تبیان، دستیار زندگی
شما هم احتمالاً شنیده‏اید که برخی غذاها موجب می ‏شوند شما جوان ‏تر به نظر آیید. به نظر من هم این غذاها موثر هستند، مخصوصا اگر همراه با دیگر روش های سالم زیستن باشند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

6 نکته برای شاداب ‏تر و جوان ‏تر شدن

شادابی

شما هم احتمالاً شنیده‏اید که برخی غذاها موجب می ‏شوند شما جوان ‏تر به نظر آیید.

به نظر من هم این غذاها موثر هستند، مخصوصا اگر همراه با دیگر روش های سالم زیستن باشند.

در زیر نکاتی را که موجب ایجاد یک احساس خوب و دلپذیر در شما می ‏شود و توصیه هایی را برای مبارزه با پیری برای ‏تان آورده‏ام.

1- به اندازه کافی بخوابید.

خواب

کم‏ خوابی عوارض زیادی دارد، یکی از عوارض کم‏ خوابی پیری است. علاوه بر این کم خوابی بر روی کنترل وزن نیز تاثیر دارد. استرس‏ ها ممکن است نیاز به خوابیدن را افزایش دهند.

مطالعات نشان می ‏دهد که عدم خواب کافی می ‏تواند میزان هورمون گرسنگی (یعنی گرلین ghrelin) را در بدن تغییر دهد و در نتیجه تمایل به خوردن مواد غذایی شیرین، در فرد بسیار بالا می رود.

تحقیقات بیانگر این مطلب هستند که خواب شبانه کمتر از 7 ساعت، برای اغلب افراد کافی نیست.

اما در نهایت این شما هستید که می‏ دانید که چه مقدار خواب برای بدن و شرایط شما کافی است.

2- به مقدار کافی آب بنوشید.

آب

با اینکه اغلب اوقات، نوشیدن آب ‏میوه صنعتی، نوشابه و دیگر نوشیدنی ‏های پُرکالری، وسوسه برانگیز است، اما این نوشیدنی‏ ها، نه تنها کالری زیادی دارند، بلکه موجب "دهیدراتاسیون" یا "کم ‏آبی بدن" نیز می ‏شوند که این امر باعث می ‏شود پوست شما خسته به نظر آید.

علاوه بر این، نظر محققان بر این است که از هر سه مرتبه ای که فکر می ‏کنید گرسنه هستید، دو مرتبه ی آن شما تشنه هستید. پس نوشیدن آب به میزان کافی کمک می ‏کند تا شما لاغر شوید.

میزان نیاز به مایعات، در افراد متفاوت است، اما به طور کلی 1500 تا 2000 میلی لیتر در روز، میانگین میزان مصرف مایعاتی است که توصیه شده است.

وقتی بدن یک فرد کاملا سیراب است، ادرارش شفاف می شود.

استرس

3- با استرس مبارزه کنید.

ورزش به سوخت کالری در بدن و مقابله با استرس بسیار کمک می کند. اما اگر شما به هر دلیلی عصبی و مضطرب هستید، ممکن است فقط با انجام یک فعالیت بدنی مثل بدنسازی، نتوانید آرام شوید. پس به دنبال دیگر راه های مبارزه با استرس نیز باشید.

نفس عمیق

4- نفس عمیق بکشید.

خیلی از افراد نمی ‏دانند که با تنفس عمیق می توان نشاط و شادمانی را به دست آورد.

حقیقت این است که اکثر مردم، سطحی و کم‏ عمق نفس می‏ کشند، آن هم در حصار قفسه سینه ‏شان، در صورتی که یک تنفس عمیق باید از اعماق ریه‏ ها و با استفاده از دیافراگم انجام شود. این گونه تنفس برای مقابله با اضطراب بسیار سودمند است.

ماهی قزل آلا

5- ماهی چرب بخورید.

ماهی‏ های چرب، مانند قزل‏آلا، دارای مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که نه تنها برای سلامتی پوست و دستگاه قلبی – عروقی مفیدند، بلکه به همان اندازه برای کاهش سطح استرس نیز سودمند می ‏باشند.

برخی متخصصان توصیه کرده‏اند که مصرف روزانه ماهی چرب می ‏تواند موجب تاخیر و حتی رفع نیاز به جراحی پلاستیک شود.

6- تفکر مثبت داشته باشید.

تفکر مثبت

می ‏گویند که ما همان چیزی هستیم که فکر می ‏کنیم.

آمار قطعی وجود دارد که به طور متوسط حدود 000/60 مطلب (فکر) در طی روز، به سراغ‏ افراد می‏آیند(البته خیلی از این ها، افکاری است که ما روزها و حتی سال‏ها گرفتار آن هستیم).

حال اگر خیلی از این ها، افکار و اندیشه‏های منفی باشند، نه تنها با ایجاد استرس، روی بدن ما تاثیر مخربی می گذارند، بلکه موجب می ‏شوند روی صورت ما نیز خطوط نگرانی و دلواپسی نقش ببندند.

علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که تفکر مثبت، علاوه بر خنده ی روزانه موجب می ‏شود که میزان اندورفین (ماده شیمیایی که موجب ایجاد احساس خوب در بدن می‏شود)، نیز در بدن بالا برود که این امر باعث می ‏شود، شما جوان ‏تر به نظر آیید.

تفکر مثبت موجب می‏ شود که افراد بیشتری به طرف شما جذب شوند، زیرا هر کسی دوست دارد نزد فردی باشد که خوشحال و شاداب است.

تلقین بسیار موثر است. البته مطمئنا خیلی سخت است که در شرایط سخت و دشوار، لبخند بزنید، اما تحمل کنید و این کار را ادامه دهید، آن وقت خواهید دید که چه اتفاقی می‏افتد.

در ضمن خودتان هم، با آدم ‏های مثبت و خوش ‏اخلاق معاشرت کنید و به سراغ آنها بروید. این را به خاطر داشته باشید که احساسات و اخلاق، قابل سرایت هستند.

با عمل به این توصیه ها، شاداب ‏تر و جوان‏ تر به نظر می رسید. به شما تبریک می گویم!

مریم مرادیان نیری – سایت تبیان

*مطالب مرتبط:

خوردنی‌هایی برای حفظ جوانی و طول عمر

رازهای طولانی كردن عمر

قدرت ایمنی بدن و طول عمر

دارویی برای شادی وجود دارد؟

12 قدم به سوی شادی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.