تبیان، دستیار زندگی
سال هاست که بسیاری از اهالی فوتبال به واسطه شرایطی که پیدا می کنند دو از افشاگری و اینجور حرف ها می زنند و وعده می دهند که ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تمام افشاگری های مایلی کهن

مایلی کهن سرمربی تیم فوتبال سایپا

سال هاست که بسیاری از اهالی فوتبال به واسطه شرایطی که پیدا می کنند دو از افشاگری و اینجور حرف ها می زنند و وعده می دهند که پس از پایان فلان مسابقه یا در فلان تاریخ اقدام به گفتن برخی مسائل پشت پرده خواهند اما تا به امروز که هشتمین دوره رقابتهای لیگ برتر را هم به پایان برده ایم هیچ کس پیدا نشده حرف هایی بزند که بتوانیم نامش را افشای دست های پشت پرده و اینطور مسائل بگذاریم اما درست یا غلط ، به حق یا نا حق محمد مایلی کهن در یکی ، دو ماه اخیر افشاگری هایی کرده که تمام فوتبالی ها ، ورزشی ها و سیاسیون را تحت تاثیر قرارداده است.سرمربی معزول تیم ملی که مدتها درگیر اختلاف با علی دایی بود و حتی دستبند به دست تا آستانه رفتن به زندان هم پیش رفت حالا شهر را به هم ریخته است.

من اگر حرفی می‏زنم روی آن می‏ایستم و فرار نمی‏کنم . بازیکنانی هستند که با فیروز کریمی کار کرده‏اند خود آنها زنده هستند و شهادت می‏‏دهند که فیروز کریمی به آنها می‏گفت یا آمپول بزنید یا ساک خود را بردارید و بروید.

او ابتدا با بیانیه شدید اللحن امیر قلعه نویی را مورد خطاب قرارداد.سپس یوسف نژاد نماینده مجلس و افشین قطبی را به باد انتقاد گرفت.مهدی تاج ، علی کفاشیان ، و در نهایت فیروز کریمی مردانی بودند که با افشاگری و حرف های بی پرده مایلی کهن مواجه شدند و در نهایت کار به اینجا کشید که جملگی یک پای ثابت کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هستند، حال بماند که می گویند کار مایلی کهن به دادگاه های قضایی هم کشیده خواهد شد چون حرف هایی زده است که رسیدگی به آن از صلاحیت کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال خارج است . در این مطلب قصد داریم تمام حرف های مایلی کهن علیه دیگران را با هم مرور کنیم:

عامل دوپینگ

من اگر حرفی می‏زنم روی آن می‏ایستم و فرار نمی‏کنم . بازیکنانی هستند که با فیروز کریمی کار کرده‏اند خود آنها زنده هستند و شهادت می‏‏دهند که فیروز کریمی به آنها می‏گفت یا آمپول بزنید یا ساک خود را بردارید و بروید. اگر این حرف‏ها را می‏گویم چون می‏خواهم فوتبال پاک شود و اجازه نمی‏هم برخی مثل فیروز کریمی با آلودگی و دلقک‏بازی خیلی از افراد را خراب کنند من با قاطعیت می‏گویم این آقا بازیکنان خود را با زور آمپول به زمین می‏فرستد و یکی از عاملان اصلی دوپینگ است. البته در این زمینه مدارک و مستندات کافی دارم که در صورت نیاز آنها را ارائه خواهم داد کریمی در کنار زمین هم از هر لفظی که دلش می‏خواهد استفاده می‏کند حتی یکی از بازیکنانم پس از پایان مسابقه با سایپا به من گفت: شنیده‏ام این آقا به بازیکن خود گفتند: مگر نگفتم این فلان فلان شده را بگیر؟ البته آن فحش در مقابل سایر الفاظی که به کار می‏برد مودبانه بود من هم به داور چهارم گفتم ورزشگاه جای مقدسی است و باغ‏وحش نیست که این آقا این‏طوری حرف می‏زند.

مایلی کهن

ریاست غیرمشروع

من مشروعیتی برای فدراسیون فوتبال قائل نیستم و برای این حرفم دلیل دارم.

چطور کفاشیان به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شد؟ قرار بود اول چه کسی رئیس شود و چه اتفاقاتی افتاد. چرا پس از نفوذ فیفا، خیلی‏ها عقب‏نشینی کردند و فقط کفاشیان ماند تا با یک بلند شدن و نشستن رئیس شود؟

کجای دنیا این‏گونه رئیس انتخاب می‏کنند که ما در ایران انتخاب می‏کنیم؟ زمان ریاست دادکان در فدراسیون فوتبال می‏گفتند مایلی کهن قصد براندازی فدراسیون را دارد اما حالا داد می‏زنم که دادکان بهترین رئیس فدراسیون ما در این چند سال اخیر بوده است.فدراسیون فوتبال فعلی و کفاشیان از خودشان اختیاری ندارند و هر دستوری که می‏گیرند را اجرا می‏کنند.

من بیانیه دوم را خطاب به فدراسیون فوتبال گفتم.

واقعاً بمیرم برای این فوتبال پاک و شعارهای زیبا و حماسی آن که با یک بیانیه من خراب شد!

تحمیل سرپرست و بازیکن

به این دلیل مرا از تیم ملی برداشتند که می‏خواستند بازیکن، مربی و سرپرست به من تحمیل کنند.

من به تاج گفتم شاید صورتم بچگانه باشد اما سنم از شما بیشتر است و چند برابر شما سابقه فوتبالی دارم.

اگر می‏خواهید کاری کنید من زود متوجه می‏شوم و به صلاح این دوستمان نیست که سرپرست تیم ملی شود اما آقایان به دلیل اینکه منافعشان به خطر افتاده بود و دیدند زیر بار حرف‏هایشان نمی‏روم مرا برکنار کردند.تاج می‏خواست به من سرپرست تحمیل کند اما نپذیرفتم و همین مسئله دلیل برکناری‏ام بود.

پس اگر می‏گویند پارتی من رئیس‏جمهور بوده لابد پارتی قطبی باراک اوباما بوده که توانسته با تمام این الفاظ به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شود.

من نان را به نرخ روز نمی‏خورم و حرفم را می‏زنم. دنبال پاک شدن فوتبال از آلودگی هستم و از مواضعم کوتاه نمی‏آیم . من برای سرپرستی تیم ملی آقای حاج رضایی را مدنظر داشتم که ایشان گفت به دلیل کسالت این مسئولیت را نمی‏پذیرد. برای دستیاری هم با آقای باغ آبادی صحبت کردم و وقتی به او گفتم اگر خانواده‏ات هم متوجه شوند اسم تو را خط زده و حضورت در تیم ملی را تکذیب می‏کنم. من این‏گونه کار می‏کردم اما تاج و کفاشیان به خاطر منافعشان مرا برکنار کردند.

محمد مایلی کهن

باشگاه استقلال و قلعه نویی

متاسفانه هم به هنگام مسابقه استقلال- سایپا و هم طی روزنامه‏ها اخیر مورد هجوم ناجوانمردانه‏ترین الفاظ در میدان مسابقه و بیرون از آن که تنها از شعبان بی‏مخ‏ها و نوچه‏های برمی‏آید قرار گرفته و برخی درصدد آن هستند که ضعف‏های فنی خود را به آن نسبت دهند و هر آنچه که خود و نوچه‏هایشان لایق آن هستند با سیاه‏نمایی هر چه تمام‏تر به این و آن نسبت داده تا شاید بتوانند ضعف‏های فنی خود را به نوعی از چشم این و آن پنهان کنند لذا به همین منظور به این آقایان کوتوله و عوام فریب (کل‏یوم) که حتی فاقد مدرک که تحصیلی برای گروهبان قندلی شدن هستند اما لقب ژنرال را یدک می‏کشند می‏گویم هر چه سریع‏تر دست از نوچه‏سازی و نوچه‏پروری برداشته و از کارهای ناصواب و عوام فریبی دست بردارند.

بدیهی است هیچ دستی برتر و بالاتر از دست خداوند عزو جل نیست و اوست که اگر بخواهد کسی را خوار کند، خوار و اگر کسی را عزیز بداند عزیز خواهد کرد. این مطلب شامل حال گنده باقالی‏هایی که به عنوان نوچه در کنار این آدم گوتوله هستند نیز می‏شود.

اوباما پارتی قطبی

من برای تصدی پست سر مربیگری تیم ملی با آن پیشینه ورزشی احتیاجی به پارتی نداشتم اما این آقا (قطبی) که بعد از رفتن از ایران کل کشور را زیر سوال برد و گفت ایران فاقد امکانات اولیه و امنیت است.ایشان حتی وقتی در ایران بود داوران رادیوانه و خبرنگاران را حیوان خطاب می‏‏کرد.

پس اگر می‏گویند پارتی من رئیس‏جمهور بوده لابد پارتی قطبی باراک اوباما بوده که توانسته با تمام این الفاظ به عنوان سرمربی تیم مل انتخاب شود.

قطبی پارسال یک میلیارد تومان پول گرفت و به ریش همه خندید سال اول رفتند و او را به ا یران آوردند که زن و 2بچه در آمریکا داشت.

آنها را رها کرد و با دوست کره‏ای‏اش به تهران آمد آن وقت مبلغی دادند برای او و آن خانم کره‏ای صیغه محرمیت خواندند، تا حضورشان در ایران مشروعیت داشته باشد.

بی‏مقدار یوسف نژاد

آقای یوسف‏نژاد مثلاً شما نماینده مجلس هستید چرا در عوض 15 روز ناگهان تغییر موضع می‏دهید؟

روز اول به حمایت از من طومار می‏نویسید و بعد از 15 روز می‏گویید مایلی کهن لیاقت سرمربیگری تیم ملی را ندارد؟ زمانی که من سرمربی تیم ملی شدم نمایندگان مجلس لطف کردند و من را دعوت کردند، آنها محبت کردند و طوماری نوشتند که در آن صفاتی چون برادر دلاور بسیجی و ... ذکر شده بود اما... آقای یوسف‏نژاد یک هفته پس از اینکه قطبی جای من آمد، می‏گوید من قطبی را به تیم ملی معرفی کردم و از روز اول هم گفته بودم مایلی کهن لیاقت هدایت تیم ملی را ندارد، به همین دلیل من آقای یوسف‏نژاد را بی‏مقدار نژاد معرفی می‏کنم.

به ایشان که در واقع قطبی را برای سرمربیگری تیم ملی معرف کرده‏اند می‏گویم خانم رایس را هم به جای آقای متکی برای وزارت امور خارجه معرفی کنند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری

تبیان: در روز های آتی منتظر مطالب جدید از مایلی کهن ، فیروز کریمی و کمیته انضباطی باشید.