تبیان، دستیار زندگی
: رئال مادرید اسپانیا باشگاه: رئال مادرید Realmadrid رئیس باشگاه: فلورنتینو پرز استادیوم: سانتیگو برنابئو مادرید سال تاسیس: 1902 میلادی سایت رسمی باشگاه: www.realmadrid.com پیراهن: سفید سرمربی: گارسیا رومن ورزش زیبا و مهیج فو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معرفی باشگاه های بزرگ جهان

این هفته: رئال مادرید اسپانیا


باشگاه:

رئال مادرید Realmadrid

رئیس باشگاه:

فلورنتینو پرز


استادیوم:

سانتیگو برنابئو مادرید


سال تاسیس:

1902 میلادیسایت رسمی باشگاه:www.realmadrid.com

پیراهن:

سفید

سرمربی:

گارسیا رومن

ورزش زیبا و مهیج فوتبال تاكنون باشگاهی چون رئال مادرید از حیث تعداد قهرمانی و افتخار به خود ندیده است. شهر قدیمی و پر جمعیت مادرید، پایتخت كشور اسپانیا، مهد باشگاه های بزرگ است.

رئال و آتلتیكو دو باشگاه معروف و بزرگ این شهر زیبا به شمار می آیند. در شهر مادرید همگی طرفدار یكی از این دو تیم هستند و پیكارهای این تیمها در برابر یكدیگر از معروفترین دربی های اروپاست .

همواره ، هنگام بازی های رئال در ورزشگاه اختصاصی این تیم یعنی سانتیاگو برنابئو ، هواداران كثیری برای تماشا به استادیوم می روند و تیم محبوب خود را تشویق می كنند .

باشگاه رئال مادرید سه سال پس از تاسیس، در سال 1905 نخستین قهرمانی خویش را با به دست آوردن جام حذفی اسپانیا جشن گرفت. رئال 17 بار جام قهرمانی مسابقات حذفی اسپانیا را از آن خود كرده است كه آخرین آن در سال 1993 بود.

سفید پوشان مادریدی در سال 1923 به اولین جام قهرمانی لیگ باشگاههای كشورشان دست یافتند و از همان سال دوران اوج خود را آغاز نمودند. رئال با هنرنمایی بازیكنان بزرگ خویش در سالهای 1961 الی 1969 به هشت قهرمانی لیگ باشگاه ها رسید. پس از آن هم در طی دهه های 70 و80 و90 میلادی همچنان به عنوان یكی از قدرتهای اسپانیا به قهرمانی هایی نیز دست یافت. رئال تاكنون با 29 عنوان قهرمانی در لیگ اسپانیا، یكی از پرطرفدارترین تیمهای اسپانیایی به شمار می آید.

این باشگاه در كلكسیون افتخارات خویش جامهای متعدد اروپایی را نیز دارد، به طوریكه هنوز باشگاهی از نظر تعداد قهرمانی و كسب افتخار به رئال مادرید نرسیده است و از نگاه آمار، پر افتخارترین تیم باشگاهی جهان است.

طرفداران فوتبال به مردان رئال لقب "قوهای سفید" را داده اند و بسیاری از آنان در سراسر جهان، دیدارهای این تیم بزرگ را دنبال و پیگیری می كنند.

رئال مادرید 5 سال متوالی در سالهای 1960-1959-1958-1957-1956 به قهرمانی جام باشگاههای اروپا دست یافت. همچنین در سالهای 1966- 1998-2000-2002 ( دوره گذشته )، این جام اروپایی را به كلكسیون جامهای خویش اضافه نمود.

قوهای سفید  در سالهای 1960-1968-2002 جام بین قاره ای را نیز مال خود كردند.

در سال2002، باشگاه رئال یكصدمین سال تاسیس خود را جشن گرفت و درهمین سال به قهرمانی سوپر جام باشگاههای اروپا دست یافت.

رئالی ها، به جز 9 جام قهرمانی باشگاههای اروپا، در سالهای 1986و1985 جام یوفا را فتح كردند.

باشگاه در طول حیات ورزشی اش،همواره از مربیان بزرگ و نامدار برای هدایت تیم استفاده نموده است. آنتونیو كاماچو (اسپانیا ) ،یوپ هاینكس (آلمان)، جان توشاك(ولز)، فابیوكاپلو(ایتالیا) ،گاس هیدینك (هلند) و... از مربیان طراز اول رئال به شمار می آیند كه هر یك زمانی رهبری تیم را بر عهده داشتند.

اما رئال با رهبری ویسنته دل بوسكه اسپانیایی بیشترین جام ها را فتح نموده و به افتخارات زیادی دست یافته است . اینك این سمت برعهده گارسیا رومن اسپانیایی می باشد.

خورخه والدانو آرژانتینی كه دراوایل دهه 90 میلادی رهبری فنی تیم را بر عهده داشت، مدتی مدیریت فنی باشگاه رئال را برعهده داشت و در حال حاضر امیلیو پتروگوئینو این سمت را عهده دار است.

در سالهای اخیر مدیران رئال برای رسیدن به افتخارات بیشتر، به فكر جذب ستاره گان بزرگ جهان افتادند و در این راه فیگو از بارسلونا، زیدان از یونتوس، كارلوس و رونالدو از اینترمیلان ، بكهام از منچستریونایتد ، ساموئل از آث رم و مایكل اوون از لیورپول را جذب نمودند و با این تیم رویایی،
درپی افتخارات جدید می باشند. از رائول،كاسیاس ومورینتس می توان به عنوان ستارگان اسپانیایی این تیم نام برد.


فرناندو هیرو، ایوان زامورانو،بودو ایگنر،خورخه والدانو، مایكل لادروپ ، سیدورف ، مك منمن ، ماكه له له و ردوندواز جمله بازیكنان بزرگی بودند كه در تیم اول مادرید بازی كرده اند .

اما حضور ستارگانی چون فرانس پوشكاش و آلفردو دی استفانو به عنوان دو اعجوبه فوتبال جهان در تیم ، كارنامه درخشانی را در اواخردهه50 و اوایل دهه 60 میلادی برای رئال رقم زده است.

در حال حاضر،رائول گونزالس مهاجم توانمند رئال محبوبترین چهره مادرید به حساب می آید.

فلورنتینو پرز رئیس ثروتمند رئال كه چندی قبل برای دومین بار پیاپی برای ریاست این باشگاه رای اعتماد گرفت ، همواره با خرید بازیكنان گران قیمت سعی در جلب توجه همگان و همچنین كسب درآمد ناشی از انجام تبلیغات دارد، به طوریكه هرسال با برگزاری اردوهای متعدد در نواحی جنوب شرقی آسیا و آمریكا به فكر كسب درآمدهای هنگفت می باشد .

رئال در این فصل با ستارگانی چون بكهام، زیدان، فیگو، كاسیاس، اوون، رونالدو، كارلوس، مورینتس، رائول وساموئل چشم به قهرمانی در اسپانیا و اروپا دارد.

بازیكنان این تیم در فصل 2004-2005

ایكر كاسیاس

سزار سانچز

دیگو لوپز

آلبرت سلادس

آلوارو مجیا

ایوان هلگرا

بارخا فرناندز

پاكو پاوون

جاناتان وودگیت

خوزه ماریا گوتی

دیوید بكهام

رائول براوو

رائول گونزالس

روبرتو كارلوس

رونالدو

زین الدین زیدان

سانتیاگو سولاری

فرناندو مورینتس

لوئیز فیگو

مایكل اوون

میشل سالگادو

والتر ساموئل