تبیان، دستیار زندگی
احمدی نژاد گفت: 30 روزنامه به این برادر كوچك شما از صبح تا شب هر چه می‌خواهند می‌گویند و بنده هم به دوستان گفتم كه بگذارید كه آنها طعم شیرین آزادی را بچشند.ولی در دوره ای تنها روزنامه منتقد خود را هم تحمل نمی كردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

احمدی نژاد در جمع نخبگان
محمود احمدی نژاد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور كشورمان در دیداری 5 ساعته با نخبگان علمی كشور كه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی برگزار شده بود، گفت: به عنوان یك معلم ساده و شاگرد همیشه نخبگان و اساتید دانشگاه كه اهل صحبت احساسی نبوده؛ قطره‌ای در امواج زلال ملت ایران هستم كه عشق به ایران و آرمان‌های ایران تنها عشق من است كه بدون آن هیچ چیز مفهومی ندارد.

رئیس‌جمهور با بیان اینكه همه صحبت‌هایی كه اینجا انجام شد، درجهت اعتلای ایران بود، گفت: ملت ایران یك ملت شایسته و تمدن ساز است و امروز بشریت هر چه از علم، فضیلت و اخلاقیات اسلامی دارد همه آن را مدیون تلاش‌های ملت بزرگ ایران است و هر زمان هویت ایران و آرمان‌های فرهنگی آن در كنار علم و دانش بنشیند همتی به وجود می‌آید كه همه معادلات جهان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

احمدی‌نژاد با بیان اینكه یكی از دغدغه‌ها و غصه‌های ما خدشه‌دار شدن غرور ملی و اعتماد به نفس مردم بود، اظهار داشت: یكی از غصه‌ها و دغدغه‌های مهم ما این بود كه اعتماد به نفس و غرور ملی مردم مخدوش شده است و شما در ذهن خود خاطرات فراوانی را دارید كه عزت ملت ایران توسط آنها خدشه دار شده، اما باور ما این است كه باید خودباوری و عزت ملی ایران در بالاترین درجه در سطح ملی قرار گیرد.

برخی به من می‌گویند تو دیكتاتور هستی اما اگر نوكری ملت و ایستادن بر منافع مردم فحش خوردن و كوتاه نیامدن، دیكتاتوری است ما به این امر افتخار می‌كنیم

وی با بیان اینكه ‌همیشه و در همه سال‌ها مشكلات وجود داشته بیان داشت: فردی گفته بود ما پایان تاریخ هستیم كه این اظهار نظر وی، اظهار نظری عالمانه نبود و چند سال بعد فهمیدند كه ما در ابتدای كمال تاریخ هم نیستیم و آنهایی كه برای ملت ایران سقف تعیین می‌كنند حرف عالمانه‌ای نمی‌زنند و باید با علم و ایمان و خودباوری كار كشور را جلو ببریم.

رئیس‌جمهور با اشاره به كارهای علمی صورت گرفته گفت: وقتی با اعتماد به توانمندی‌ها و نگاه عالمانه وارد صحنه می‌شویم نتایج صدها برابر می‌شود.

*دولت‌نهم ده‌ها برابر نهضت ملی‌شدن نفت تحت فشار بود

احمدی‌نژاد به دستاوردهای هسته‌ای اشاره و اظهار داشت: خیلی‌ها به من ایراد می‌گرفتند كه چرا تو در بحث هسته‌ای اینقدر از خود سرسختی نشان می‌دهی و در جلسه‌ای كه در نشست فائو داشتیم نخست‌وزیر سابق ژاپن ساعت‌ها با من صحبت كرد و به من گفت كه این افراد به شما آسیب می‌رسانند و از من سوال كرد كه آیا حاضرید در مواضع خود كوتاه بیاید كه من به او جواب نه گفتم و او دوباره با ادبیاتی دیگر شروع به صحبت كردن كرد و به من گفت از توانایی‌هایی برخوردار است كه شرط در اختیار قرار دادن این توانایی‌ها به ایران این است كه ما فعالیت‌های خود را تعطیل كنیم اما من به او پاسخ دادم ما اهل صلح هستیم اما زیر بار زور نمی‌رویم.

احمدی‌نژاد با اشاره به دلایل پافشاری ملت ایران بر حقوق خود بیان داشت: شاگرد و فردی از دل دانشگاه هستم كه امروز رئیس‌جمهور و در حقیقت خادم ملت هستم و باید نگاه من به مسائل كارشناسی باشد و نمی‌توانم طرح‌های غیركارشناسی را كه پشت آن موج تبلیغاتی و سر و صداها و این حزب و آن حزب و مدعی‌های بسیاری قرار دارد وارد سیستم اجرایی كنم.

وی افزود: پیش از مسئولیت با كارشناسان بسیاری نشستیم و صحبت كردیم و مسیر حركت ملت ایران و انقلاب‌هایی كه در دوره معاصر ما اتفاق افتاد و به شكست انجامید را دقیق مطالعه كردم و عناصر ضعف و قدرت و قوت آن را بررسی كردم و تنها گفتم كه باید در مسئله سیاست خارجی ما باید به اتكا به اقتدار ذاتی و ملی ایران حركت كنیم و سیاست ما در دیپلماسی فعال خواهد بود.

رئیس جمهور با اشاره به دو دلیل ایستادگی بر مسئله هسته‌ای گفت: یك وجه ایستادگی ما در مسئله هسته‌ای استقلال و عزت و غرور ملی است چرا كه می‌دانیم غربی‌ها به دنبال بمب نیستند و به راستی آنهایی كه نسل پنجم بمب‌ها را دارند و تمام نقاط جهان را نشانه گرفته‌اند آیا از دستیابی ایران به یك بمب می‌ترسند و درحقیقت آنها به دنبال این بودند كه در یك موضع سیاسی اراده خود را بر ملت ایران تحمیل كنند و اگر یك ملتی آن را می‌پذیرفت باید تا پایان راه با آنها همراه می‌شد و دیگر هیچ نقطه‌ای از استقلال و عزت ایران باقی نمی‌ماند و همه دیدیم كه آنها چه كردند.

احمدی‌نژاد همچنین ادامه داد: من پلمپ شدن یك اره در تاسیسات هسته‌ای را مثال زدم تا عمق خباثت آنها را و سطح ادعاهای آنها را نشان دهم، آنها در مذاكرات سعدآباد رسما به ما نوشتند كه باید تمام رشته‌های علمی كه ممكن است به گونه‌ای مسئله هسته‌ای را پشتیبانی كنند تعطیل كنید و به این ترتیب باید رشته‌های فیزیك، شیمی و ریاضی ما تعطیل می شد و حتی آنها آمده بودند كه این كار را انجام دهند، آنها هیچ وقت عزتمندی ایران را نمی‌پذیرند و اینجا بحث اتمی شدن ایران یك بحث ثانوی بود؛ چراكه آنها عزت و افتخار ملت ایران را نشانه گرفته بودند و قصد مخدوش كردن ایران را داشتند.

رئیس‌جمهور همچنین گفت: این فشارها یكی از پیچیده‌ترین عرصه سیاسی تاریخ ملت ایران بود؛ چرا كه هم قدرت‌های استعمار بسیج بودند و نیروی نظامی آنها پشت مرزهای ما بود و تهدید می‌كرد و قدرت اقتصادی و سیاسی آنها همه حضور داشت و ما پس از انقلاب معاهده بین‌المللی را نداشتیم كه بدون تصویب مجلس اجرایی شده باشد؛ چرا كه در قانون اساسی داریم كه برای جلوگیری از تحمیل قراردادهای ننگین آمده است كه باید قراردادهای خارجی به تصویب مجلس برسد، اما آنها آمدند و فشار آوردند و گفتند كه پروتكل الحاقی را باید ایرانیان بپذیرند و پس از اینكه امضا شد قبل از اینكه مجلس آن را تائید كند به طور داوطلبانه پذیرفته شد اما آنها در سند نوشتند كه درست است كه داوطلبانه است اما الزام آور است و برگشت آن محال است وآن داوطلبانه را نوشتند تا سر ما را شیره بمالند.

وی با اشاره به یكی دیگر از اسناد كه آن را بدتر از پروتكل الحاقی دانست گفت: پروتكل الحاقی تنها دست بازرسان را باز می‌گذارد تا هر نقطه‌ای از ایران را كه می‌خواهند بازرسی كنند، یعنی توانمندی دفاعی ملت ایران را كشف كند و آن را به دشمنان ارائه كند، اما سند دیگری در ایران امضا شد كه این از نگاه ملت پنهان ماند و آن توافق ایران با آژانس تحت عنوان ترتیبات اجرایی بود. شما می‌دانید كه پادمان‌های NPT به این ترتیب است كه اگر شما تاسیسات هسته‌ای درست می‌كنید شش ماه قبل از اینكه تزریق گاز انجام دهید و غنی سازی را آغاز كنید باید به آنها اطلاع دهید اما در ترتیبات اجرایی آمده بود كه هر اندیشه‌ای كه در ذهن دانشمندان برای موضوع هسته‌ای است پیش از اینكه به روی كاغذ بیاید و اجرایی شود باید به آنها اطلاع دهید و این حد بالای استعمار است و آنها به طور حتم از ما می‌خواستند كه قبل از اینكه در بحث هوا و فضا كاری كنیم باید به آنها اطلاع دهیم و بدانید كه این سند در كشور ما به امضا رسید و آنها به دنبال مخدوش كردن عزت ملت ایران بودند و می‌خواستند بگویند كه اگر انقلابی ایجاد شده است كه نوید آزادی، عزت و عدالت سر میدهد این انقلاب هم تسلیم نظام سلطه شده است.

هرگز شان ملت ایران را روی میز نمی‌گذاریم

رئیس جمهور ادامه داد: هیچ فردی در ایران نیست كه به محض آنكه بفهمد عزت او خدشه دار شده است، زیر آن ظلم و ستم برود. ما برای حفظ عزت و استقلال خود باید می‌ایستادیم و حفظ عزت و استقلال مرزی ندارد و نمی‌توان گفت كه چقدر هزینه برای آن باید پرداخت. مثلا برای هشت سال جنگ هیچ كس نمی‌توانست تعیین كند كه چه میزان باید هزینه می‌شد لذا همه فدا شدند و بیش از 200 هزار سرو بلند قامت به زیر افتادند تا قامت ملت ایران برافراشته بماند.

احمدی‌نژاد با اشاره به وجه دوم ایستادگی ملت گفت: همه می‌دانید كه پیشرفت یك كشور جز بر پایه علم ممكن نیست و هیچ كشوری نمی‌تواند بدون علم پیشرفت كند؛ چرا كه علم است كه راه را باز و پله‌های پیشرفت را ایجاد می‌كند و یك ملت را به قله‌های پیشرفت و سعادت می رساند، كشورها از نظر ما سه دسته‌اند یك دسته كشورهایی كه از علوم پیشرفته برخوردارند و یك عده كشورهایی كه مانند ما می‌توانند از علوم پیشرفته برخوردار باشند و دسته سوم كشورهایی هستند كه حتی اگر علم را در اختیار آنها بگذاریم نمی‌توانند از شدت عقب‌افتادگی از آن استفاده كنند.

وی اظهار داشت: امروز چند كشور هستند كه علوم ویژه را در انحصار خود گرفتند و اجازه ورود كشورهای دیگر را به آن نمی‌دهند و آنها نمی‌خواستند اجازه دهند كه ما به سمت علم و فناوری برویم و به مرزهای دانش دست پیدا كنیم؛ چراكه علوم پیشرفته موتور حركت كشور هستند یعنی اگر ما بر روی مرز دانش بایستیم این حركت موتور حركت كشور به سمت جلو می‌شود و امروز علوم پیشرفته مساله هسته‌ای، هوافضا و نانوتكنولوژی است و آنها می‌خواستند راه دستیابی ایران به این امور را مسدود كنند.

رئیس‌جمهور با اشاره به نتایج پذیرش خواسته‌های غربی‌ها گفت: نتیجه تسلیم ایران در برابر خواسته‌های آنها این بود كه ایران برای همیشه در دنیا دست دوم باقی بماند و بنده به عنوان یك فرد كوچك ملت می‌دانم كه هیچ یك از آحاد ملت محال است كه زیر بار این ستم برود و هرگز هم نخواهد رفت.

احمدی‌نژاد نگاه ایران را به عرصه‌های پیچیده نگاهی عالمانه دانست و گفت: برخی امروز راه می‌افتند و می‌گویند كار این دولت، ‌كارشناسی نیست و این دولت علم نمی‌فهمد، اما بدانید فشارهایی كه بر ما در این 4 سال وارد شد،‌ ده‌ها برابر فشارهایی بود كه در نهضت مشروطه و نهضت ملی شدن نفت وارد شد؛ چرا كه این مسائل، مسائلی كلیدی است و اگر ما در این مسائل عقب‌نشینی نكردم حاصلش این بود كه دیگر مانعی برای پرواز ملت ایران به سوی قله‌های پیشرفت وجود ندارد و حركت شتابان می‌شود و سرعت‌ها افزایش می‌یابد و توان‌ها نیز افزایش می‌یابد و به لطف خداوند ما از این فشارها عبور كرده‌ایم.

*هرگز شان ملت ایران را روی میز نمی‌گذاریم
محمود احمدی نژاد

وی گفت: چند روز گذشته جلسه‌ای داشتیم كه در آن بحث پیغام‌های آمریكا برای مذاكره با ایران مطرح بود و فردی پیشنهاد داد كه ما باید برای آنها پیش شرط تعیین كنیم كه باید مساله هسته‌ای ما را حل كنید. در پاسخ گفتم كه مسئله هسته‌ای حل شده و دیگر هیچ كسی نمی‌تواند هیچ غلطی بكند و اگر كسی حق قانونی خود را از دشمن التماس كند به طور حتم لباس ذلت را به تن می‌كند و به حق خود هم نمی‌رسد. هرگز برسر حق خود با هیچ كشوری مذاكره نمی‌كنیم. به آنها پیغام دادم كه ما اهل مذاكره در شرایط برابر هستیم و حاضریم درخصوص مدیریت جهان صحبت كنیم و ما هرگز نمی‌پذیریم كه شما بر سر یك میز بنشینید و چماق در دستتان باشد و ما 4 پله پایین‌تر بنشینیم و حق خود را طلب كنیم و بدانیم كه آن دوران گذشت و آن سبو بشكست و آن پیمانه ریخت.

وی افزود: این نگاه ما یك نگاه عالمانه و واقع‌بینانه است و اتفاقا همكاران من خود را از این موضوع كنار گذاشتند و برخی به من گفتند كه تو چرا اینقدر در شكم قلدرها و زورگویان می‌روی و چرا به فكر آینده خود نیستی. من به آنها پاسخ دادم كه ما همه محو در آینده درخشان ملت ایران هستیم.

رئیس‌جمهور در خصوص انتقاد خارجی‌ها و برخی داخلی‌ها به سیاست خارجی دولت نهم گفت: در مسئله هسته‌ای هم خارجی‌ها و هم برخی در داخل زیر سوال می‌برند، اما بدانند كه الفبای دیپلماسی این است كه وقتی در معرض هجوم گسترده هستید قوای خود را بر روی نقطه ضعف دشمن متمركز كنید و این ابتدایی‌ترین مسئله در بحث مواجهه با دشمن است و امروز دشمن آمده است و صف‌آرایی كرده و نیروهای خود را پشت مرزهای ما آورده اند و هر روز ما را تهدید می‌كند و قطعنامه‌ها را یكی پس از دیگری صادر می‌كند و می‌خواهد شریان‌های اقتصادی ما را مسدود كند و این سوال مطرح است كه آیا ما باید بنشینیم و در خانه خود از دشمن استقبال كنیم؟. بدانیم كه حضرت علی (ع)‌فرموده‌اند كه اگر كسی بنشیند و از دشمن در خانه خود استقبال كند لباس ذلت بر تن خواهد كرد و ملت ایران هرگز زیر بار ذلت نخواهد رفت.

احمدی‌نژاد به تحریم‌های غربی‌ها علیه ایران اشاره كرد و گفت:‌ در مسئله هجوم نظامی و تحریم اقتصادی آنها دنبال دو چیز بودند اول اینكه ملت ایران را مرعوب كنند و دوم اینكه بگویند ملت ایران منزوی شده‌اند لذا ما باید در یك نبرد اهداف دشمن را شناسایی كنیم و برای خود طراحی داشته باشیم و در حالی كه دشمن می‌خواست ملت ما را مرعوب كند و داخل كشور را بر آشفته كند و در صحنه جهانی نیز ارتباطات ما را درك كند و ما را در عرصه جهانی نیز منزوی كند تا با دو ضربه دیگر كار را تمام كند. لذا ما می‌بایست استراتژی دشمن را می‌شكستیم و در یك پله بالاتر می‌ایستادیم.

وی با اشاره به استراتژی ایران در برابر دشمن و تهدیدات آنها افزود: آنها وقتی اولین قطعنامه را صادر كردند تصور كردند كه یك موج وحشتی را در دل مردم ما ایجاد می‌كنند، البته افرادی هم بودند كه در اینجا موج آنها را كامل می‌كردند و آنها در گام دوم به دنبال این بودند كه ایران در دنیا منزوی شود اما بنده به عنوان كوچك شما و مشورت دوستان و با الهام گیری از فرهنگ ایران برنامه‌ریزی كردم و به محض اینكه اولین قطعنامه صادر شد ما به آمریكای جنوبی رفتیم و در آنجا با 3-4 كشور دیدار كردیم و حتی ملاقات مردمی هم داشتیم. معنای این كار این است كه چون همیشه امریكای جنوبی حیاط خلوت آمریكا بوده است ما به آنها گفتیم كه اگر می‌خواهید ما را منزوی كنید، ما هم در این كشورها حضور پیدا می‌كنیم.

شاگرد و فردی از دل دانشگاه هستم كه امروز رئیس‌جمهور و در حقیقت خادم ملت هستم و باید نگاه من به مسائل كارشناسی باشد

رئیس‌جمهور ادامه داد:‌ خبرنگاری از من پرسید كه اگر شما در مواضع‌تان كوتاه نیایید این كشورها شما را منزوی می‌كنند، من به او پاسخ دادم كه ملت ایران همه این كشورها و هفت جد و آباد آنها را ضعیف و منزوی خواهد كرد و ما در سفری كه به آمریكای جنوبی داشتیم چندین میلیارد قرارداد اقتصادی بستیم، ملاقات مردمی نیز داشتیم و حتی علیه قدرت‌ها نیز سخنرانی كردیم و ملت‌ها نیز حمایت خود را از ما اعلام كردند و آیا این كار غیرعالمانه است؟

احمدی‌نژاد همچنین اظهار داشت: این كشورها آنقدر پررو هستند كه در حالی وقتی به آنها در افغانستان و عراق و حتی در هسته‌ای هر تهدیدی كه كردند پذیرفته شد و آمدند ما را با پروریی محور شرارت نامیدند و آیا ما باید به جنگ مستقیم دشمن برویم و یا باید عقبه آن را مورد حمله قرار دهیم و شما می‌دانید كه پارتیزانیسم متعلق به ایران بوده است و این امر شیوه جنگ ایرانی‌ها بوده است و ما عقبه دشمن را مورد هدف قرار دادیم.

وی با اشاره به مقاله یك محقق آمریكایی در خصوص هولوكاست گفت: این محقق مقاله‌ای درباره هولوكاست نوشته و در پایان آن با ذكر نامی از من كه در حقیقت ملت ایران است نوشته است كه شما ملت ایران را نشناخته‌اید؛ چرا كه ملت ایران مبتكر بازی شطرنج است و بسیار هوشمند هستند و ملت ایران ستون فقرات انسجام نظام لیبرال غربی را مورد هدف قرار دادند و آن را منهدم كردند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: در حالی كه ما آماده بودیم تا همه تهدیدات دشمن را خنثی كنیم اما ما نقطه ضعف دشمن را مورد هدف قرار دادیم و عجیب است كه جیغ‌های بنفش و سرخ از تمام محافل صهیونیستی و آمریكایی به هوا برخاست و برخی به من می‌گفتند چرا رفتی و ماجراجویی كردی و سوال من این است كه آیا حركت ما ماجراجویی است یا اینكه ما اجازه دهیم تمام تاسیسات هسته‌ای ما پلمپ شود و حتی از ما بخواهند رشته‌های تحصیلی را تعطیل كنیم و آیا این امر عقلانیت است؟ عقلانیت این است كه اقتدار ملت را بشناسید و از این اقتدار در مناسبات جهانی استفاده كنیم و من خطاب به شما بگویم خدا شاهد است كه من بیش از 200- 300 ملاقات با شخصیت‌های بزرگ جهان داشته‌ام اما در این دیدارها یك تقاضا برای ملت ایران نداشتم در حالی كه دیگران به من می‌گویند درخواست‌هایی از آنها را داشته باشم اما ما شان ملت ایران را روی میز نمی‌گذاریم و آن را به سادگی نمی‌شكنیم لذا ما در شرایط برابر قرارداد می‌بندیم، همكاری می‌كنیم و فعالیت خود را ادامه می‌دهیم اما هرگز به آنها التماس نمی‌كنیم.

احمدی‌نژاد با اشاره به سفرهای خود به كشورهای مختلف اظهار داشت: بیش از 60 سفر به كشورهای مختلف داشتم و یكی از خلبانان به من گفت كه تو باید كمی هم به خود برسی و آمادگی جسمی داشته باشی، به او گفتم كه این یك ضرورت است و اگر ما امروز نرویم فردا پشیمان می‌شویم و نباید بایستیم تا دشمن بیاید و هزینه‌های ما را صد برابر كند و امروز وقت كار و تلاش است و به او گفتم كه قلب هزاران احمدی‌نژاد فدای یك لحظه آسایش و سرافرازی ملت ایران شود.

وی افزود: ما به این دلیل پشت سر هم به كشورها سفر می‌كنیم برای اینكه به آنها بگوییم ما منزوی نیستیم و در هر كشوری كه حضور پیدا كردم و در كنفرانس‌های خبری خود گفته‌ام كه حاضرم با آقای بوش در همین كشور در خیابان قدم بزنیم تا ببینیم كه ملت‌ها چه كسی را می‌خواهند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اتفاقات بزرگ در این چهار سال گفت: ما بیش از 150 سال است كه تحت تهدید زندگی می‌كنیم كه این تهدید یا تهدید سیاسی و یا نفوذ بوده است یا فشار سنگین نظامی یا اقتصادی بوده است و به خصوص بعد از انقلاب فشارها ده‌ها برابر شد و مگر یك ملت می‌تواند تحت تهدید شكوفا شود كه این تهدید‌ها یا درگیری است مانند جنگ تحمیلی است كه به ما تحمیل شد و ما شكوفا شدیم اما تحت تهدید هرگز نمی‌توان برنامه‌های دراز مدت را اجرایی كرد و همه برنامه‌ها با بن‌بست مواجه می‌شود و یكبار برای همیشه این تهدیدها از بین می‌رفت و این امر نیازمند برنامه بود.

*هرگز مقابل زورگویان كوتاه نمی‌آیم

احمدی‌نژاد گفت: من به دولت‌های قبل می‌گفتم كه چرا شما در مقابل غربی ها كوتاه می‌آیید و آنها می‌گفتند اگر پرونده ما به شورای امنیت برود خیلی بد می‌شود و غربی ها تهدید كردند كه ما پرونده‌تان را به شورای امنیت می‌بریم و من به آنها پاسخ دادم كه اشتباه بزرگ شما همین جا است چرا كه اگر شما یك اقدامی را كه سرتاسر آن را كه كلیدش در دست دشمن است را به عنوان خط قرمز بدانید باید همه منافع آن را واگذار كنید چرا كه دشمن تهدید می‌كند و شما مدام فعالیت‌های خود را تعطیل كنید و فردا دشمن می‌خواهد كه شما فعالیت‌های هسته‌ای، نانوتكنولوژی و فعالیت‌های هوا فضای خود را تعطیل كنید لذا شما باید خط قرمز خود را منافع ملت قرار دهید و ما گفتیم كه خط قرمز ما منافع ملت است و یكبار برای همیشه باید این تحریم‌ها شكسته می‌شد و از بین می‌رفت چرا كه نمی‌شد مدام آنها تهدید كنند و آنها یكبار تهدید كردند و ما آن تهدید را شكستیم و برای همیشه تهدیدها پایان یافت.

وی افزود: بدترین و سنگین‌ترین تهدید‌ها كه در جهان وجود داشت علیه ما تصویب كرده بودند كه سال 73 و 74 آقای كلینتون قانون داماتو را تصویب كرد و این امر یعنی بیش از 20 میلیون دلار معامله با ایران تحریم شود كه در آن موقع تورم 5/49 درصد شد و این دفعه هم آمدند و همه بانكها را بستند و این امر یعنی یك دلار معامله هم تعطیل شد اما به لطف خداوند و هوشمندی جوانان، بازرگانان و متخصصان اقتصاد كشور آنچنان آن تحریم‌ها شكسته شد كه آنها دیگر قادر نیستند كه هیچ چیز دیگری را علیه ملت ایران تصویب كند و ما امروز به یك سازمان جدیدی در مبادلات بین‌المللی رسیده‌ایم كه خارج از دسترس و اقتدار آنها است.

محمود احمدی نژاد

رئیس‌جمهور با اشاره به تحریم‌های اقتصادی دشمنان گفت: آنها ما را تحریم اقتصادی كردند اما باید امروز ببینیم كه اقتصاد چه كسی رو به ویرانی و اقتصاد چه كسی رو به شكوفایی است و باید ببینیم بانك‌های كدام كشور ورشكسته شده و بانك‌های كدام كشور با قدرت در حال فعالیت است آنها در گذشته دهها جلسه می‌گذاشتند و می‌نشستند قدرت دشمن را دهها برابر و قدرت ملت را در كمترین سطح ارزیابی می‌كردند تا اینكه مرا قانع كنند تا از مواضع خود كوتاه بیایم و حتی یكی از همین افراد در تلویزیون گفت كه یك ماه دیگر به ایران حمله می‌شود و من به او پیغام می‌دهم و حتی اگر چنین چیزی قرار بود انجام شود تو نباید چنین حرفی می‌زدی چرا كه برای یك سیاستمدار یك ماه هر لحظه‌اش هزاران فرصت است و من به این دوستان گفتم كه شما انقدر كه قدرت دشمن را بزرگ می‌كنید یك ذره هم در خصوص قدرت ملت ایران صحبت كنید و من در تلویزیون گفتم كه محال است یك نفر قدرت این را داشته باشد كه به ایران حمله كند و این صحبت من بنا بر تحلیل هزاران كارشناس نظامی و سیاسی بود و من به زودی در جلسه‌ای كه كه این قدرتها در آن وجود دارند از آنها سئوال خواهم كرد كه اگر كسی جرأت دارد به ایران حمله كند دست خود را بلند كند.

وقتی با اعتماد به توانمندی‌ها و نگاه عالمانه وارد صحنه می‌شویم نتایج صدها برابر می‌شود

احمدی‌نژاد تأكید كرد: تعلیق را نمی‌توان از موضع ضعف و التماس برطرف كرد لذا تهدید را باید از موضع اقتدار و صداقت برطرف كرد و حتی اگر هم جنگ نباشد باز هم باید از موضع اقتدار رفتار كرد؛ خداوند در قرآن مثل این افراد را مثل كلب می‌داند كه اگر بایستی او هم می‌‌‌ایستد اگر فرار كنی دنبالت می‌آید و اگر به سمتش بروی از تو فرار می‌كند.

وی با اشاره به بحث آزادیها در ایران ،گفت: افرادی بوده‌اند كه در این كشور مسئولیت داشته‌اند و در زمان آنها فقط یك روزنامه بوده است كه هفته یك مقاله اقتصادی علیه آنها چاپ می‌كرده كه آنها تحمل نكردند و داد و فریاد راه انداختند و بالاخره آن روزنامه را خفه كردند و دوره‌ای هم گذشت كه انتقاد سیاسی می‌كرد و بالاخره به آن روزنامه فشار آوردند تا نفس آن روزنامه را بند آوردند و در یك دوره‌ای هم بود كه یكی از اساتید به صرف انتقادی كرده بود كه چند نفر را در آن دانشگاه راه انداختند و شعار مرگ بر آن استاد را سردادند و علیه او اطلاعیه زدند اما بدانید چهار سال كه به این برادر كوچك شما بیست الی سی روزنامه به این برادر كوچك شما از صبح تا شب هر چه می‌خواهد می‌گوید و بنده هم به دوستان گفتم كه اجازه بدهید كه این روزنامه‌ها باشد چرا كه آزادی خوب است و بگذارید كه آنها طمع شیرین آزادی را بچشند.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: برخی به من می‌گویند تو دیكتاتور هستی اما اگر نوكری ملت و ایستادن بر منافع مردم فحش خوردن و كوتاه نیامدن، دیكتاتوری است ما به این امر افتخار می‌كنیم اما اگر كوتاه آمدن در برابر زورگویان دنیا اسمش عقلانیت،برنامه درست، منطق و كار غیر ماجراجویی است، بنده می‌گویم كه اصلاً اهل چنین عقلانیتی نیستم و هرگز نخواهم بود.

*امروز چه شده كه برخی با هر وسیله‌ای می‌خواهند رئیس‌جمهور شوند

رئیس جمهور با اشاره به دو دیدگاه علمی گفت: برخی فشار می‌آورند و می‌گویند این دولت صادرات را رها كرده است و واردات را افزایش داده، اما به آنها می‌گویم اولا آمار و ارقام چنین چیزی را نشان نمی‌دهد و اگر وقت بود آقای میركاظمی دقیقا آمار سال به سال دولت را ارائه می‌كردند.

وی افزود: نگاه ما به عرصه اقتصاد، یك نگاه علمی است؛ چرا كه ما نمی‌خواهیم با هو و جنجال كشور را اداره كنیم و می‌خواهیم مشكلات اقتصاد یكی پس از دیگری برطرف شود و باید بگویم كه در هیچ جای دنیا واردات گناه نیست؛ چرا كه یكی از جلوه‌های رشد اقتصادی، توسعه واردات و صادرات است و این امر معنا ندارد كه بگوییم ما هیچ وارداتی انجام نمی‌دهیم و تنها صادرات خواهیم داشت و این امر خنده دار است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ‌اگر ما تنها صادرات داشته باشیم می‌خواهیم با درآمد آن چه كاری انجام دهیم؟ مثلا فرض كنیم كه حساب‌های ما در بانك‌های غربی به هزار میلیارد دلار برسد كه بالاخره این امر باید به یك خدمت در دست مردم تبدیل شود و الا هیچ سود دیگری ندارد؛ چرا كه همواره نسبت واردات و صادرات مهم است اما خدا كند روزی برسد كه ما در كشورمان سالی 300 میلیارد دلار واردات و 500 میلیارد دلار صادرات داشته باشیم كه این امر معنایش شكوفایی كشور است.

احمدی‌نژاد در ادامه اظهار داشت: امروز معنای تجارت در جهان همین صادرات و واردات است كه باعث رشد و افزایش اشتغال می‌شود، اما برخی همواره بر سر دولت فریاد می‌كشند، اما بدانند كه رشد واردات در این دولت كمترین و رشد صادرات در این دولت بیشترین بوده است و نسبت صادرات غیرنقدی ما به واردات ما در ابتدای این دولت 22 درصد در سال بود اما در این 4 سال ما آن را به 39 درصد رساندیم و در حال جبران تراز منفی تجاری هستیم.

وی با اشاره به متوسط تعرفه واردات گفت:‌ متوسط تعرفه واردات پیش از این دولت 22 درصد بود، اما در این دولت به 33 درصد رسید یعنی واردات گران تر شده است، اما برخی می‌خواهند ما تعرفه‌ها را بالا ببرند تا اجناس گران شود و پس از آن فریاد بزنند كه دولت گرانی و تورم درست كرده است. مثلا برخی به ما مدام توهین می‌كردند كه شما سیب و پرتقال وارد كرده‌اید و كشور را فروخته‌اید و اگر ما بیاییم دیگر این كار را نمی‌كنیم، اما یكی از كارهایی كه ما انجام داده‌ایم تنظیم میوه در بازار بود.

تعلیق را نمی‌توان از موضع ضعف و التماس برطرف كرد لذا تهدید را باید از موضع اقتدار و صداقت برطرف كرد و حتی اگر هم جنگ نباشد باز هم باید از موضع اقتدار رفتار كرد

رئیس‌جمهور با اشاره به تنظیم میوه در این دولت گفت: طرح تنظیم میوه این بود كه مثلا وقتی یك كشاورز مركبات خود را در انبار یا در سردخانه قرار می‌داد و 20 الی 30 درصد آن خراب و نابود می‌شد، دولت آمد و با صادرات این درصد در بازار تنظیم میوه ایجاد كرد و در پائیز اجازه داد مازاد بر نیاز مصرف كه باید در انبارها نگهداری شود، صادر شود، تا هم مردم با قیمت مناسب خریداری كنند و هم كشاورز درآمد مناسبی داشته باشد و فلسفه تجارت خارجی همین مسئله است و این یك مدیریت عالمانه اقتصادی است.

احمدی‌نژاد با بیان اینكه ما باید كل كشور را بسازیم، گفت:‌ امروز راه برای ساختن ایران باز شده است و حداكثر نقش دولت این است كه زنجیرها را از پای ملت باز كنند و موانع را از بین ببرند و اگر دولت به معنای عامش یعنی سه قوه مانع ملت نشوند، این ملت به سرعت پرواز می‌كنند و همه عرصه‌های جهانی را فتح خواهد كرد و این ملت، ملت توانمندی است و در عرصه‌های مختلف به دستاوردهای بسیاری رسیده است.

وی افزود:‌ امروز باید دست به دست هم بدهیم؛ چرا كه دشمن می‌خواهد از ملت ایران انتقام بگیرد. برخی به من می‌گویند چرا شما طراحی‌های ویژه آنها را در دانشگاه كلمبیا خنثی كردید و چرا طراحی‌های آنها را در در اجلاس ضد نژاد پرستی ژنو "دوربان 2 " خنثی كردید و چرا ركن اصلی استقلال رژیم صهیونیستی را در هم شكسته‌اید و چرا از عزت ملت ایران دفاع كردید؟ چون آنها می‌خواهند از ملت ایران انتقام بگیرند.

رئیس‌جمهور با طرح این سوال كه دولت نهم چه كارهایی انجام داده است؟ گفت: آیا دولت‌های گذشته ضعف و اشتباه نداشتند و مگر می‌شود كه یك دولت ضعف و اشتباه نداشته باشد؟ و برخی آنچنان صحبت می‌كنند كه انگار یك گلستان را تحویل این دولت دادند و ما آن را تبدیل به یك بیابان كردیم و این سوال مطرح است كه آیا در این كشور هیچ مشكلی نبود؟

احمدی‌نژاد با اشاره به مسئله هسته‌ای گفت:‌ دلیل اینكه ما باید به شهرستان‌های مختلف می‌رفتیم این بود كه نقطه اتكای ما ملت بود و باید ملت از همه چیز باخبر می شد و باید در همه جای ایران آن شعار مقدس كه همان شعار انرژی هسته‌ای حق مسلم ما است را فریاد می‌زدند تا این انسجام دشمنان را عقب براند و اگر هزاران نفر مانند ما در این عرصه فدا شوند، ارزش دارد كه به گوشه چشم و ابروی عزت ملت ایران ضرر كوچكی وارد نشود.

وی با اشاره به هجوم برخی افراد در داخل كشور به دولت‌نهم گفت: به خدا قسم من در حدی نیستم كه كسی به من حمله كند و روزی در دانشگاه در خدمت مردم بودیم و امروز هم آمدیم تا برای كشور كار كنیم و اگر جایی خیانت و یا كم كاری كردیم و اگر بد عمل كردیم بگویید.

رئیس‌جمهور در پایان گفت: امروز چه خبر شده است و در این ساختمان سفید ریاست جمهوری كه ما در آن حضور داریم چه چیزی وجود دارد كه این قدر برخی را بر آن داشته است تا به هر وسیله‌ای حتی با زیر پا گذاشتن اخلاق به آن دست پیدا كنند.

برای دیدن اخبار، اطلاعات، تحلیل های انتخاباتی دیگر کاندیداها اینجا کلیک کنید.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور