تبیان، دستیار زندگی
محمد مایلی کهن به دو دلیل در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال حضور یافت ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در کمیته انضباطی چه گذشت ؟

مایلی کهن مربی و کارشناس فوتبال

محمد مایلی کهن به دو دلیل در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال حضور یافت. دلیل اول مربوط می شد به شکایت امیرقلعه نوعی چرا که سرمربی استقلال بعد از بیانیه شماره یک سرمربی سابق تیم ملی، بلافاصله از او به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و سپس مراجع قضایی شکایت کرد.

به همین دلیل محمد مایلی کهن به فدراسیون فوتبال رفت  تا یک راست به اتاق کمیته انضباطی برود. البته به دلیل حساسیت های بالای این شکایت، مسئولان کمیته انضباطی تصمیم گرفتند از ورود خبرنگاران جلوگیری کنند تا جلسه پشت درهای بسته برگزار شود.

کریمی هم آمد

محمد مایلی کهن پس از دیدار سایپا و صبای قم در هفته پایانی لیگ برتر، در مصاحبه ای تند و تیز علیه فیروز کریمی، او را به رواج دادن دوپینگ در فوتبال ایران متهم کرد. همین مسئله باعث شد پس از قلعه نوعی، کریمی هم از مایلی کهن شکایت کند تا کمیته انضباطی سرمربی صبا را نیز به کمیته انضباطی فرابخواند.

... و سکوت مایلی کهن شکست

محمد مایلی کهن پس از حدود 2 ساعت حضور در کمیته انضباطی، از ساختمان فدراسیون بیرون آمد و به تمامی سؤالات خبرنگاران با صبر و حوصله کامل پاسخ داد. حرف هایی که مایلی کهن به زبان آورده پاسخی بود به تمامی ابهامات اخیر:

* من اگر حرف می زنم، خود شما خبرنگاران می گویید مایلی کهن زد به سیم آخر.

من حالا هم در خدمت تان هستم و به همه مسائل پاسخ می دهم. در جلسه کمیته انضباطی در رابطه با دیدارهای استقلال و پگاه در جام حذفی سال گذشته و همین طور راه آهن و شهید قندی که چند سال قبل همین آقا (فیروز کریمی) سرمربی اش بود کدهای لازم را به مسئولان دادم. من اگر حرفی می زنم، روی آن می ایستم و فرار نمی کنم. بازیکنانی هستند که با فیروز کریمی کار کرده اند و بازیکن من هم بوده اند. خود آنها زنده هستند و شهادت می دهند که فیروز کریمی به آنها می گفت یا آمپول بزنید، یا ساک خود را بردارید و بروید.

به نظر من پول، فوتبالمان را خراب کرده، ما از حرفه ای گری فقط پول و حقه بازی را یاد گرفته ایم. درباره بازی چلسی و لیورپول، من توضیحات لازم را داده ام.

*این مسائل و حرف هایی که در باره ما زده می شود مهم نیست چرا که من فوتبال پاک را دوست دارم. 2 سال خانه نشین بودم و ترسی ندارم که محروم شوم  حتی 10 سال دیگر هم خانه نشین باشم. تا زمانی که زنده هستم، نمی گذارم در فوتبال آلودگی و ناپاکی ایجاد کنند. تنها راه ساکت کردن من این است که یک گلوله به گلویم بزنند تا بمیرم و دیگر صدایم در نیاید.

* 2 هفته به آغاز مسابقات لیگ برتر مانده بود که آقای مهندس اردبیلی، مدیرعامل شرکت مس به من گفت بیا و حدود 300 میلیون بگیر و سرمربی تیم مس کرمان باش اما وجدان من راضی نشد. حتی به ایشان گفتم شما تیم خوبی دارید و در طول فصل نتیجه می گیرید. بعد گفتند اگر سرمربی نمی شوی، مسئولیت مدیرعاملی را قبول کن اما من قید 300 میلون را زدم. بنابراین مرا از بی پولی و بیکاری نترسانید زیرا احتیاجی به پول فوتبال ندارم.

* من همرنگ جماعت نمی شوم زیرا نیازی ندارم و برای رسیدن به پول و منافع تلاش نمی کنم.

سردار ملاحی سرمربی تیم فوتبال صبا

* من مخلص سردار ملاحی هم هستم. هیچ ادعایی ندارم و می گویم ناپاک ترین آدم این فوتبال خودم هستم. اگر شما 500 عیب مرا می دانید، من از 5000 عیب خودم خبر دارم. ملاحی سال ها در جنگ حضور داشته و برای ایران جنگیده اما پای من حتی به جبهه نیز نرسیده است. من حتی به سربازی هم نرفتم زیرا قبل از انقلاب معافیت کفالت گرفتم در حالی که ملاحی جانش را در جنگ کف دستش گرفته بود. ای کاش گرفتاری های زندگی اجازه دهد تا ملاحی به همان تفکر دوران جنگ باز گردد آن وقت حرف های مرا تأیید می کند.

* در کمیته انضباطی دوربین نبود اما من خودم از آقایان خواستم دوربین بیاورند و حرف هایم را ضبط کنند. اگر فیلم صحبت های من پخش شود، از فیلم اخراجی های 2 نیز پرفروش تر خواهد شد.

* در رابطه با بازی استقلال و پگاه در جام حذفی سال گذشته، من حرف های لازم را زده ام. نتیجه بازی برگشت واقعی نبود و بازیکنانی هستند(نام بازیکنان پیش ما محفوظ می ماند) که شما و مسئولان می توانید توضیحات لازم را از آنها بپرسید.

* من 15 روز بدون حکم سرمربی تیم ملی بودم و در این مدت از همه اتفاقات یادداشت برداری کردم که حدود 150 صفحه شده است. اگر وزارت ارشاد اجازه دهد و ناشری هم حاضر شود، آن را چاپ می کنم. مطمئن باشید این کتاب پرفروش ترین کتاب سال خواهد شد و عواید آن نیز به خیریه می رسد.

همانند دورانی که برای نمایندگی مجلس کاندیدا شده بودم و خودم تبلیغات می کردم، سرچهارراه می ایستم و این کتاب را تبلیغ می کنم.

من نان را به نرخ روز نمی خورم و حرفم را می زنم. دنبال پاک شدن فوتبال از آلودگی هستم و از مواضع کوتاه نمی آیم.

* من از نجف نژاد معذرت می خواهم زیرا یوسف نژاد را به اشتباه نجف نژاد خطاب کردم اما از یوسف نژاد می پرسم شما که نماینده مجلس هستی، چرا در طول 15 روز این طور تغییر موضع دادی؟ روز اول در حمایت از من طومار نوشتید و بعد گفتید من لیاقت سرمربیگری تیم ملی را نداشتم.

* من با 30 سال سابقه حضور در کار اجرایی ورزش، 14 سال بازی در پرسپولیس و تیم ملی، چهارم کردن تیم ملی فوتسال در جهان و ایجاد رنسانس در فوتبال ایران در سال 96 به گواه AFC، بای سرمربی تیم ملی شدن باید احتیاج به پارتی داشته باشم؟ آن وقت قطبی که پارسال یک میلیارد پول گرفته، خبرنگاران را حیوان خطاب کرده، گفته در ایران امنیت نداشتم و  ........

* به نظر من پول، فوتبالمان را خراب کرده، ما از حرفه ای گری فقط پول و حقه بازی را یاد گرفته ایم. درباره بازی چلسی و لیورپول، من توضیحات لازم را داده ام. حتی آن هوادارانی که مست بودند هم برای لیورپول دست زدند آن وقت فوتبال آنها شد ناپاک و فوتبال ما پاک!

محمد مایلی کهن

* در بازی سایپا و استقلال ما چه وقت کشی کردیم که آنقدر به من فحاشی کردند؟ ما قصد داشتیم بازیکن شماره 23 را به زمین بفرستیم اما داور چهارم به اشتباه شماره 22 را نشان داد. همان لحظه ابراهیم صادقی هم مصدوم شد و من گفتم صادقی بیرون بیاید زیرا روی زمین افتاده بود. آیا این کار وقت کشی است؟

* برای بازی سایپا و استقلال 2 پروژه از قبل طراحی شده بود. اول اینکه سایپا 5 گل از استقلال بخورد و هواداران بگویند سرمربی تیم ملی بی عرضه است. بعد هم اینکه نتیجه بگیریم و آن وقت فحاشی کنند که در نهایت پروژه شماره 2 اجرا شد. گناه من فقط بی غیرتی ام بود زیرا باید ورزشگاه آزادی را آتش می زدم تا مقابل پسرم به من فحش ناموس ندهند اما من مثل «گاو» سرم را پایین انداختم و حرفی نزدم.

* بازی ما پنج شنبه بود اما در روزهای جمعه و شنبه باشگاه استقلال هیچ کاری انجام نداد. روز یکشنبه هم بیانیه دادند که علاوه بر بیانیه، مصاحبه هم کردند.

من هم روز دوشنبه و در جواب بیانیه و صحبت های آنها بیانیه دادم و در ضمن من آن حرف ها را خطاب به فدراسیون فوتبال گفتم نه آن آقا (قلعه نوعی) آیا خویشتن داری از این هم بیشتر می شود؟

* در فوتبال انگلیس و در سال 2004، «ریوفردیناند» را به دلیل خودداری از انجام آزمایش دوپینگ، 11 جلسه محروم کردند، تیم ملی انگلیس با وجود احتیاج بسیار به فردیناند، بدون او به جام ملت های اروپا رفت و اتفاقاً از همان ناحیه نیز ضربه خورد و اوت شد. آمریکایی ها نیز «مایکل فلپس» را با وجود اینکه در یک دوره المپیک 8 مدال طلا گرفته بود، به دلیل استعمال مواد مخدر محروم و جریمه کردند اما در ایران همه به فکر لاپوشانی هستند. بازیکنان و مربیان هر کاری دوست دارند انجام می دهند اما فقط ماست مالی و مخفی می شود.مطمئنا فوتبال ما با این کارها به هیچ جا نمی رسد و پیشرفت نمی کند.

* من نان را به نرخ روز نمی خورم و حرفم را می زنم. دنبال پاک شدن فوتبال از آلودگی هستم و از مواضع کوتاه نمی آیم.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری

توضیح:جلسه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اواخر هفته گذشته برگزار شد که مهمترین صحبتهای گفته شده را برای شما کاربران گرامی تهیه کرده ایم.

منتظر صحبتهای کریمی باشید ، این داستان ادامه دارد ..........