تبیان، دستیار زندگی
چهاردهمین دوره رقابت های جام جهانی تکواندو روز پنجشنبه با برگزاری دیدار هایی در باکو آذربایجان آغاز شد ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درخشش ایران در جام جهانی

پیروزی تکواندو ایران در جام جهانی

چهاردهمین دوره رقابت‌های جام جهانی تکواندو روز پنجشنبه با برگزاری دیدار هایی در باکو آذربایجان آغاز شد که تیم ملی تکواندو ایران با پیروزی این رقابتها را آغاز کرد.

تیم ملی تکواندو مردان ایران در نخستین مسابقه خود در چارچوب رقابتهای جام جهانی برابر مصر به برتری مطلق دست یافت.

تیم ایران در این مسابقه با ترکیب میثم باقری، رضا نادریان، علیرضا نصر آزادانی ، کوروش رجلی و حسین تاجیک به روی شیاپ چانگ رفت که در پایان با نتیجه 5 بر صفر به برتری رسید.در این مسابقه میثم باقری در وزن اول با نتیجه 12 بر 4 به پیروزی رسید، رضا نادریان در وزن دوم با نتیجه هشت بر دو حریف خود را مغلوب کرد ، علیرضا نصر آزادانی در وزن سوم با حساب هشت بر صفر پیروز شد، کوروش رجلی در وزن چهارم هشت بر دو و حسین تاجیک در وزن پنجم با نتیجه سه بر صفر در مقابل حریفان به برتری دست یافتند.

درخشش تکواندو ایران در جام جهانی

تیم ملی تکواندو در  دومین دیدار خود به مصاف آلمان رفت و موفق شد این تیم را نیز باشکست پشت سر بگذارد.

تیم ملی با برتری 10 بر صفر علیرضاشکوری در وزن اول شروع طوفانی مقابل نایب قهرمان اروپا داشت. بهزاد خداداد در وزن دوم نیز در یک مبارزه نزدیک حریف خود را 10 بر 9 شکست داد.  علیرضا نصر آزادانی در دیدار سوم7 بر صفر از سد تکواندوکارآلمانی گذشت.

در مبارزه چهارم کوروش رجلی در حالی که یک بر صفر از حریف پیش بود به دلیل آسیب دیدگی حریف به عنوان فرد پیروز معرفی شد و هادی افشار نیز با برتری 5 بر4 حریف خود را شکست داد تا تیم ایران در دومین دیدار هم 5 بر صفر برنده از میدان خارج شود. ملی پوشان ایران در سومین و آخرین دیدار خود از مرحله گروهی امروز به دیدار قزاقستان خواهند رفت.

جام جهانی تکواندو با حضور 24 تیم برتر دنیا از روز گذشته در باکوی آذربایجان آغاز شد و تا فردا(یکشنبه) ادامه دارد.

همچنین تیم ملی بانوان نیز  پس از برتری مقابل کانادا در بازی نخست خود، عصر روز جمعه نیز در دومین مبارزه خود در مصاف با انگلستان به پیروزی دست یافت.

تیم ایران در این دیدار با یک تغییر نسبت به بازی اول به مصاف حریف خود رفت. مهروز ساعی در این دیدار جای خود را به سهیلا سیاحی داد. سارا خوش جمال فکری، مهین اسماعیل نژاد، پریسا فرشیدی و سوسن حاجی پور نیز همانندمبارزه نخست در ترکیب تیم ایران به میدان رفتند.

در این دیدار سوسن حاجی پور و پریسا فرشیدی به دلیل عدم حضور حریف برنده معرفی شدند. سارا خوش جمال فکری هم 16بر8 حریف انگلیسی خود که دارنده مدال جهانی و اروپایی بود را شکست داد.

مهین اسماعیل نژاد و سهیلا سیاحی هم مبارزه را به حریف انگلیسی خود واگذار کردند تا تیم ایران در نهایت 3 بر 2 برنده این دیدار باشد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری