تبیان، دستیار زندگی
کتابخانه پایان‌نامه ها در شرف آماده‌شدن است و طلاب می‌توانند به بخش کتابخانه مدیریت مدارج حوزه مراجعه کرده و از پایان‌نامه‌های مختلف استفاده کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیر مدارج علمی حوزه

کتابخانه پایان‌نامه‌های حوزوی تاسیس می‌‌شود

مدیر مدارج علمی حوزه کتابخانه پایان‌نامه‌های حوزوی تاسیس می‌‌شود

کتابخانه پایان‌نامه ها در شرف آماده‌شدن است و طلاب می‌توانند به بخش کتابخانه مدیریت مدارج حوزه مراجعه کرده و از پایان‌نامه‌های مختلف استفاده کنند.

مدیر مدارج علمیه حوزه به خبرنگار مرکز خبر حوزه گفت:  می‌خواهیم سطح مدارک را اتقان و استحکام بیشتری ببخشیم و طلاب با مدرکی که می‌گیرند به عنوان افرادی دارای وزنه علمی شناخته شوند.

وی افزود: تلاش می‌کنیم در شهرهای بزرگی چون اصفهان زمینه ثبت‌نام جهت ارایه پایان‌نامه و اخذ مدرک را فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام  مشایخی گفت: البته ارایه تسهیلات به شهرستان‌ها به معنای پایین آوردن سطح علمی پایان‌نامه‌های طلاب نیست.

وی با بیان اینکه در حوزه با کمبود مقالات تحقیقاتی مواجه هستیم گفت: کتاب در حوزه بیشتر نوشته می‌‌شود، اما تدوین  مقالات تحقیقاتی کم‌رنگ‌تر است.

حجت‌الاسلام  مشایخی افزود: از این به بعد طلاب موظف‌اند مقاله‌ای از پایان‌ نامه خود را به صورت کتاب تدوین و عناصر کلیدی آن را خلاصه کرده و ارایه دهند، زیرا اعطای مدرک منوط به اخذ این مقاله است.

وی خاطرنشان کرد: مقاله ارایه شده به عنوان مقاله علمی در یکی از  مجلات علمی - پژوهشی چاپ خواهد شد.

مدیر مدارج علمی حوزه بیان داشت: طلاب علاوه بر ارایه مقاله از متن پایان‌نامه، باید یک صفحه‌ از موضوعات مطرح شده را به مدیریت مدارج علمی تحویل دهند تا در مراکز علمی و آموزشی کشور اطلاع‌رسانی شود.

وی یادآور شد: کلیه موضوعات پایان‌‌نامه‌ها را در سطوح مختلف جمع‌آوری خواهیم کرد و تحت عنوان کتاب‌نامه برای استفاده طلاب منتشر می‌کنیم.

حجت‌الاسلام  مشایخی با بیان اینکه تسریع در مراحل گذراندن پایان‌نامه بستگی به سطح علمی و تخصصی جامعه دارد افزود: با تسهیلاتی که به وجود آمده، فرایند گذراندن یک پایان‌نامه در سطح سه، حداقل 9 ماه و حداکثر یک سال و نیم است و برای سطح چهار یک سال و نیم تا دو سال خواهد بود و اگر طلبه‌ای بتواند کمتر از این زمان، پایان‌نامه خود را ارایه دهد از او پذیرفته خواهد شد.

مدیر مدارج علمی حوزه در پایان خاطرنشان کرد: با همکاری خوبی که معاونت های حوزه و دفتر آمار و بررسی با مدیریت مدارج علمی حوزه دارند، استعلامات به سرعت اعلام می‌شود و کار اخذ مدرک سرعت گرفته است.