تبیان، دستیار زندگی
در آستانه‌ی اعزام تیم ملی بوكس به مسابقات قهرمانی آسیا در چین سرمربی تیم ملی گفت: در هر چهار وزن شانس كسب .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بوکس ایران دراندیشه درخشش درآسیا

بوکس ایران در اندیشه درخشش

در آستانه‌ی اعزام تیم ملی بوكس به مسابقات قهرمانی آسیا در چین سرمربی تیم ملی گفت: در هر چهار وزن شانس كسب مدال داریم.

اصغركاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار كرد: بوكسورهایی را به مسابقات قهرمانی آسیا در چین می‌بریم كه همگی سرشناس هستند و شانس كسب مدال را دارند. این چهار بوكسور كاملا آماده‌اند و هیچ بهانه‌ای هم برای عملكرد ضعیف ندارند.

وی افزود: تیم اعزامی 48 ساعت زودتر به چین می‌رود تا هم خستگی ناشی از سفر طولانی در عملكرد بچه‌ها اثر نگذارد و هم اینكه با شرایط میزبان بهتر آشنا شوند. از تهران به دبی می‌رویم و پس از چهار ساعت ترانزیت سفری هفت ساعته به پكن خواهیم داشت. در آنجا هم دو ساعت در ترانزیت خواهیم بود و از آنجا به شهر برگزاری مسابقات می‌رویم.

سرمربی تیم ملی بوكس با تاكید بر اینكه ملی‌پوشان كاملا آماده‌اند و هیچ بهانه‌ای برای نتیجه نگرفتن ندارند، خاطرنشان كرد: پیش از اعزام از ملی‌پوشان تست آمادگی جسمانی گرفته شد كه همگی نمره‌ی قبولی گرفتند. این معیار خوبی برای دانستن سطح آمادگی ورزشكاران است.

 بوکس

وی در ارزیابی وزن به وزن بوكسورهای اعزامی گفت: در وزن 64 كیلوگرم هومن كرمی بهترین بوكسور این وزن است و مسابقات خوبی را هم پشت سر گذاشته است. در وزن 69 كیلوگرم مرتضی سپه‌وند تمرینات بسیار خوبی را داشته و اگر بتواند مشت‌های خود را روی سر و صورت حریفان به خوبی بنشاند حتما مدال می‌گیرد. در وزن او بوكسور قزاق مهمترین حریف است. این حریف دو بار توانسته سپه‌وند را شكست دهد. امیدواریم سپه‌وند حریفان را یكی پس از دیگری شكست دهد و نخستین مدال آسیایی‌اش را كسب كند. این بوكسور المپیكی ایران چیزی از حریفان خود كم ندارد.

كاظمی در مورد علی مظاهری در وزن 91 كیلوگرم یادآور شد: او كاملا آماده است و می‌رود تا از عنوان قهرمانی سال گذشته‌اش دفاع كند. این بوكسور كشورمان مشكلی ندارد و می‌رود تا مدال بگیرد. او به فكر طلا است و اگر نگیرد جایگاه خوب آسیایی خود را از دست می‌دهد.

وی علی‌اكبر حسینی‌فر را یكی از بوكسورهای با فیزیك بدنی عالی دانست و افزود: این بوكسور كشورمان دو دوره در مسابقات احمد كومرت تركیه قهرمان شده و عملكرد خوبی را تاكنون در مسابقات برون مرزی از خود نشان داده است. او آرام آرام اعتماد به نفسش را پیدا كرده اما، هنوز كمی در زدن مشت‌ها تعلل می‌كند. امیدوارم این مشكل او هم رفع شود.

تنظیم برای تبیان : رضا سیگاری