تبیان، دستیار زندگی
چوب پرده ای بر گزینید که دست کم 15 سانتی متر بیش تر از لبه ی پنجره ها از هر دو طرف امتداد داشته باشد. اینکار باعث می شود که بتوانید پرده ها را به طور کامل به عقب بزنید تا حداکثر میزان نور وارد اتاق شود و البته پنجره هم پهن تر به نظر آید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خانه ی ساده و زیبا

خانه ی ساده و زیبا

بهترین پوشش پنجره:

پارچه های توری که بسیار نازک و لطیف اند، برای پوشش دادن پنجره ها کاربرد خوبی دارند و می توان از طریق پرچین کردن پرده ها پنجره را به طور کامل پوشاند بدون آن که اتاق شما تاریک شود. تور از لحاظ هزینه نیز مقرون به صرفه است و می توان تا سه برابر عرض پنجره، پارچه تهیه کرد. ممکن است از رنگ طبیعی چای برای کاراملی کردن تور (به ویژه تورهای استفاده شده) و تغییر دادن محیط زندگی استفاده کنید. برای دستیابی به این منظور، حدود صد عدد چای کیسه ای را در دو کتری بزرگ دم کنید و پارچه را نزدیک به یک ساعت در این محلول قرار دهید.

حصیرها، زیراندازهای کنفی و الیاف دریایی چنان اند که لکه و چربی را به خود نمی گیرند.

محافظت از اشیای براق:

سطوح بسیار براق نور را در فضا می پراکنند و روشنایی محیط زندگی و کار را دو چندان می سازند. اما این عیب را دارند که هرگونه خراشیدگی را سریع نشان می دهند. این موضوع، به ویژه در مورد اشیای چوبی و فلزی با سطح براق و صیقلی بیش تر صدق می کند. راه حلی که برای رفع این مشکل وجود دارد، این است که از افشانه های محافظ  ضد خش استفاده کنید و لایه ای نازک بر روی وسیله ی مورد نظر بپاشید.

خانه ی ساده و زیبا

چوب پرده:

چوب پرده ای بر گزینید که دست کم 15 سانتی متر بیش تر از لبه ی پنجره ها از هر دو طرف امتداد داشته باشد. اینکار باعث می شود که بتوانید پرده ها را به طور کامل به عقب بزنید تا حداکثر میزان نور وارد اتاق شود و البته پنجره هم پهن تر به نظر آید.

                                                                       زیبا ساختن مبلمان:

خانه ی ساده و زیبا
خانه ی ساده و زیبا

برای افزودن طرح یا رنگ به محیط زندگی تان، البته در مقیاس های کوچک، کوسن ها بهترین انتخاب اند. کوسن یا بالشتک تزیینی به پارچه ی زیادی نیاز ندارد. از این رو، می توانید در پارچه فروشی ها به دنبال کناره های رنگارنگ از پارچه های ته توپ بگردی و با بهایی اندک آن ها را تهیه نمایید. به ویژه اگر طرح مورد نظر شما اجناس لوکس و مدرنی را طلب می کند – که غالباً هم قیمت شان بالاست – این پیشنهاد خوبی برای شماست. همین طور می توانید در دست دوم فروشی ها و یا بازارهای سنتی به دنبال منسوجات قدیمی یا زده دار بگردید. در این مکان ها می توانید اجناس مورد نظرتان را با قیمت ارزان بخرید و به جای رو انداز مبل یا رومیزی از آن ها استفاده کنید. پارچه های گلدوزی و قیطان دوزی شده برای روح بخشیدن به حال وهوای قدیمی اتاق بسیار مناسب و عالی هستند.

انواع زیرانداز:

پوشش هایی از جنس الیاف طبیعی، هم چون الیاف دریایی، کنف و الیاف پوست نارگیل، بافت زبر و ناهموار و در عین حال جذابی دارند؛ از این گذشته بسیار هم بادوام هستند. البته برخی از آن ها چنانچه غذا بر روی شان ریخته شود، به سختی پاک می شوند و لکه بر روی سطح شان باقی می ماند. اما حصیرها، زیراندازهای کنفی و الیاف دریایی چنان اند که لکه و چربی را به خود نمی گیرند.

زیبایی بامبو:

بامبو گزینه ی خوبی از میان چوب هاست. زیرا فضایی دوستانه و صمیمی را به ارمغان می آورد. این نوع چوب برای کفپوش هم، مانند مبلمان، انتخاب عالی و درجه یکی است. تخته ها و الوارهای ساخته شده از چوب بامبو، پرداخت پرجلا و براق و درخشانی دارند و نظافتشان هم آسان است. در ضمن، محیطی کاملاً شرقی و آرامش برانگیز در اتاق شما به وجود می آورد.

ایران آذین

تنظیم برای تبیان: کهتری

مقالات مرتبط

بهاری بیارایید

به شیوه ای نو بچینید

نوآورانه بچینید

تنوع در دکوراسیون خانه

رمز داشتن خانه ای مرتب

پارچه های سنتی و دكوراسیون شرقی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.