تبیان، دستیار زندگی
هنوز سروصدای پرونده شکایت محمد مایلی کهن و امیرقلعه‏نوعی از یکدیگر پایین نیامده بود که سرمربی سایپا با وارد کردن اتهامی بزرگ به فیروز کریمی ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همه شاهدان مایلی کهن

محمد مایلی کهن

هنوز سروصدای پرونده شکایت محمد مایلی کهن و امیرقلعه‏نوعی از یکدیگر پایین نیامده بود که سرمربی سایپا با وارد کردن اتهامی بزرگ به فیروز کریمی سرمربی صباباتری فوتبال ایران را دوباره در شوک فرو برد. مایلی کهن مدعی شد که فیروز کریمی یکی از عوامل اشاعه دوپینگ در فوتبال ایران است و سال‏ها بازیکنانش را به زور آمپول به میدان می‏فرستد.

این ادعای مایلی کهن آنقدر عجیب بود که حاشیه فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی را دو چندان کرد. سرمربی سایپا سپس راهی کمیته انضباطی شد و برای اثبات ادعاهایش فهرست 7 نفره‏ای را به عنوان شاهدان پرونده دوپینگ ارایه کرد تا تحقیقات در این زمینه آغاز شود. قرار شده شریفی رئیس کمیته انضباطی این 7 نفر را به فدراسیون فوتبال احضار کند تا مورد تحقیق قرار گیرند.

حالا نمی‏دانم این صحبت‏ها به نفع مایلی کهن است یا به سود فیروز کریمی. باور کنید فوتبال بدون آمپول خنده‏دار و تمسخر‏‏آمیز است. از زمانی که در تیم‏های نوجوانان بازی می‏کردم همه بازیکنان آمپول می‏زدند و هر کسی بنا به نیازی که داشت آمپول‏ انواع ویتامین و ب کمپلکس به خود می‏زد.»

جالب است بدانید از این شاهدان چند نفر در گفتگو با رسانه ها بر حرف‏های محمدمایلی کهن صحه گذاشتند و اعلام  کرده‏اند در کمیته انضباطی با هر مرجع دیگری حاضر به تایید بحث آمپول و ... هستند اگر صحت حرف‏های مایلی کهن ثابت شود فوتبال ایران شوک بزرگی را متحمل خواهد شد و به قول معروف فیروز کریمی هم متحمل محرومیت‏های طولانی و جرایم نقدی خواهد شد. جالب است بدانید فیروز کریمی سرمربی صباباتری اعلام کرده تمام شاهدان مایلی کهن را رسوا خواهد کرد. حال بد نیست بدانید که مایلی کهن یادداشتی را تنظیم کرده تحت عنوان «یاد حاجی فیروز‏ها به خیر!» و نه نوعی دوباره فیروز کریمی را مورد آماج حملات خود قرار داده است.

در همین راستا تصمیم گرفتیم تا به سراغ 7 شاهدی که نام آنها در لیست آمده است برویم تا صحبتهای آنها را جویا شویم. در زیر حرف‏های شاهدان مایلی کهن می‏آید:

محمد مومنی

«آقای مایلی کهن مرد شریفی است و من حرف‏هایش را قبول دارم چون به فوتبال پاک اهمیت می‏دهد و دوست دارد فوتبال ایران، عاری از هر گونه آلودگی باشد. بنده درباره حرف‏هایی که پیش آمده و اظهارات اخیر پیرامون بحث آمپول زدن به بازیکنان توسط آقای فیروز کریمی تمام ادعاهای آقای مایلی کهن را تایید می‏کنم.

بنده سال‏ها با فیروز کریمی کار کرده‏ام و می‏توانم شهادت بدهم که ایشان بارها از ما خواسته‏اند قبل زا بازی یا در تمرینات آمپول تزریق کنیم. البته من نمی‏‏دانم محتویات آن آمپول‏ها چه بوده اما اینکه آقای مایلی کهن گفته کریمی چنین درخواست اجباری از بازیکنانش دارد دروغ نگفته و من خودم هم این کار را کرده‏ام.

من حتی کاپیتان تیم بودم که آقا فیروز دستور دادند از بچه‏ها بخواهم آمپول بزنند و این کار را کرده‏ایم. نمی‏خواهم حقیقت را کتمان کنم و در کمیته انضباطی هم این مسئله را تایید می‏کنم البته همان‏طور که گفتم چون از محتویات آمپول‏ها بی‏اطلاع بودم هرگز نخواهم گفت که مواد نیروزا بوده و آقای کریمی به اشاعه دوپینگ کمک کرده ولی اصل ماجرا یعنی آمپول زدن را قبول دارم.»

فرهاد مجیدی

فرهاد مجیدی

«در مورد صحبت‏های انجام شده مبنی بر اینکه من به کمیته انضباطی می‏روم باید بگویم که تاکنون به کمیته انضباطی نرفته و آقای شریفی را هم از نزدیک ندیده‏ام.

محمد مایلی کهن استاد من است اما من قرار نیست علیه کسی شهادت بدهم چرا که نه آمپولی زدم و نه دیده‏ام کسی و بازیکنی آمپول بزند و این مسائل به من ارتباط ندارد. در هر صورت هر سازمانی دستگاه و مدیریت مخصوص به خود را دارد که آنها به امور آن سازمان رسیدگی می‏کنند و من از این مسئله اطلاعی ندارم. باز هم تاکید می‏کنم که نه تاکنون شریفی را دیده‏ام و نه از مسئله آمپول زدن به بازیکنان خبر دارم. اگر هم رئیس کمیته انضباطی صلاح بداند به این کمیته می‏روم اما آنجا هم می‏گویم نه تاکنون آمپول زده‏ام و نه از این ماجراها خبر دارم. اینکه چرا نام من در فهرست 7 نفره شاهدان قرار دارد خودم هم بی‏خبرم و دوست ندارم علیه چیزی که نمی‏دانم شهادت دهم.»

مجید نوروزی

«از قول من بنویسید حرف‏های آقای مایلی کهن همگی صحت دارد و من در هر دادگاهی حاضرم برای تایید این صحبت‏ها حضور پیدا کرده و شهادت دهم. ایشان گفته‏اند کریمی بازیکنانش را با زور آمپول به بازی می‏فرستند بله من در استقلال اهواز و پاس شاهد بودم که آقای کریمی از ما می‏خواستند آمپول‏ بزنیم و بازی کنیم.

چرا باید چیزی که با چشمان خودم دیده‏ام را کتمان کنم و چرا باید حقیقت را انکار نمایم. آقای مایلی کهن هر حرفی زده راست گفته و من به کمیته انضباطی می‏روم تا درباره حرف‏های حاج آقا شهادت بدهم. البته فعلاً که ما را احضار نکرده‏اند اما من از چیزی نمی‏ترسم و لازم باشد می‏روم و حرف‏هایم را می‏زنم. به نظر من آقای مایلی کهن انسان شریفی است و حرف‏هایی که می‏زند از سر دلسوزی برای فوتبال ایران است.

امیدوارم مسئولان هم کمک کنند تا فوتبال ایران سلامت خود را باز یابد بنده اعتقاد زیادی به حرف‏های مایلی کهن دارم.»

اشکان نامداری

اشکان نامداری

«من بازیکن استقلال هستم و با این باشگاه قرار داد دارم اگر مدیرعامل به من دستور دهد که باشگاه نمی‏خواهد در این پرونده ورود کند ممکن است به کمیته انضباطی نروم و از فیروز کریمی و محمد مایلی کهن عذرخواهی کنم. در 18 سالی که فوتبال بازی می‏کنم همواره دیده‏ام که به بازیکنان آمپول تزریق می‏شود اما اینکه محتویات این آمپول‏ها چیست مقوله‏ای جدا است. تحقیقات مفصلی درباره محتویات آمپول‏هایی که به من تزریق شده، کرده‏ام اما نتیجه این تحقیقات را فقط در صورتی که کمیته انضباطی بخواهد به آنها می‏دهم. روز چهارشنبه گذشته از کمیته انضباطی با من تماس گرفته شد که به دلیل حضور در شمال اعلام کردم نمی‏توانم بیایم اما هر زمانی که از من دعوت کنند در کمیته انضباطی حاضر خواهم شد و حرف‏هایم را می‏زنم. حالا نمی‏دانم این صحبت‏ها به نفع مایلی کهن است یا به سود فیروز کریمی. باور کنید فوتبال بدون آمپول خنده‏دار و تمسخر‏‏آمیز است. از زمانی که در تیم‏های نوجوانان بازی می‏کردم همه بازیکنان آمپول می‏زدند و هر کسی بنا به نیازی که داشت آمپول‏ انواع ویتامین و ب کمپلکس به خود می‏زد.»

مهرداد میناوند

مهرداد میناوند

«اول از هر چیزی باید بگویم که مسائل مربوط به آمپول زدن بازیکنانی که با آقای کریمی کار کرده‏اند جای خود، اما بسیاری مسائل دیگر هم هست که اگر نیاز باشد درباره آقای کریمی خواهم گفت. بنده معتقدم آقای مایلی کهن هر حرفی درباره کریمی زده صحت دارد و اینکه حاضرم شهادت بدهم بحث آمپول زدن بازیکنان قبل از بازی‏ها یا در تمرینات را تایید می‏کنم آقای مایلی کهن انسان شریفی است که باید حرف‏هایش را قبول کرد اگر کمیته انضباطی بخواهد، می‏روم و همه چیز را درباره  فیروز کریمی می‏گویم حتی چیزهایی که به درد کمیته انضباطی هم می‏خورد و فراتر از بحث آمپول است می‏گویم برخی از نزدیکان آقای کریمی چه کارها که نکرده‏اند و چه حرکت‏هایی که انجام نداده‏اند منتظرم تا ببینم کمیته انضباطی چه تصمیمی می‏گیرد از اینکه نام من در فهرست آقای مایلی کهن است ناراحت نیستم تازه حاضرم اگر بتوانم کمکی هم به این پرونده در کمیته انضباطی بکنم.»

علی علیزاده

علی‏علیزاده

«هرگز حاضر نیستم علیه آقای کریمی شهادت بدهم. نمی‏دانم چرا نام من در فهرست 7 نفره قرار دارد! اصلاً برای چه باید تایید کنم که آقای کریمی به بازیکنانش آمپول تزریق می‏کند و آنها را به میدان می‏فرستد؟ وقتی چنین چیزی را ندیده‏ام این کار را نخواهم کرد. من برای آقای مایلی کهن احترام خاصی قائل هستم و او را انسان شریفی می‏دانم اما ترجیح می‏دهم خودم را وارد این مسائل نکنم. این حرف‏های علی علیزاده مهاجم استقلال تهران است که درباره ادعاهای محمد مایلی کهن علیه فیروز کریمی و بحث دوپینگ مطرح کرده است.

مهاجم استقلال تهران هم ترجیح می‏دهد کمتر در این باره صحبت کند خصوصاً اینکه اعلام کرده ا گر به کمیته انضباطی برود حرف‏های سرمربی سایپا را تایید نخواهد کرد و می‏خواهد خودش  را از این پرونده مبرا کند علیزاده در مقطعی، سال گذشته با کریمی در استقلال تهران کار کرده است.»

داریوش رضاییان

«متاسفانه نمی‏دانم چرا نام من در این پرونده مطرح شده است من اصلا در جریان این مسائل نیستم و قرار هم نیست بروم و علیه فیروز کریمی حرف بزنم من اصلاً با ایشان کار نکرده‏ام و در هیچ مقطعی سرمربی من نبوده است، آن وقت چگونه درباره مسائل دوپینگ و آمپول زدن به بازیکنان حرف بزنم.

من با آقای مایلی کهن که صحبت می‏کردم به ایشان گفتم که تنها کسی که می‏تواند از حق بازیکنان دفاع کند شما هستید.

گفتم مربیانی هستند که وقتی با یک بازیکن کار نمی‏کنند از گوشه و کنار در کار او می‏گذارند تا زمین بخورد در حالی که نباید یک بازیکن آینده‏‏دار را خراب کرد و فقط آقای مایلی کنهن است که می‏تواند حق ما را بگیرد چون بی‏پروا حقایق را می‏گوید.

من برای آقای مایلی کهن احترام خاصی قائل هستم. آقای کریمی را هم تایید می کنم و هر دو از عزیزان هستند.

من به کمیته انضباطی نمی‏روم تا بگویم آقای کریمی به بازیکنان خود آمپول می‏زند چون من چنین چیزی را ندیده‏ام.»

نیما نکیسا

شاهدی که اسمش در لیست نیست

نیما نکیسا دروازه‏بان اسبق تیم ملی اگر چه نامش در فهرست 7 نفره ارائه شده از سوی محمد مایلی کهن به کمیته انضباطی نیست اما قرار شده به زودی به جمع شاهدان سرمربی سایپا بپیوندد.

وی گفت: ابتدا باید بگویم که بسیار متاسفم در مقطعی با فیروز کریمی کار کرده‏ام. من از آقای مایلی کهن به نام سید جلال‏الدین اسدآبادی نام می‏برم که می‏خواهد فوتبال ایران را پاک کند. ایشان مرد شریفی هستند و یقین دارم حرف‏هایش درباره آقای کریمی صحت داشته است.

درباره اینکه آیا فیروز کریمی بازیکنان را با زدن آمپول‏ به بازی می‏فرستد حرفی ندارم اما حاضرم درباره مسائل دیگری علیه کریمی شهادت بدهم که بسیار هم مهم است حتی حاضرم 10 تا بازیکن را با خودم به کمیته انضباطی به عنوان شاهد ببرم و ثابت کنم که کریمی چه کارها که نکرده است اگر مرا خواستند به کمیته انضباطی می‏روم.به هر حال حرف‏هایی هست که باید زده شود.

تنظیم برای تبیان : رضا سیگاری    منبع : خبر ورزشی

این داستان ادامه دارد ......