تبیان، دستیار زندگی
در زمان‌های گذشته، ماجراجویان قوی، شرایط سختی داشتند. آنها زیر ستارگان، روی زمین سخت می‌خوابیدند. در زمستان یخ می‌زدند، در تابستان می‌پختند، و در باران خیس می‌شدند. ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تجهیزات اردو

تجهیزات اردو

در زمان‌های گذشته، ماجراجویان قوی، شرایط سختی داشتند. آنها زیر ستارگان، روی زمین سخت می‌خوابیدند. در زمستان یخ می‌زدند، در تابستان می‌پختند، و در باران خیس می‌شدند.

اما آدم‌های کم بنیه ‌امروزی در سایه‌ی پلیمر ساعات راحتی را در یک گردش آزاد طولانی، دارند. وسایلمان در سایه کوله پشتی‌هایی مانند شکل سمت راست خشک  می‌مانند. جنس آنها نایلون می‌باشد. برای جلوگیری از پوست رفتگی شانه‌های شما، بندهای آن پدی از جنس فوم  پلی یورتان دارند.

تجهیزات اردو

مهم تر از آن، با این ژاکت ضدآب می‌توانیم خشک و گرم بمانیم. این ژاکت که‌از پلی تترا فلوئورو اتیلن و پلی یورتان ساخته شده‌است، در عین حال که‌ آب نمی‌تواند از بیرون به داخل آن نفوذ کند، اما اجازه می‌دهد عرق تبخیر شود. دلیلش این است که پارچه‌ی این ژاکت منافذی دارد که برای عبور قطره‌های آب خیلی ریز می‌باشند، اما برای نفوذ بخارات به‌اندازه کافی بزرگ هستند. زیرکانه ‌است، نه؟

تجهیزات اردو

این چادر از نایلون ساخته شده‌است. همچنین کیسه خواب.

تجهیزات اردو

اگر نمی‌خواهید کیسه خوابتان را روی زمین سخت بگذارید، ممکن است بخواهید آن را روی یک  پد زیرانداز، مثل این که‌از فوم پلی یورتان ساخته شده، بگذارید.

تجهیزات اردو

حالا که به طبیعت برگشتیم، اجازه بدهید به برخی از پلیمرهای طبیعی نگاهی بیاندازیم. می‌دانید که‌ آنها اصلاً از جنس مواد مصنوعی نیستند. این چکمه‌های پیاده روی مقدار زیادی چرم درون خود دارند. چرم از پروتئین درست می‌شود. کفه کفش لایه‌های زیادی دارد، و زیرسازی آن‌ها از یک لاستیک طبیعی است. این پلیمر در درختان درست می‌شود، به طور دقیق‌تر درخت هِوِآ.

شیمیدان‌ها به‌ آن پلی ایزوپرن می‌گویند. اما این چکمه‌ها مقدار زیادی لاستیک سنتزی نیز دارند. مقدار زیادی از کفه چکمه ‌ها سخت به نام SBS ساخته شده است. بند‌ها از نایلون تهیه شده‌اند.

تجهیزات اردو

در زمان قدیم، رودهای جاری در کوه‌های صخره‌ای بسیار تمیز بودند و شما می‌توانستید از آن‌ها آب بنوشید. اما امروزه ‌آن‏ها خیلی آلوده‌اند، بنابراین شما باید آب خوراکی خود را در یک ظرف آب پلی‌اتیلنی با خود ببرید.

تجهیزات اردو

درباره‌ی آب صحبت کردیم، اگر می‌خواهید در میان آب راه بروید، ممکن است به ‌این چکمه‌های پلی ایزوپرنی، برای خشک نگه داشتن پاهای‌تان، احتیاج پیدا کنید.

بازگشت

تجهیزات اردو