تبیان، دستیار زندگی
تبیین امور زندگی از دیدگاه قرآن و حدیث در سومین جلد از كتاب «آشنایی با احكام و معارف؛ به شیوه 313 رمز» اثر سید مهدی قاسمی از سوی انتشارات قاف مشهدالرضا(ع) منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

313 رمز از احكام و معارف قرآني
313 رمز از احكام و معارف قرآنی

تبيين امور زندگي از ديدگاه قرآن و حديث در سومين جلد از كتاب «آشنايي با احكام و معارف؛ به شيوه 313 رمز» اثر سيد مهدي قاسمي از سوي انتشارات قاف مشهدالرضا(ع) منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب با توجه به برخي از نيازهاي جوامع امروزين به تبيين ديدگاه‌هاي قرآن و حديث در زمينه اين مسايل نظير احكام امور و برخي از مستحبات پرداخته است.

در اين كتاب شماره رمز‌هاي بيان شده، ادامه جلد دوم(كتاب قبلي) است و به ياد يساران امام زمان(عج) و پيغمبران مرسل و لشكريان پيامبر(ص) در جنگ بدر نامگذاري شده‌اند.

هدف از انتشار اين كتاب بيداركردن فطرت‌هاي خفته در بستر جهل و خرافات و هواپرستي و گمراهي است، همان هدف مقدسي كه خداوند تبارك پيامبران را فرستاد تا عقل‌هاي دفن شده در زير گرد و غبار خرافات و اوهام باطل را بيدار كند.

از مطالب اين نوشتار مي‌توان به موضوعاتي چون «ابراهيم چهاردهمين سوره قرآن»، «نابودي مردم در سه چيز»، «مطالبي درباره عدد چهل»، «امر به معروف و نهي از منكر از قرآن»، «خطبه حضرت زينب در كاخ شام»، «خداوند بندگان مخلص خود را در سخن حفظ مي‌كند» و «همسران در قرآن» اشاره كرد.

در بخشي از اين كتاب درباره سوره حمد آمده است: «حمد يعني ستايش و شكر. اين كلمه از آيه اول سوره حمد گرفته شده است كه معني آن چنين است؛ "مي‌ستاييم او را به خاطر كمال و جمالش و شكر مي‌كنيم او را به خاطر احسان و نعمت‌هايش." در حمد معني كل قرآن خلاصه شده است و در تمام نمازها خواندن اين سوره واجب است.»

چاپ اول از سومين جلد كتاب «آشنايي با احكام و معارف؛ به شيوه 313 رمز» از سوي انتشارات قاف مشهدالرضا(ع) در شمارگان 3000 نسخه، 336 صفحه و بهاي 28000 ريال به بازار كتاب عرضه شده است.