تبیان، دستیار زندگی
دیدار ایران و امارات آخرین فرصت برای افشین قطبی و شاگردانش است که امید برای صعود به جام جهانی را زنده .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران-امارات؛ نا امیدمان نکنید

ایران - امارات

دیدار ایران و امارات آخرین فرصت برای افشین قطبی و شاگردانش است که امید برای صعود به جام جهانی را زنده نگاه دارند، دیداری که علاوه بر سه امتیاز باید با اختلاف گل بالا در آن پیروز شوند.

به نقل از  مهر، تیم ملی ایران فرصت‌ها را یکی پس از دیگری از دست داد. شکست مقابل عربستان در ورزشگاه آزادی، توقف در دیدار خانگی برابر کره جنوبی، تساوی با امارات، تیمی که در خارج و داخل خانه به تمام تیم‌های حاضر در گروه B مسابقات انتخابی جام جهانی به غیر از ایران باخته است. تیم ملی ایران اگر بطور متوسط در این سه بازی 5 امتیاز کسب کرده بود، امروز شرایطی به مراتب بهتر داشت.

شاگردان قطبی برای راهیابی به جام جهانی چاره‌ای جز غلبه بر امارات و کره جنوبی ندارند. فاصله امتیازی که با عربستان و کره شمالی ایجاد شده است، ابتدا باید جبران شود و از سوی دیگر تفاضل گلی مناسب بدست آید که در روز آخر مسابقات قطبی و شاگردانش در تفاضل گل پایین‌تر از کره شمالی و عربستان نباشند.

ایران و امارات

تحقق این هدف برای فوتبال ایران که همیشه بالاتر از تیمی چون امارات بوده است، دور از دسترس نیست. تیم ملی ایران می تواند در سرنوشت سازترین دیدار تاریخ خود با امارات، پیروز شود و بیش از 2 گل به ثمر برساند تا نه در حرف بلکه در عمل مدعی صعود به جام جهانی باشد.

مهمترین اتفاق در دیدار روز چهارشنبه تیم ملی مقابل امارات، بازگشت جواد نکونام به تیم ملی است. نکونام که به گواه آمار بهترین بازیکن ایران در مرحله انتخابی جام جهانی بوده است، پس از محرومیتی یک جلسه‌ای در دیدار مقابل کره شمالی به ترکیب تیم ملی بازمی گردد تا مشکلات قطبی به حداقل برسد. با بازگشت نکونام قطعا ترکیب تیم ملی دستخوش تغییراتی خواهد شد که می تواند در جهت ارتقا کیفیت این تیم تاثیرگذار باشد.

ایران - امارات

در دیگر دیدار گروه B مسابقات انتخابی جام جهانی 2010 در قاره آسیا تیم ملی فوتبال عربستان روز چهارشنبه در سئول به مصاف کره جنوبی می رود که صعودش به جام جهانی قطعی شده است. نتیجه این دیدار برای ایران اهمیت فراوانی دارد. بدون شک شکست عربستان در سئول اگر با پیروزی تیم ملی ایران مقابل امارات همراه شود، شاگردان قطبی به رده سوم گروه B صعود می کنند و امیدوارانه به دیدار کره جنوبی در هفته پایانی مسابقات خواهند رفت.

در 17 بازی گذشته دو تیم عربستان و کره جنوبی 6 پیروزی سهم هر دو تیم بوده است. آنها در رقابت‌های انتخابی جام جهانی پنج بار با هم بازی کرده‌اند که کره جنوبی دو بار و عربستان یکبار برنده شده است.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری