تبیان، دستیار زندگی
اینهایى که- این- اعلامیه مى‏دهند دیگرى را تضعیف مى‏کنند، آن یکى اعلامیه مى‏دهد به دیگرى بد مى‏گوید، تهمت مى‏زند، خیال نکنند که سالم‏اند خیال نکنند که این یک خدمتى است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توصیه های انتخاباتی امام خمینی به مرجعیت و روحانیت
توصیه های انتخاباتی امام خمینی به مرجعیت و روحانیت

اینهایى که- این- اعلامیه مى‏دهند دیگرى را تضعیف مى‏کنند، آن یکى اعلامیه مى‏دهد به دیگرى بد مى‏گوید، تهمت مى‏زند، خیال نکنند  که سالم‏اند خیال نکنند که این یک خدمتى است.

قسمت دوم

خطبا اختلافات را دامن نزنند:

اینهایى که- این- اعلامیه مى‏دهند دیگرى را تضعیف مى‏کنند، آن یکى اعلامیه مى‏دهد به دیگرى بد مى‏گوید، تهمت مى‏زند، خیال نکنند که  سالم‏اند خیال نکنند که این یک خدمتى است. این یک خیانتى است به همه ملت، به اسلام. اگر از شیاطین هستند باید ملت گوشش را باز کند، چشمش را باز کند، و احتمال زیاد هست که از شیاطین باشند. ما باید بعد از آنکه همه با ما دشمنند خودمان دشمن نباشیم با خودمان. دشمنى خودمان موجب مى‏شود که آنهایى که دشمن اصلى ما هستند بر هر دو غلبه کنند و روزگار همه را سیاه کنند.

امروز اسلام در دنیا وضعى پیدا کرده است که اگر چنانچه شکست خداى نخواسته بخورد تا سالهاى طولانى دیگر نمى‏تواند سرش را بلند کند، براى اینکه قدرتهاى بزرگ قدرت اسلام را فهمیده‏اند و مى‏دانند که این را باید از بین برد. حتى آنهایى که به اسم اسلام حکومت مى‏کنند در ممالک اسلامى، آنها هم از اسلام ایران مى‏ترسند.

اسلام ایران را یک اسلام دیگرى مى‏دانند و یک‏طور دیگر هم هست این. ما باید چشم و گوشمان را باز کنیم که خداى نخواسته با دست خودمان اسلام را از بین نبریم. با دست ملت‏مان اسلام آمد اینجا و شما را در دنیا آبرومند کرد و جورى شد که با تخیل اینکه یک عده‏اى در لبنان تهدید کردند امریکا را، تازه امریکا دارد عقب مى‏نشیند. با توهّم اینکه نبادا یک کسى به‏طور انتحارى برود چه بکند، همه‏اش هم گردن ایران مى‏گذارند به خیال اینکه ایران این کارها را مى‏کند، و حال آنکه مسلمین دنیا بیدار شدند، غیرمسلمین هم بیدار شدند، یعنى آنهایى که ضعیف هستند، مستضعف بودند، بیدار شدند. هر کسى در جاى خودش دیگر مى‏خواهد مقابله کند با اینها. آنها دور کاخ سفید را یک بساطى درست کردند و هر روز هم اضافه‏اش مى‏کنند براى اینکه از این اسلام ترسیدند و اینها مى‏خواهند این را نابودش کنند. آنها نمى‏توانند، اما به دست شما خداى نخواسته ممکن است بشود. اهل منبر متوجه باشند یک کلمه راجع به انتخابات سابق ولا حق و اینکه چه شده و چه شده که اختلاف‏انگیز است، بکنند، پیش خداى تبارک و تعالى مسئولند، اسلام از آنها مؤاخذه خواهد کرد. خطیبهاى در جمعه هم همین را بدانند، آنهایى هم که قبل از نماز جمعه خطبه مى‏خوانند همین را باید بدانند، علما هم که در هرجا هستند همین معنا را باید توجه کنند که ما امروز احتیاج داریم به اینکه به قول خداى تبارک و تعالى با تمام وجود عمل کنیم که‏ مى‏فرماید با هم باشید وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جمیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا.

" معممان، همچون مدرس در سرنوشت جامعه دخالت کنند:

روحانیون را یکسره از دخالت بر کنار کردند؛ و با توطئه‏هاى موذیانه و تبلیغات مسمومِ مُلهم از غرب، که توسط روشنفکران و

توصیه های انتخاباتی امام خمینی به مرجعیت و روحانیت

غرب و شرقزدگان خائن یا نفهم صورت مى‏گرفت، مجلس را در نظر روحانیون و متدینین به گونه‏اى ساخته بودند که دخالت در انتخابات از معاصى بزرگ و اعانت به ظلم و کفر بود! و روحانیت بکلى از صحنه خارج شد و به انزوا کشیده شد؛ و دست قلدران و شرق و غربزدگان باز شد؛ و کشور را به آنجا کشاندند که دیدید و دیدیم. مع الأسف امروز هم آن افکار پوسیده در نادرى از معممین بیخبر از دنیا دیده مى‏شود. در حالى که اگر در هر شهرى و استانى چند نفر مؤثر افکار، مثل مرحوم مدرس شهید، را داشتند، مشروطه به‏طور مشروع و صحیح پیش مى‏رفت، و قانون اساسى با متمم آن، که مرحوم حاج شیخ فضل اللَّه در راه آن شهید شد، دستخوش افکار غربى و دستخوش تصرفاتى که در آن شد نمى‏گردید، و اسلام عزیز و مسلمانان مظلوم ایران آن رنجهاى طاقت فرسا را نمى‏کشیدند. به دنبال خروج روحانیون، یا به عبارت دیگر، اخراج آنان از صحنه، عموم متدینین، از هر قشرى از اقشار، چه فرهنگى، چه کارگرى، چه ادارى و بازارى و چه غیر اینها، نیز از دخالت کناره گرفتند یا بر کنارشان کردند؛ و آن شد که شد. اکنون ما باید از آن توطئه‏ها و مفاسدى که از انزواى متدینین پیش آمد و سیلى‏اى که اسلام و مسلمین خوردند عبرت بگیریم؛ و بدانیم و بفهمیم که نظام اسلام و اجراى احکام آسمانى آن و مصالح ملت و کشور اسلامى و حفظ آن از دستبرد اجانب بستگى به‏ دخالت اقشار ملت و بویژه روحانیون محترم و مراجع معظّم دارد. و اگر خداى نخواسته بر اسلام یا کشور اسلامى، از ناحیه عدم دخالت در سرنوشت جامعه، لطمه و صدمه‏اى وارد شود، یک یک تمام ملت در پیشگاه خداى قهّارِ توانا مسئول خواهیم بود؛ و نسلهاى آینده، که ممکن است از کناره گیریهاى کنونى مورد هزار گونه تجاوز واقع شوند، ما را نبخشند. پس، یکى از وظایف مهم شرعى و عقلى ما براى حفظ اسلام و مصالح کشور، حضور در حوزه‏هاى انتخابیه، و رأى دادن به نمایندگان صالح کاردان و مطلع بر اوضاع سیاسى جهان و سایر چیزهایى که کشور به آنها احتیاج دارد مى‏باشد؛ چه از روحانیون باشند، چه نباشند. و مجلس چنانچه محتاج به علما و روحانیون مطلع از احکام شرعى و سیاسى اسلام است، محتاج به متخصصین رشته‏هاى مختلفى است که کشور احتیاج به آنها دارد.

" ائمه جمعه و جماعات خدمت به مردم را به کاندیداتوری ترجیح ندهند:

مسئله انتخابات یک امتحان الهى است که گروه گرایان را از ضوابط گرایان ممتاز مى‏کند، و مؤمنین و متعهدین را از مدعیان جدا مى‏نماید. و کسانى که خود را کاندیدا مى‏کنند، یا کاندیدا گروههایى هستند، اگر خود را صالح براى وکالت در یک چنین مجلسى نمى‏دانند و وجود آنها در این مکان نفعى براى کشورشان ندارد، خداى متعال را در نظر بگیرند و رضاى او را بر رضاى خود مقدم دارند، و چنین خلاف ناشایسته‏اى را مرتکب نشوند. و حضرات روحانیون، از ائمه جمعه و جماعات یا سایر آقایان محترم، توجه کنند که شهرهاى خود را از خدمتگزاران به ملت و بندگان صالح خدا خالى نکنند، که خدمت به مردم و رفع حاجات آنان و تربیت علمى و اخلاقى بندگان خدا، که شغل شریف روحانیت است، بر هر چیز مقدم است؛ مگر آنکه بدانند وجود آنها در مجلس براى خدمت به اسلام مفیدتر است.

و بدانیم و بفهمیم که نظام اسلام و اجراى احکام آسمانى آن و مصالح ملت و کشور اسلامى و حفظ آن از دستبرد اجانب بستگى به‏ دخالت اقشار ملت و بویژه روحانیون محترم و مراجع معظّم دارد. و اگر خداى نخواسته بر اسلام یا کشور اسلامى، از ناحیه عدم دخالت در سرنوشت جامعه، لطمه و صدمه‏اى وارد شود، یک یک تمام ملت در پیشگاه خداى قهّارِ توانا مسئول خواهیم بود؛

میزان در نظر همه ارزش خدمت باشد، نه خداى نخواسته تحصیل مقام. و شما مى‏دانید در جمهورى اسلامى مقاماتى که در رژیمهاى دیگر مطرح است، و براى تحصیل آن دست به همه نوع فعالیت مشروع یا غیر مشروع مى‏زنند، مطرح نیست. و اساساً این مقامات ارزشى ندارد، مگر آنکه خدمت به خدا و خلق خدا باشد. شماها تابع آن بزرگ مرد تاریخ، صلوات اللَّه علیه، هستید که درباره حکومت آن کلام را فرمود.

" روحانیت باهم هستند و دو جبهه نیست:

در انتخابات در عین حالى که باید گفت انتخابات خوبى گذشت، لکن شیاطینى مى‏خواستند که یک تخم نفاق بکارند. در جاهاى دیگر وقتى انتخابات مى‏شود، حزبها و دستهاى خارجى مردم را مى‏کشند طرف خودشان و مردم را بازى مى‏دهند، صحبتهایى مى‏کنند که همه‏اش براى اغفال مردم است. در انتخابات در عین حالى که بسیار خوب انجام گرفت، لکن دستهایى مى‏خواست ایجاد اختلاف کند، دو دستگى ایجاد کند و حال آنکه موفق نشدند بحمداللَّه. باید شما متوجه باشید به این که دشمنها همیشه دنبال این هستند که ما را از داخل بپوسانند و اگر در این ضیافت وارد شده باشید دشمنها دستشان کوتاه خواهد شد. وقتى حقیقت این ضیافت را انسان مى‏بیند، مى‏بیند که اگر انسان وارد این ضیافت بشود تمام اختلافات در دنیا حل مى‏شود. شیاطین دنبال این هستند که ایجاد اختلاف کنند، دو دستگى بگویند هست، لکن بحمداللَّه ملت ما و خصوصاً، روحانیت ما اشخاصى هستند که چهره‏شان نورانى است و در این ماه مبارک هم در این ضیافت ان شاء اللَّه وارد شده‏اند و آثارش هم بعد ظاهر مى‏شود که همه باهم هستند؛ دو جبهه نیست.


منبع : خبر گزاری رسا                              تهیه و تنظیم برای تیبان:مجید نقدی