیت فوتبال می دانم اما منتقدان بهتر است بدانند ما مقابل کره جنوبی بعد از گل اول به دنبال گلهای دیگر هم بودیم و به هیچ عنوان به دفاع مطلق فکر نمی کردیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا پس از زدن گل اول به تیم کره جنوبی تیم ملی روی به بازی دفاعی نیاورد گفت: من برای دو جام جهانی و دو جام ملت ها تیم ملی کره جنوبی کار کرده ایم و توانایی این تیم را می دانم. من می دانستم اگر مقابل کره جنوبی روی به بازی دفاعی بیاوریم نتیجه را واگذار می کنیم و همان اتفاقی در جام جهانی 2002 برای کره جنوبی و جام جهانی 2006 برای فرانسه در بازی مقابل کره جنوبی رقم خورد و برتری خود را به راحتی از دست دادند برای ما نیز تکرار خواهد شد.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در واکنش به اعتراض منتقدان با بیان اینکه انتقادها خیلی ساده بیان می شود افزود: اگر تیم ملی به جام جهانی می رفت هر تصمیمی که در بازیهای اخیر گرفته بودیم و هر تصمیمی که استفاده کرده بودیم از دید منتقدان منطقی بود. ما در این مسابقات سعی کردیم تصمیماتی منطقی و طلایی اتخاذ کنیم که نتیجه بخش باشد. خیلی ساده است که عملکرد تیم ملی را زیر سئوال ببرند. من به این نظرها احترام می گذارم و آن را عاملی در جهت جذابیت فوتبال می دانم اما منتقدان بهتر است بدانند ما مقابل کره جنوبی بعد از گل اول به دنبال گلهای دیگر هم بودیم و به هیچ عنوان به دفاع مطلق فکر نمی کردیم.

"در فوتبال اگر از موقعیت های استفاده نکنیم محکوم به شکست خواهیم بود" قطبی با اشاره به این مورد موضوع افزود: متاسفانه پس از آنکه مسعود شجاعی نتوانست از موقعیت گلزنی خود استفاده کند و گل دوم را به ثمر برساند به کره جنوبی فرصت دادیم  به جریان بازی بازی گردد. این تیم خیلی راحت به گل مساوی رسید. به عقیده من گل کره جنوبی بیشتر از آن که روی سیستم باشد اتفاقی به ثمر رسید. متاسفانه نصرتی روی زمین افتاد و بازیکنان ما تمرکز خود را از دست دادند و کره ای ها روی یک اتفاق با بهره گیری از مهارت پارک جی سونگ به گل مساوی رسیدند.

 سرمربی تیم ملی فوتبال

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: طی مدتی که سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران را برعهده داشتم به اگرها توجه نکردم، چیزی که تنها هدفم بود نگه داشتن ایران در کورس حضور در جام جهانی بود. در زمانی که سوت پایان بازی کره جنوبی - ایران به صدا درآمد من به وعده خود عمل کرده بودم چرا که تیم ملی ایران هنوز هم شانس حضور در جام جهانی را داشت و با نتیجه ای که در بازی عربستان - کره شمالی رقم خورد از راهیابی به جام جهانی محروم شدیم.

قطبی در ادامه آینده تیم ملی فوتبال کشورمان را روشن توصیف کرد و گفت: فدراسیون فوتبال برای حضور دوباره من در تیم ملی برنامه ای 4 ساله خواسته است که این برنامه را با جزئیات در اختیار مسئولان فدراسیون قرار داده ام. سعی ما بر این است که طی این مدت به هدفها و انتظارات مردم برسیم. یکی از مهمترین برنامه های ما در تیم ملی راهیابی به مسابقات جام جهانی 2014 و صعود به مراحل نهایی این رقابت هاست، علاوه بر اینکه کسب قهرمانی مسابقات جام ملت های 2011 که از قهرمانی ایران در این رقابت ها سالها می گذرد.

قطبی در ادامه نشست خبری امروز خود به سوالات خبرنگاران پاسخ داد . در ابتدا خبرنگاری در خصوص دلایل دعوت بازیکنان پرشمار و انصراف تعدادی از آنها از همراهی با تیم ملی سئوال کرد و اینکه چرا بازیکنی مانند میثاق معمار زاده که یک فصل در لیگ بازی نکرده به اردوی تیم ملی دعوت شده است. این خبرنگار همچنین مدعی شد در بازی های تیم ملی قلب شیری که قطبی از آن یاد می کرد دیده نشد و تعویض هایش در دیدار با کره شمالی و جنوبی دیرهنگام یا اشتباه بوده است.

برای رسیدن به این هدف تمام وجدانم را گذاشتم و به آینده نگاه کردم و امروز که به گذشته نگاه می کنم از آنچه برای تیم ملی انجام داده ام و تلاش شاگردانم افتخار می کنم.

قطبی در واکنش به سئوالات این خبرنگار گفت: من اگر بخواهم به تمام این سئوالات پاسخ دهم یک روز طول می کشد من نمی خواهم در مورد گذشته حرفی بزنم اما این را می دانم زمانی که مسئولیت تیم ملی را پذیرفتم باید این تیم را به جام جهانی می بردم. برای رسیدن به این هدف تمام وجدانم را گذاشتم و به آینده نگاه کردم و امروز که به گذشته نگاه می کنم از آنچه برای تیم ملی انجام داده ام و تلاش شاگردانم افتخار می کنم.

وی در ادامه مردم ایران را باهوش خواند و گفت: مردم ایران رشد تیم ملی را فهمیدند و اینکه تیم کشورشان از 3 بازی 5 امتیاز کسب کرده و تنها یک گل خورده است را درک می کنند. آنها دیدند که تیم ملی کشورشان در دیدارهای اخیر شانس ها و فرصت های گل زنی زیادی را ایجاد کرده و از تمام توانایی های خودشان بهره بردند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: برای راهیابی به جام جهانی باید هر 8 بازی مرحله مقدماتی جدی می گرفتیم نه اینکه فقط به 3 بازی آخر چشم بدوزیم تیمی که می خواهد به جام جهانی برود باید تمامی دیدارهای خانگی را ببرد و در دیدارهای خارج از خانه به کسب امتیاز فکر کند کاری که متاسفانه در تیم ملی ایران انجام نشده بود و امتیازهای زیادی از دست داده بود.

وی در ادامه عملکرد تیم ملی کره جنوبی را ستود و با اشاره به نباختن این تیم در 24 دیدار اخیر افزود: شما به لیگ ایران نگاه کنید و آن را با دیگر کشورهای آسیایی مقایسه کنید. استقلال که قهرمان لیگ شد در آسیا چند پیروزی به دست آورد چند گل زد و چند گل دریافت کرد؟ کدامیک از تیم های ایرانی هنوز در جریان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حاضر هستند؟ ما باید قبول کنیم که توانایی فوتبال ایران همین است و نباید دنبال مقصر برای یک ناکامی بگردیم اگر دنبال مقصر هستید باشد من مقصر ناکامی تیم هستم.

قطبی سرمربی تیم ملی

قطبی در ادامه خاطر نشان کرد: کدامیک از مهاجمان تیم ملی ایران در سطح بین المللی هستند آیا ما در تیم ملی مدافع چپ تخصصی داریم؟ چند نفر از بازیکنان ایران بین المللی هستند ما باید واقعیتها را بپذیریم از من ایراد می گیرند که چرا 44 بازیکن را به اردوی اول دعوت کردید من با دعوت از این تعداد بازیکن سعی کردم آرامش را به فوتبال ایران بازگردانم و دستم را برای انتخاب بازیکن باز نگه دارم در شرایطی که تیم های مختلف باشگاهی درگیر مسابقات داخلی و آسیایی بودند نمی توانستیم تمرینات را با 6 بازیکن آغاز کنیم و باید44 بازیکن دعوت می کردیم تا با کمبود بازیکن در تمرینات روبرو نباشیم.

قطبی بدشناسی را دلیل اصلی عوامل ناکاملی تیم ملی در صعود به جام جهانی عنوان کرد و گفت: ما در مسابقات انتخاباتی جام جهانی گاهی اوقات بدشناس بودیم چه کسی می توانست پیش بینی کند که عربستان مقابل کره شمالی مساوی می کند یا اینکه کره جنوبی در خانه اش عربستان را شکست نمی دهد.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان تصریح کرد: مطمئن باشید هر مربی دیگر جای من بود نمی توانست با تیم ملی در 3 بازی اخیر 5 امتیاز کسب کند ما تمام تلاش خود را برای رسیدن به 7 امتیاز به کار بردیم اما نتوانستیم در نهایت به این هدف دست یابیم.

وی نگاه خود را متفاوت از دیگر مربیان ایرانی خواند و گفت: روش کار من مانند مربیان ایرانی نیست چرا که تجربه و آموزش من متفاوت با آنهاست. شما نمی توانید دو مربی را پیدا کنید که روش کارشان شبیه و مشابه هم باشد.

قطبی با اشاره به پیشرفت بازیکنان تیم ملی در دیدارهای اخیر افزود: همه بازیکنان تیم ملی پیشرفت کرده اند و خودشان می توانند بگویند که در کمال آرامش و با رضایتمندی از شرایط اردو کار می کردند آنها هم مانند من از عملکرد تیم ملی راضی بودند اما همینی که هست.

راجع به این مسائل زیاد حرف نمی زنم اما زمانی که قرار بود وارد زمین بشویم مچ بندهای سبز را در دست بازیکنان دیدم و از آنها در خصوص بستن این نوارها سئوال کردم که گفتند بستن مچ بند سبز برای نذر است و من دیگر حرفی نزدم.

قطبی یادآور شد: زمانی که من مسئولیت تیم ملی را قبول کردم فضایی منفی در فوتبال ایران حاکم بود مردم ایران و رسانه ها نا امید بودند در آن شرایط سخت باید فضا را مثبت می کردم و امیدواری را به مردم باز می گرداندم به همین خاطر برای تیم ملی هدف گذاشتم و هدف ما در آن زمان صعود به جام جهانی بود اگر ما کار را شروع می کردیم و می گفتیم راه صعود به جام جهانی هموار نیست قطعا روش فوتبالی که در دیدارهای گذشته به نمایش گذاشتیم و امتیازهایی که کسب کردیم را به دست نمی آوردیم.

وی هدف را برای برنامه ریزی مهم توصیف کرد و گفت: برای رسیدن به موفقیت تنها هدف داشتن کافی نیست و باید قدمهایی برداشته شود.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان ساختن چارچوب برای آینده تیم ملی را مهم خواند و گفت: تیم ملی باید هدف پیدا کند و هدفش موفقیت در جام جهانی 2014 و جام ملت های 2011 باشد.

قطبی در ادامه تصریح کرد: برای راهیابی در جام جهانی 2010 باید از سالها قبل برنامه ریزی می کردیم برای موفقیت در جام جهانی 2014 نه از فردا بلکه باید از دیروز برنامه ریزی می کردیم شاید اگر این فرصت ها را از دست دهیم شاید بعد از ناکامی در راهیابی احتمالی به جام جهانی 2014 گرد هم آییم و بگوییم چه کردیم و چه نباید می کردیم.

در ادامه نشست سرمربی تیم ملی با نمایندگان رسانه های گروهی خبرنگاری از قطبی پرسید بستن مچ بند سبز و توجه به حواشی آیا در تساوی تیم ملی مقابل کره جنوبی تاثیر گذار بود که وی در پاسخ گفت: راجع به این مسائل زیاد حرف نمی زنم اما زمانی که قرار بود وارد زمین بشویم مچ بندهای سبز را در دست بازیکنان دیدم و از آنها در خصوص بستن این نوارها سئوال کردم که گفتند بستن مچ بند سبز برای نذر است و من دیگر حرفی نزدم. در مورد تمرکز تیم ملی مقابل کره جنوبی هم باید بگویم با بازی ای که من از تیم ملی دیدم فکر می کنم که بازیکنان تمام تمرکز خود را برای موفقیت در این بازی بکار بردند.

افشین قطبی

وی یادآور شد: زمانی که جام جهان 2006 به پایان رسید فدراسیون فوتبال کره جنوبی از پیم فربیک، من و هونگ میونگ بو برنامه خواست تا تیم ملی کره را برای 4 سال آینده و مسابقات جام جهانی 2010 آماده کنیم. کره جنوبی در راستای اجرای این برنامه در جام ملت ها با بازیکنان زیر 25 سال خود به میدان آمد و امروز میوه این سرمایه گذاری را می بیند. آنها در تیم خود سه بازیکن با تجربه دارند و باقی بازیکنانشان جوان و پرتلاش هستند.

قطبی خاطرنشان کرد: کسب 5 امتیاز برای صعود تیم ملی برای جام جهانی کافی نبود اما می تواند زمینه ساز ساختن تیم خوبی برای آینده فوتبال ایران باشد.

وی مهمترین هدف خود در صورت انتخاب مجدد به عنوان سرمربی تیم ملی را برنامه ریزی در جهت ایجاد چارچوب مثبت برای فوتبال ایران خواند و گفت: متاسفانه فضای فوتبال ایران منفی و سیاسی است که باید آن را مثبت کنیم و به سمتی ببریم که همه با همدلی به یکدیگر کمک کنند و هدفشان موفقیت فوتبال کشور در دوره های مختلف باشد.

قطبی با بیان اینکه برخی واقعیت ها را نمی شود گفت تصریح کرد: همه ما دوست داریم تیم ملی به جام جهانی برود. عشق ، توانایی ، بازیکنان با کیفیت و ... داریم اما گاهی اوقات اتفاقاتی می افتد که مانع از موفقیت تیم ملی می شود.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در ادامه با بیان اینکه تیم ملی ایران تا خیلی وقت پیش از این شخصیت بین المللی نداشت گفت: داشتن این شخصیت نه تنها تیم ملی بلکه همه بازیکنان آن را بزرگ می کند. در تیم ملی کره جنوبی بازیکنی چون پارک جی سونگ این شخصیت را دارد و وقتی که در رختکن این تیم حضور می یابد کل تیم را ارتقا می دهد. من پارک را از جوانی می شناسم و رشد این بازیکن برای من بسیار جذاب است. متاسفانه برخی بازیکنان ما زمانی که به یکی از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس می رسند پول خوب می گیرند و محبوب می شوند این سقف برای آنها کافی است اما بازیکنی چون پارک جی سونگ فقط دنبال پیشرفت است. ما در فوتبالمان بازیکنانی با این تفکر را کم داریم.  مربیان ایرانی هم تفکراتی مانند بازیکنان دارند. آنها هم سقف آرزوهایشان حضور در تیم های استقلال و پرسپولیس یا تیم ملی است. هیچ کدام از مربیان ایرانی آرزوی خود را رسیدن به نیمکت رئال مادرید تعیین نمی کند و یا بازیکنان فقط دوست دارند لژیونر شوند و به بازی در تیم های بزرگ اروپایی نمی اندیشند. ما در فوتبالمان چنین بازیکنانی داریم و باید دست آنها را بگیریم تا پیشرفت کنند.

ما می خواستیم برای تیم ملی کار بزرگی انجام دهیم اما به این هدف نرسیدم. حال که از رسیدن به این هدف ناکام مانده ایم، بسیار ناراحت هستیم، شاید ناراحت ترین فرد در ایران افشین قطبی باشد.

به نقل از مهر، قطبی تصریح کرد: تیمی چون کره جنوبی هدفش صعود به جام جهانی بود و اینکه بدون باخت به این رقابت ها برسد. به همین خاطر 23 دیدار گذشته خود قبل از رویارویی با ایران را بدون باخت پشت سر گذاشته بود. این هدف تیم ملی کره بود. تیمی که خیلی سخت در خانه می بازد و به خاطر غرور مردم و بازیکنانش سعی می کند در خانه امتیاز هم از دست ندهد. آنها با این دیدگاه و آگاهی از طرز کار من به مصاف ایران آمدند و می دانستند که تیم ملی ایران چه پیشرفتی کرده است. به همین خاطر با بهترین کیفیت خود و مطابق انتظار ما بازی کردند.

قطبی شجاعت را یکی از ویژگی های اصلی بازیکنان تیم ملی خواند و گفت: بازیکنان با کمک رسانه ها ، شجاع تر و اثرگذار تر می شوند. آنها دوست ندارند انگشت اتهام به سویشان گرفته شود و مقصر ناکامی ها خوانده شوند.

وی در ادامه در مقام دفاع از مسعود شجاعی برآمد و گفت: شجاعی در سه دیدار اخیر تیم ملی که  بازیکنان اثر گذار بود و نمی توانست از تلاش و انگیزه این بازیکن چشم پوشی کنیم. نباید او را به خاطر اینکه یک فرصت را از دست داد بازخواست کنیم.

افشین قطبی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران

خبرنگاری از سرمربی تیم ملی کشورمان در خصوص شایعه دخالت منصور پورحیدی در امر هدایت تیم ملی سئوال کرد که وی در پاسخ به این پرسش گفت: تا پیش از حضور در تیم ملی پورحیدری را نمی شناختم اما از زمانی که با او همکار شدم به خودم افتخار کردم که کنار او بودم. پورحیدری همیشه پشتیبان تیم ملی بود و به ما کمک می کرد.

وی افزود: من برای انتخاب روش و ترکیب تیم ملی از نظرات همه استفاده می کردم که پورحیدری هم یکی از آنها بود. اما در نهایت تصمیم نهایی را خودم می گرفت چرا که باید در قبال این تصمیمات پاسخگو می بودم.

خبرنگاری از قطبی در خصوص رقم قراردادش پرسید، که وی در پاسخ به این خبرنگار گفت: در ایران رسم است که راجع به مسائل مالی مربیان صحبت کنند. رقم قرارداد چیزی بین من و فدراسیون فوتبال است. افرادی که من را می شاسند می دانند که عشق به ایران مرا به کشورم بازگرداند. مسائل مالی برای من در قبول مسئولیت تیم ملی تعیین کننده نبوده است و تا به امروز نه خودم و نه دستیارانم با اینکه رقم قراردادمان جزیی بود یک ریال هم از فدراسیون فوتبال دریافت نکرده ایم.

وی در ادامه افزود: ما می خواستیم برای تیم ملی کار بزرگی انجام دهیم اما به این هدف نرسیدم. حال که از رسیدن به این هدف ناکام مانده ایم، بسیار ناراحت هستیم، شاید ناراحت ترین فرد در ایران افشین قطبی باشد. من آرزویم صعود تیم ملی به جام جهانی بود اما به این هدف نرسیدم. از ته قلبم می گویم آن توپی که به تور دروازه ایران رسید، مانند تیری بود که به قلب قطبی نشست.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در خاتمه با اشاره به انتقادهای برخی از روزنامه‌های ورزشی گفت: برخی روزنامه‌ها در این مدت همه کار با تیم ملی کردند و فقط به من فحش نداند. نمی دانم چرا یک رسانه باید اینقدر بی منطق انتقاد کند؟! خوشبختانه هواداران و علاقمندان به فوتبال آنقدر با شعور و منطق هستند که این انتقادهای بی منطق را قبول نمی کنند. آنها می دانند و می فهمند که مربی تیم ملی که در روز 20 ساعت برای تیم کشورشان وقت می گذارد، کم کاری نکرده است. آنها تغییر روش و سیستم بازی تیم ملی را می فهمند. مردم ایران باهوش و عاقل هستند که هر انتقادی را نمی پذیرند. شما (رسانه) پل بین ما و مردم هستید و اگر در مورد تیم ملی چیزی می نویسید، واقعیت ها را بگویید.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری