تبیان، دستیار زندگی
مدیركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: پایگاه‌های سلامت در قزوین از 23 تا 28 خرداد به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن به صورت رایگان بانوان را ویزیت....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در هفته بزرگداشت مقام زن؛

کتابخانه سایت تبیان در قزوین به بانوان خدمات رایگان ارائه می‌دهند

روز زن

مدیركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: پایگاه‌های سلامت در قزوین از 23 تا 28 خرداد به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن به صورت رایگان بانوان را ویزیت می‌كنند.

سیدطاهره سیدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینكه هفته بزرگداشت مقام زن را پیش‌رو داریم، ستاد هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر طی دو ماه اخیر در استانداری قزوین تشكیل شده كه دارای كمیته‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اجرایی و احیای سیره عملی حضرت زهرا (س) است.

وی ادامه داد: ایام هفته زن از سوی مركز امور زنان و خانواده با عناوین مختلفی نامگذاری شده است، به طوری كه از شنبه بیست و سوم تا پایان هفته به ترتیب روز زن مدیریت اصلاح الگوی مصرف در خانواده و جامعه، زن در آینه نگاه امام خمینی (ره) و ولایت سیره فاطمی، زن پاسداری از فرهنگ ایثارگری، زن خلاقیت و كارآفرینی و تربیت دینی فرزندان، زن عفاف و حفظ ارزش‌های اسلامی و زن پیروی از رهبر و حضور موثر در مشاركت‌های اجتماعی نامگذاری شده است.

مدیركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین اضافه كرد: در این ایام دستگاه‌های مختلف برنامه‌های متعددی را برای تجلیل از بانوان برتر دستگاه خود دارد، به طوری كه حدود 30 دستگاه برنامه درون سازمانی شامل جشن، گفتمان‌های دینی، مسابقات ورزشی، تقدیر از بانوان نمونه، دیدار با خانواده شهدا و بازدید از مكان‌های تفریحی دارند.

وی عنوان داشت: ستاد هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر در این ایام برنامه‌های استانی را برگزار می‌كند كه این برنامه‌ها برای عموم بانوان استان است.

روز زن

سیدی توضیح داد: بر اساس این برنامه بنیاد شهید در مناطق مختلف و شهرستان‌های تابعه نظیر تاكستان، بوئین زهرا و آبیك گردهمایی همسران و مادران شهدا را برگزار می‌كند و همچنین از همسران جانبازان نیز در مراسمی تجلیل و مسابقات ورزشی نیز توسط این مجموعه برای عموم بانوان برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان كرد: سپاه استان قزوین نیز هر سال برنامه‌های گسترده‌ای را برگزار می‌كند كه یكی از این برنامه‌ها جشن كوثر است كه یك جشن عمومی است و روز یكشنبه در قزوین، تاكستان و بوئین زهرا برگزار می‌شود.

مدیركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین اعلام كرد: دانشگاه علوم پزشكی نیز در این ایام برنامه‌های مختلفی را طراحی كرده كه یكی از این برنامه‌ها ایجاد پایگاه‌های سلامت از 23 تا 28 خرداد ماه است كه این پایگاه‌های سلامت به صورت رایگان بانوان را ویزیت كرده و در چهار نقطه شهر پارك بانوان، عمارت كلاه فرنگی، پارك دهخدا و میدان مینودر با یك پزشك، یك پرستار و دو امدادگر مستقر هستند.

وی تصریح كرد: این پایگاه‌های سلامتی از ساعت 9 تا 13 و 16 تا 20 آماده ارائه خدمات و ویزیت رایگان به بانوان هستند همچنین در این پایگاه‌ها كارگاه‌های آموزشی نیز برگزار می‌شود كه طی این ایام از ساعت 19 تا 21، تست كم خونی، بررسی پوكی استخوان، بلوغ و نوجوان، بررسی سرطان سینه، مقابله با استرس و مشاوره حقوقی در این كارگاه‌ آموزشی مطرح می‌شود.

سیدی با اشاره به برنامه‌های میراث فرهنگی در هفته بزرگداشت مقام زن گفت: در ایام هفته زن بازدید از مراكز میراث فرهنگی برای بانوان رایگان و در روز یكشنبه نیز كه روز ولادت حضرت زهرا (س) است بازدید از این مراكز به صورت خانوادگی رایگان است.

وی خاطر نشان كرد: سازمان تبلیغاتی نیز در این ایام استفاده از سایت كتابخانه تبیان را به صورت رایگان در اختیار بانوان قرار می‌دهد و در كنار آن گفتمان‌های دینی و طرح مبارزه با خرافات و شبهات را نیز در دستور كار دارد.

مدیركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین افزود: شورای حل اختلاف نیز مشاوره رایگان با موضوع حقوق شهروندی را از 23 تا چهارم تیرماه در برنامه كاری خود دارد.

وی اعلام كرد: یكی از برنامه‌های فرهنگی كه در ایام ولادت حضرت فاطمه (س) برگزار می‌شود، جُنگ شاد با موضوع زندگی آسان است كه از 23 خرداد ماه به مدت 10 شب با همكاری گروه هنری توانا اجرا می‌شود كه در این جُنگ فقط بانوان می‌توانند حضور داشته باشند.

سیدی ادامه داد: یكی دیگر از برنامه‌های ایام هفته زن همایش پیاده‌روی بانوان است كه روز پنجشنبه چهارم تیرماه برگزار می‌شود و اتوبوس‌هایی ساعت هفت صبح در پارك بانوان، میدان میرعماد، فلكه دوم مینودر، میدان ولیعصر و چهارراه شهدا مستقر هستند تا بانوان را به مقصد بوستان فدك برسانند.

وی بیان داشت: با توجه به تقارن هفته زن با انتخابات سعی شده تا حق حضرت زهرا (س) فراموش نشود، البته اگر تمام دنیا نیز تلاش كنند، نمی‌توانند حق این بانوی بزرگ اسلام را ادا كنند، ولی با وجود فضای انتخابات تلاش شده تا فضای هفته زن كمرنگ نشود.

روابط عمومی موسسه تبیان