تبیان، دستیار زندگی
تمام زمان پرکردن فرم تنها ۱۰ دقیقه طول می کشد و در صورتی که زوجین کارهای دیگر مثل دادن آزمایش و پیدا کردن داور را سریع انجام دهند ،می توانند به سرعت هر چه تمام تر از زندگی در کنار هم استعفا دهند!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به آرامی به عنوان یک مد!

طلاق

بررسی ها و گفته های فردی که مسئول پر کردن درخواست های طلاق بود نشان می دهد تمام زمان پرکردن فرم تنها 10دقیقه طول می کشد و در صورتی که زوجین کارهای دیگر مثل دادن آزمایش و پیدا کردن داور را سریع انجام دهند ،می توانند به سرعت هر چه تمام تر از زندگی در کنار هم استعفا دهند!  زندگی در دنیای صنعتی همه مسائلش متفاوت است و گاه عجیب و غریب. تولدش، بزرگ شدنش، ازدواجش و حتی طلاقش. تا چند سال قبل طلاق پدیده ای مذموم و قبیح در جامعه به شمار می رفت و افراد در شرایط بسیار حاد به طلاق فکر می کردند و یا گاه آنقدر در پیچ و خم مراحل قانونی گم می شدند که بی خیال طلاق گرفتن از هم می شدند و سعی می کردند زندگی شان را ادامه دهند. اما حالا با گسترش نوعی از طلاق، دیگر نیاز نیست کفش آهنین برای جدا شدن از هم بپوشند و یا فقط تنها به دلیل وجود مشکلات بزرگ به دادگاه مراجعه کنند. حال آنها می توانند به راحتی به دادگاه مراجعه کنند و بعد از مدت کوتاهی از دادگاه خارج شده و فاتحانه بگویند: «راحت شدم»

زوجینی که به دنبال بهترین گزینه برای حل مشکلاتشان هستند  گاه به دلیل طولانی بودن مراحل طلاق در دادگاه ها تصمیم می گیرند به جای چندین ماه معطل شدن ،با توافق یکدیگر طلاق بگیرند.

توافق برای نابودی زندگی

افزایش طلاق در زندگی هزاره سوم در ایران مرز هشدار را رد کرده است . براساس آمارهای به دست آمده از این تحقیق تا سال 79 رشد طلاق در ایران سیری آرام و تقریبا ثابتی را طی می کرده است اما از سال 80 طلاق با سیر صعودی چشمگیری در ایران مواجه شده است. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان طلاق توافقی دو سوم از طلاق های موجود در کشور را تشکیل می دهد، این نوع جدید از طلاق به آرامی به عنوان یک مد! در میان افراد جامعه جا افتاده است و زوجینی که به دنبال بهترین گزینه برای حل مشکلاتشان هستند، گاه به دلیل طولانی بودن مراحل طلاق در دادگاه ها تصمیم می گیرند به جای چندین ماه معطل شدن ،با توافق یکدیگر طلاق بگیرند تا قاضی، آنان را به مشاور و... ارجاع ندهد.

طلاق

از اقدام تا طلاق فاصله ای به اندازه...

نماینده قوه قضاییه در شورای فرهنگی اجتماعی زنان در این باره می گوید: «در حقوق بسیاری از کشورها زمانی با نام «مهلت فکر» یا «مهلت تجدید نظر» پیش بینی شده است که گاه سه ماه و گاهی هم تا شش ماه تعریف شده است تا شاید رابطه زوجین در این مدت به سازش بینجامد. در ایران هم قضات معمولا برای تجدید نظر فرصتی را تعیین می کنند.»

این ادعا در حالی است که مشاهدات خبرنگار اجتماعی ما از دادگاه تهران نشان می دهد که زوج های بسیاری هر روز در دادگاه خانواده رفت و آمد می کنند که تنها در دو روز کارهای طلاقشان انجام شده است.

طبق ماده 27 در صورتی که زوجین به صورت توافقی متقاضی طلاق باشند باید به مراکز مشاوره خانواده مراجعه نمایند. این مراکز ضمن ارائه خدمات مشاوره ای، سعی در سازش و انصراف آنان از درخواست طلاق می نماید. به هر حال هر روز بر تعداد کسانی که راه طلاق توافقی را برای جدایی انتخاب می کنند بیشتر می شود. حال با دلایل منطقی و یا غیر منطقی. وسزاست که در جهت کاهش این آمار طلاق به این قوانین و تسهیلات قانونی بیشتر توجه نمود و با اشتیاق افزون تری مورد استفاده قرار داد.

قبل از اینکه به سراغ وکیل بروید، به مشاوره فکر کنید. در بعضی موارد، مشاوره ممکن است یک رابطه خوب را حفظ کند و بچه‌ها را از رنج بی‌دلیل نجات دهد.

به بچه ها فکر کنید

«بچه‌ها» یادتان باشند. از آنها نخواهید که طرف کسی را بگیرند، این کار فقط باعث می شود آنها گوشه‌گیر شوند و در حالی که هر دو پدر و مادرشان را دوست دارند، عذاب بکشند و خودشان را مقصر بدانند. آنها هیچ چاره‌ای ندارند غیر از اینکه تمام امواج غم و غصه‌ای را که شما برایشان می‌فرستید بپذیرند. کودک در ذهنش خیال می‌کند «مسوول» خوشبخت نبودن شما اوست، خیال می‌کند همه چیز تقصیر اوست و...علاوه بر این، خیلی مهم است که بچه‌ها بفهمند بدون توجه به احساسی که شما نسبت به هم دارید، عشق و علاقه‌تان نسبت به بچه‌ها هیچ تغییری نکرده است. بهترین حالت، وقتی است که شما همچنان با هم ارتباط داشته باشید و آخرین خبرها را رد و بدل کنید.  آنها «اجازه یابند» هر وقت که خواستند راجع به پدر یا مادرشان پیش دیگری حرف بزنند. ایجاد کردن چنین فضایی بعد از طلاق سبب می‌شود که در آینده، همه افراد خانواده نسبتا راضی باشند و همه از منطق و عقلشان پیروی کنند.

زندگی مثبت -  روزنامه مردم سالاری

تنظیم برای تبیان: کهتری

مقالات مرتبط

تاثیرات طلاق بر فرزندان

طلاق؛ رهایی یا نابسامانی

یک جوالدوز به خود یک سوزن به کودکتان

قبل از طلاق به این توصیه ها توجه کنید

طلاق می گیریم اما زندگی می کنیم

طلاق ، سرنوشتی ابهام آمیز برای كودكان

طلاق بی طلاق، فقط زندگی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.