تبیان، دستیار زندگی
پس از كسب یك مدال نقره و دو برنز تیم ملی بوكس ایران درمسابقات قهرمانی آسیا، اصغر كاظمی گفت: نتیجه‌ی خوبی گرفتیم .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با نان و هندوانه نمی شودقهرمان شد

سرقت گذرنامه ملی پوشان بوکس

پس از كسب یك مدال نقره و دو برنز تیم ملی بوكس ایران درمسابقات قهرمانی آسیا، اصغر كاظمی گفت: نتیجه‌ی خوبی گرفتیم.

سرمربی تیم ملی بوكس در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار كرد: در مسابقات قهرمانی آسیا در چین 186 بوكسور در قالب 26 تیم حضور داشتند كه خوشبختانه تیم ایران با چهار نماینده سه مدال گرفت.

وی در ارزیابی از وزن به وزن ملی‌پوشان در این رقابت‌ها افزود: در وزن 91+ كیلوگرم علی‌اكبر حسینی‌فر پس از برد بوكسور چین تایپه مغلوب نماینده‌ی چین دارنده‌ی مدال نقره بازی‌های المپیك پكن شد. این بوكسور خوب ایران یك گام هم عقب نكشید كه این بسیار امیدوار كننده است.

سرمربی تیم ملی بوكس با اشاره به اینكه حق علی مظاهری در وزن 91 كیلوگرم را خوردند، خاطرنشان كرد: این قهرمان ایران كه دو طلای آسیا را در كارنامه داشت به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی‌اش بود، اما داوران سر او را بریدند و نگذاشتند كه طلا بگیرد!

بوکس ایران با سه مدال

وی ادامه داد: در وزن 69 كیلوگرم مرتضی سپه‌وند دیگر تمام شده است و خیلی بد ظاهر شد. او مقابل نماینده‌ی چین تایپه سه اخطاره شد كه به بوكسور قرقیزستان باخته بود؛ این شكست برای سپه‌وند بسیار بد است. سپه‌وند مغلوب غرور خود شد و با این باخت سزاوار صعود هم نبود.

كاظمی عملكرد هومن كرمی در وزن 64 كیلوگرم را بسیار خوب دانست و گفت: او با مبارزات خوبی كه انجام داد، لیاقت كسب مدال نقره را داشت.

وی افزود: یكی از دلایلی كه داوران در این مسابقات حق ما را ضایع كردند نداشتن نماینده‌ای در هیات ژوری بود. در بوكس 50 درصد مبارزه است و 50 درصد مافیای پشت پرده. همایون اردلان رییس كمیته داوران فدراسیون است كه عضو هیات ژوری جهانی است، در این سفر همراه ما نیامد كه علت آن باید بررسی شود!

سرمربی تیم ملی طی كردن مسافت طولانی برای رسیدن به محل مسابقات و مشكلات غذایی را از دیگر مسائل تیم در چین برشمرد و گفت: ملی‌پوشان 50 ساعت در راه بودند تا به محل برگزاری مسابقات برسند كه برای یك ورزشكار طی این مسیر بسیار سخت است. با مدیر تیم‌های ملی صحبت كردم و جویا شدم كه چرا اینگونه بلیت می‌گیرند. درمورد غذا هم ملی‌پوشان برنج، نان و هندوانه می‌خوردند، با این نوع تغذیه كه نمی‌شود قهرمان آسیا شد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری